Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس موسسه تحقیقات واکسن ‌‌سرم سازی رازی با اشاره به ساخت نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی در موسسه رازی گفت: دوز استنشاقی واکسن رازی کووپارس موجب به حداقل رساندن زنجیره انتقال ویروس شده و دستگاه تنفسی فوقانی را همزمان با فسمت تحتانی آن ایمن می کند.

به گزارش برنا؛ علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن ‌‌سرم سازی رازی در مراسم رونمایی از دوز استنشاقی واکسن «رازی کووپارس» در محل سایت کارازمایی بالینی این واکسن واقع در بیمارستان رسول اکرم (ص)، با اشاره به این که دوز استنشاقی در روز ۵۱ ام به داوطلبان تزریق می شود، گفت: همانطور که پیش از این به اطلاع مردم عزیز رسید، دو دوز اول واکسن به صورت عضلانی و دوز سوم به صورت استنشاقی تجویز شده زیرا بزرگ‌ترین مشکل در پاندمی کرونا ناقلین بی علامت هستند و دوز استنشاقی واکسن رازی کووپارس پس از دو هفته موجب ایجاد ایمنی در دستگاه تنفسی فوقانی شده و زنجیره انتقال بیماری را به حداقل میرساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او واکسن رازی کووپارس را نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی نام برد و تصریح کرد: مشکلی که در واکسیناسیون عمومی انواع واکسن های ساخته شده کووید ۱۹ در دنیا مشاهده می شود، کنترل نشدن زنجیره انتقال است که با دوز استنشاقی این مسئله تا حد امکان رفع خواهد شد.

اسحاقی با بیان اینکه ۱۳۳ داوطلب فاز اول کارآزمایی، دوز اول و از این تعداد بیش از ۱۰۰ نفر هم دوز دوم را دریافت کردند، یادآور شد: تا پایان اردیبهشت ماه، تمام داوطلبان فاز اول، دوز سوم (استنشاقی) را دریافت می کنند و پس از انجام آنالیز بینابینی، اوایل خردادماه فاز دوم کارآزمایی بالینی با ۵۰۰ داوطلب آغاز خواهد شد. پذیرفتن داوطلبان واجد شرایط نیز آغاز شده تا فاز دوم با سرعت بیشتری طی شود.

او اضافه کرد: فاز دوم حدود دو ماه طول می کشد سپس وارد فاز سوم تست انسانی واکسن می شویم ‌و در صورت تایید تمام مراحل کارازمایی، واکسن رازی کووپارس به صورت انبوه تولید شده و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا کارآزمایی بالینی واکسن استنشاقی رازی کووپارس دوز استنشاقی واکسن واکسن رازی کووپارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

به گزارش تسنیم، یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی دانشگاه رازی کرمانشاه برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد
  • چهارمین پیش‌نشست دوازدهمین همایش فلسفۀ دین معاصر در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی