Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ استاندار قزوین گفت: شوراهای شهر حق تعیین نرخ عوارض پروانه ساخت طرح ملی مسکن در استان قزوین را ندارند و این عوارض باید توسط اداره کل راه و شهرسازی و متناسب با میزان محرومیت هر منطقه تعدیل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، ‌هدایت‌الله جمالی‌پور عصر امروز در دومین جلسه شورای تأمین مسکن استان در سال 1400 ضمن با اشاره به کند پیش رفتن طرح ملی مسکن در استان اظهار داشت: به یکی از دستگاه‌های کارگزار و مجری طرح هم گفتم که اگر پیشرفت پروژه همچنان کند باشد، اجرای طرح ملی مسکن در مهرگان را از آنها پس می‌گیرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه از گرفتن نرخ یکسان عوارض صدور پروانه ساخت مسکن ملی در همه نقاط استان انتقاد کرد و افزود: با توجه به اینکه طرح ملی مسکن برای خانه‌دار قشر ضعیف ما اجرا می‌شود، نباید عوارض پروانه ساخت آن اینقدر بالا باشد و اداره کل راه و شهرسازی موظف است ضمن بررسی عوارض صدور پروانه در کل استان یک تعادل منطقی در نرخ آن ایجاد کند.

جمالی‌پور با تأکید بر لزوم درجه‌بندی شهرهای استان و بازنگری در نرخ عوارض پروانه ساخت طرح ملی مسکن ادامه داد: بنابراین عوارض صدور پروانه طرح ملی مسکن در شهرستان محروم آوج باید خیلی کمتر از شهرستان قزوین و حتی تاکستان باشد. به همین جهت باید استان قزوین منطقه‌بندی شده و نرخ عوارض از محروم‌ترین یا برخوردارترین نقاط منطقه‌بندی شود؛ چرا که اخذ عوارض یکسان از 2 نقطه متفاوت کاملاً غلط است.

وی با بیان اینکه شوراهای شهر به دنبال درآمدزایی برای شهرداری‌ها هستند، تأکید کرد: با توجه به اینکه مسکن ملی برای اقشار محروم آماده می‌شود، شوراهای شهر حق تعیین نرخ عوارض پروانه ساخت مسکن ملی را ندارند و این عوارض باید توسط اداره کل راه و شهرسازی و متناسب با میزان محرومیت هر منطقه تعدیل شود.

مقررات جدید تعهدات قبلی را لغو نمی‌کند

رئیس شورای تأمین مسکن استان قزونی همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقدشده بین اداره کل راه و شهرسازی و شرکت آبفای استان گفت: با توجه به اینکه مقررات جدید وزرات‌خانه‌ها نافی تفاهم‌نامه‌های گذشته نیست، باید سهم شرکت آبفا از محل اعتبارات تکمیلی مسکن مهر برای هزینه‌کرد در حوزه مسکن ملی پرداخت شود و اگر وزارت راه و شهرسازی این موضوع را قبول نکند، پرونده این موضوع را به دادگاه می‌بریم.

جمالی‌پور در پاسخ به مدیرکل راه و شهرسازی درباره زیر بار نرفتن نهاد متبوعش تصریح کرد: به هر حال تفاهم‌نامه بسته شده و هر چه مدیران قبلی تعهد کردند، باید محقق شده و اعتبار لازم در اختیار شرکت آب‌وفاضلاب قرار داده شود؛ مگر می‌شود که در یک حکومت مسئول بعدی تعهد مسئول قبلی را نپذیرد؟

وی تأکید کرد: مدیران اجرایی استان قزوین توجه داشته باشند که قانون جدید نمی‌تواند تعهدات و تفاهم‌نامه‌های قبلی را لغو کند و به همین خاطر اگر بخشی از این تعهدات از سوی نهادی مغفول واقع شده، باید پیگیر اجرای تعهدات باشند و زیربار جرزنی نهادهای بالادستی هم نروند.

یک بام و دو هوای افزایش قیمت مسکن در قزوین/ واقعیت بازار با اظهارات مسئولان یکی نیستسیر لاک‌پشتی پیشرفت طرح ملی مسکن در قزوین / 81 میلیارد تومان پول مردم در بانک خوابیده استواکنش راه و شهرسازی به ‌کندی اجرای طرح ملی مسکن قزوین / سیر لاک‌پشتی پیشرفت طرح ‌تایید شد

تهیه سیمان برای پیمانکاران مسکن ملی مشکل است

معاون عمرانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در قزوین هم که ساخت 1200 واحد مسکن ملی در شهرک مهرگان را بر عهده دارد، درباره مشکلات اجرای این طرح به استاندار قزوین گفت: پیمانکاران ما در تهیه سیمان خیلی ‌مشکل دارند و هر جا برای تأمین سیمان می‌روند، به مشکل برمی‌خورند.

وی با انتقاد از شرکت آب و فاضلاب بابت طلب ودیعه 300 میلیون تومانی برای آبرسانی به پروژه 1200 واحدی تصریح کرد: این مبلغ ودیعه خیلی زیاد است و همه آن را باید از منابع بلوکه شدن مردمی در بانک مسکن بدهیم. ضمن اینکه در تأمین برق پیمانکاران هم مشکل داریم که در این حوزه هم نامه‌نگاری‌هایی انجام دادیم که راه و شهرسازی باید کارهای اولیه را باید زودتر انجام دهد.

انتهای پیام/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح ملی مسکن استانداری قزوین طرح ملی مسکن استانداری قزوین اداره کل راه و شهرسازی نرخ عوارض پروانه ساخت طرح ملی مسکن شوراهای شهر تفاهم نامه مسکن ملی هم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۶۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گرگان با اشاره به ضرورت مولدسازی مدارس و مراکز آموزشی مستعد مولدسازی در این شهرستان گفت: هزینه‌های چند میلیاردی تحصیل پروانه ساخت و ساز مانع جدی برای مولدسازی مراکز آموزشی مشمول این طرح شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، حسن مدرس‌زاده در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: دو دبیرستان واثقی و شیخ فضل الله نوری در مناطق پرتردد و تجاری گرگان با بَر مطلوب (عرض تجاری)، قابلیت مولدسازی را دارند؛ اما هزینه‌های سنگین و چند میلیاردی تحصیل پروانه ساخت و ساز سبب شده نتوانیم پروسه مولدسازی را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به تحصیل ۹۰ هزار دانش آموز در شهرستان گرگان گفت: ۵۲ درصد دانش آموزان دختر و ۴۸ پسر هستند که در ۴۸۰ مدرسه دولتی و غیردولتی تحصیل می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش گرگان شهرستان گرگان افزود: ۱۱۰ مدرسه شهرستان گرگان غیرانتفاعی و ۳۷۰ مدرسه دولتی هستند که در مجموع ۲ هزار و ۵۹۶ کلاس درس دارند.

وی گفت: عدم تحقق دستیابی به زیرساخت‌های آموزشی عادلانه در سنوات گذشته سبب شده تا بخش زیادی از خانوار‌های روستایی و حتی ساکن شهر‌های قرق، سرخکلاته و جلین ترجیح دهند که فرزندانشان در مرکز شهرستان و شهر گرگان تحصیل کنند.

مدرس زاده ادامه داد: حدود ۷۸ هزار دانش آموز شهر گرگان و البته از شهر‌ها و روستا‌های پیرامونی در ۳۰۰ مدرسه شهر گرگان تحصیل می‌کنند.

وی سرانه آموزشی شهرستان گرگان را حدود ۴.۲ متر مربع دانست و گفت: میانگین متوسط سرانه آموزشی در کشور ۵.۲ متر مربع است و بر اساس برآورد‌ها حدود ۲۲ مدرسه در شهرستان گرگان کم داریم.

مدرس‌زاده ادامه داد: با تلاش مدیران بالادستی و استاندار محترم اعتبار لازم برای ساخت مدارس به ویژه در مناطق جنوبی شهر گرگان تامین شده است؛ اما مشکل تامین زمین در این مناطق، فرایند احداث مدرسه را ابتر گذاشته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گرگان ادامه داد: ۴ هزار متقاضی طرح ترمیم نمره، ۳۳۰۰ دانش آموز مقطع دهم، ۳۳۰۰ دانش آموز مقطع یازدهم و ۳۴۰۰ دانش آموز مقطع دوازدهم مشمول اجرای امتحانات نهایی در شهرستان گرگان هستند که ۱۹ حوزه امتحانی نهایی برای آن‌ها یش‌بینی شده است.

دیگر خبرها

  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • بهروز افخمی و خاطرات یک بازپرس دادگستری
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • بهروز افخمی «کاغذ شطرنجی» را تهیه می‌کند
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران