Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان غذا و دارو از واکسینه شدنِ افراد بالای ۶۴ سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای در نیمه دوم اردیبهشت ماه خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر کیانوش جهانپور امروز(چهارشنبه) افزود: عملیات واکسیناسیون فاز اول کرونا با سرعت در کشور در حال انجام است و از نیمه دوم اردیبهشت ماه وارد فاز دوم برای واکسیناسیون افراد بالای ۶۴ سال سن و افراد دارای بیماری زمینه‌ای خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تکذیب شایعاتی در خصوص عوارض جدی یا مرگ برخی دریافت کنندگان واکسن کرونا در ایران، گفت: تاکنون هیچ عارضه جدی در زمینه واکسن‌های داخلی و وارداتی مشاهده نشده است ضمن آنکه میزان ایمنی واکسن اسپوتنیک وی روسی بالای ۹۷ درصد است. جهانپور در بخش دیگری از سخنانش افزود: بررسی نتایج آزمایشات بیماران کووید۱۹ در موج چهارم کشور نشان می‌دهد که بالای ۹۰ درصد بیماران به نوع جهش یافته کووید ۱۹ مبتلا شده اند. سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: موج چهارم ویروس کرونا در ایران در واقع نوع جهش یافته انگلیسی است. وی سفر‌های نوروزی را در چرخش این ویروس بی تاثیر ندانست و گفت: مقایسه نوروز ۹۹ و سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که میزان ابتلا و انتقال ویروس کرونا روندی متفاوت داشته است. جهانپور ادامه داد: احتمال ورود انواع دیگر ویروس کرونا به کشور دور از انتظار نیست و باید مراقبت‌ها و رعایت پروتکل‌ها بیش از پیش جدی گرفته شود. برچسب ها: واکسینه ، جهانپور ، کرونا ، کووید

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: واکسینه جهانپور کرونا کووید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۵۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی

  به گزارش ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­دکتر رادمنش با بیان اینکه در مکتب طب سنتی ایران چیدمان تغذیه بر اساس فصل، سن، محل زندگی و مزاج اشخاص متفاوت است، اما یکسری تدابیر عمومی نیز وجود دارد که رعایت آنها به حفظ سلامت همه افراد­ کمک می‌کند؛ تاکید کرد: پرهیز از پرخوری و درهم خوری یکی از اصول مهم تغذیه به شمار می‌آید، زیرا رعایت نکردن آن موجب تداخل و اختلال در هضم و ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود. دکتر رادمنش همچنین داشتن نظم در ساعات غذا خوردن را یکی از مهمترین آداب تغذیه صحیح دانست و بر ایجاد فاصله کافی بین وعده شام و خوابیدن تاکید کرد. وی افزود: طب ایرانی، طب کلی نگر است و پزشکان متخصص طب ایرانی بر اساس شرایط هر فرد، دستورهای خاصی را به وی ارائه می‌دهند. در طب ایرانی پیشگیری از بیماری با رعایت اصول ششگانه حفظ سلامتی جز قوانین بنیادین می‌باشد. این اصول عبارتند از آب و هوا، تغذیه، حرکات بدنی، خواب و بیداری، نگهداری مواد لازم و دفع مواد زاید و حالات روحی و روانی که در این میان ورزش و تغذیه از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. این پزشک و متخصص طب ایرانی ادامه داد: ورزش اصولی، عامل مهمی برای حفظ سلامتی به شمار می‌رود و برای آن فواید زیادی ذکر شده است. به نظر برخی از حکما، چون ابن سینا، عامل ورزش در حفظ سلامتی، بر همه عوامل حتی تغذیه، تقدم دارد و برای اینکه از فعالیت‌های بدنی بیشترین فایده نصیب افراد شود، ورزش‌های متناسب با هر فرد پیشنهاد شده است. وی افزود: فعالیت بدنی منظم و متناسب با سن و شرایط جسمانی، فواید بی‌شماری برای سلامت جسم و روان دارد. تشویق اعضای خانواده به انجام فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا و ورزش‌های گروهی، متناسب با شرایط افراد خانواده می‌تواند روحیه نشاط و شادابی را در خانه حاکم کند. ­ وی در پایان گفت: با همدلی و همکاری خانواده‌ها، رسانه‌ها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی می‌توانیم با ترویج فرهنگ غذای سالم و ورزش همگانی و متناسب بر پایه آموزه‌های طب ایرانی، جامعه‌ای سالم و پویا برای نسل‌های آینده بسازیم. هفته سلامت فرصتی مغتنم برای آغاز این حرکت ارزشمند است.

دیگر خبرها

  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • سردار آزمون در رم هت‌تریک کرد | آمادگی بالای ستاره ایرانی را ببینید + ویدئو