Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:24:42 GMT

کتاب «سرمایه اجتماعی و توسعه اقتصادی» چه می‌گوید؟

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۶۱۰۵

کتاب «سرمایه اجتماعی و توسعه اقتصادی» چه می‌گوید؟

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا،  در کتاب «سرمایه اجتماعی و توسعه اقتصادی» به دو موضوع کلیدی سرمایه اجتماعی و کارآفرینی پرداخته شده است. در واقع این کتاب رابطه سرمایه اجتماعی و توسعه اقتصادی را از طریق «کارآفرینی» توضیح می‌دهد.  

این کتاب داستان تاثیر سرمایه اجتماعی بر فن آفرینی را به زبان فنی و دقیق و با استفاده از ابزارهای ریاضی به خوبی تشریح می‌کند و مطالعه آن برای کارشناسان و برنامه‌ریزان این بخش،  ضروری و حیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کتاب در هفت فصل نگاشته شده است. فصل اول کتاب، مقدمه است. فصل دوم اصطلاح «قابلیت اعتماد» را تعریف می‌کند و در فصل سه به این بحث پرداخته می‌شود که چرا قابلیت اعتماد برای نظام تولیدی به ویژه در کشورهای کمتر توسعه یافته مهم است.  

فصل چهارم ابزاری را معرفی می‌کند که به کمک آن بتوان به تجزیه و تحلیل شکل گیری ترجیحات افراد که در واقع منبع قابلیت اعتماد است، پرداخت. فصل پنجم بخش رسمی و تکنیکی کتاب است و با معرفی شرایط کافی نسبتا ساده‌ای، تعامل بین قابلیت اعتماد و تولید مدرن را تحلیل می‌کند.  

فصل ششم نکات مربوط به عدم مزیت دیرتر توسعه یافتن و نتایج سیاستی آن را مطرح می‌کند. در فصل هفتم، نتیجه‌گیری مطالب با ارائه پیشنهادهایی با هدف کاربرد وسیع تحلیلی ارائه شده است.  

چاپ نخست کتاب «سرمایه اجتماعی و توسعه اقتصادی» تالیف پاتریک فرانکوئیس با ترجمه محسن رنانی و رزیتا مویدفر توسط موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی در زمستان ۱۳۹۹ منتشر شده است.

برچسب‌ها توسعه اقتصادی کارآفرینی سرمایه اجتماعی کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی کارآفرینی سرمایه اجتماعی توسعه اقتصادی کارآفرینی سرمایه اجتماعی کتاب اخبار کنکور سرمایه اجتماعی و توسعه اقتصادی قابلیت اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۶۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران

امتداد - کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» توسط انتشارات موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز گردآوری و منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  کتاب ” اقتصاد در هیاهوی انتظارات ” منتشر شد. برای اولین بار در ایران یک کتاب تخصصی در رابطه با اثرات انتظارات تورمی در اقتصاد ایران توسط موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز به رشته تحریر درآمد.

کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» با موضوع نگاهی جامع به اثرات انتظارات تورمی در اقتصاد ایران با الهام از ۳۰ نشست تخصصی توسط انتشارات موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز گردآوری شده است.

این کتاب شامل ۳۰ فصل بوده و به موضوعاتی مانند: نقش انتظارات تورمی در تورم و نرخ ارز، نظریه‌های تعیین نرخ ارز و نحوه شکل‌گیری انتظارات، رابطه انتظارات تورمی و بازار سرمایه، بازار مسکن و نقش انتظارات در آن، نقش رسانه در انتظارات تورمی پرداخته است.

کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» دارای ۶۵۶ صفحه می‌باشد و مقدمه آن توسط محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی نوشته شده است. در این کتاب از بیش از ۲۶۰ جدول و نمودار برای فهم بیشتر موضوع انتظارات استفاده شده است.

در بخشی از مقدمه که به قلم محمدرضا فرزین نوشته شده آمده است ” امروزه بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که علیت در پدیده‌های اقتصادی در بسیاری از موارد ماهیت متقابل دارد؛ یعنی روایت‌ها خود می‌توانند موجب رخداد‌های اقتصادی شوند و رخداد‌های اقتصادی علت تغییر روایت‌ها.

جنگ‌های اقتصادی کنونی بین کشور‌ها عموما با تمرکز شکل‌گیری شایعات، ناامید سازی مردم به آینده و ارائه تصویری تاریک از آینده کشور توسط حرفه‌ای‌ترین رسانه‌ها و خبرگان عملیات روانی صورت می‌پذیرد و بخش عمده‌ای از هزینه جنگ را به خود اختصاص می‌دهد.

اقتصاد ایران دهه هاست که با این پدیده رو‌بروست و متاسفانه در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی نتوانسته نهادسازی و برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با این پدیده را انجام دهد.

به قول یکی از اقتصاددانان، آنچه که باید از آن ترسید، خود ترس است و این موضوع محوری عملیات روانی علیه هر کشوری است. اقتصاددان مک کالی، این لحظه را لحظه کایوت می‎‌نامد. کایوت شخصیت کارتونی قهرمانی است که از روی پرتگاه‌های می‌پرد و تا زمانی که به زمین نگاه نکند سقوط نخواهد کرد و طبق قانون کارتون هر وقت به زمین نگاه کند، سقوط خواهد کرد. ”

برای تهیه کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» می‌توانید با شماره تلفن ۰۹۱۹۶۱۶۲۲۴۴ (انتشارت موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز) تماس بگیرید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد