Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@15:50:29 GMT

تهیه فهرست بهای عملیات ساختمانی پروژه های مترو تهران

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۶۲۲۹

تهیه فهرست بهای عملیات ساختمانی پروژه های مترو تهران

تین نیوز

معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران از تهیه فهرست بهای عملیات ساختمانی پروژه های مترو به منظور افزایش شفافیت قراردادهای مربوطه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، رحیم اف، معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران درباره تهیه فهرست بهای عملیات ساختمانی مختص پروژه های متروی اظهارداشت: به منظور افزایش شفافیت قراردادهای پروژه‌های مترویی سراسر کشور و همچنین کاهش اختلاف نظر کارفرمایان و پیمانکاران در طول زمان اجرای طرح‌های عمرانی شرکت‌های قطار شهری، از چندی پیش تلاش برای تهیه فهرست بهای خاص عملیات ساختمانی این قبیل پروژه‌ها با مسئولیت شرکت مترو تهران آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در فهرست‌های بهای مصوبی که هر ساله توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ می‌شود، تا به امروز فهرستی با موضوع فهرست بهای عملیات ساختمانی پروژه‌های مترویی وجود نداشته که همین امر بعضاً موجب بروز اختلافاتی بین کارفرمایان و پیمانکاران طرح‌های اینچنینی شده است.

رحیم اف اظهار داشت: به همین منظور شرکت مترو از سال گذشته با هماهنگی اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور و نیز سازمان برنامه و بودجه کشور، اقدام به جمع آوری نقطه نظرات فنی متخصصان و فعالان این حوزه و سپس تهیه نسخه اولیه فهرست بهای عملیات ساختمانی پروژه‌های مترویی نمود که مراحل کار در حال انجام بوده و پیش‌بینی می‌شود نسخه آماده شده بزودی تقدیم مراجع ذیصلاح و تصمیم گیرنده شود تا در نهایت با تایید و تصویب سازمان برنامه و بودجه کشور، قابلیت ابلاغ داشته باشد.

وی گفت: تحقق این امر نه تنها در فرآیند ارجاع کار به پیمانکاران تسریع به عمل خواهد آورد بلکه مشکل اختلاف نظر در برآوردهای مالی و ادعاهای کارفرما و پیمانکار را به حداقل می‌رساند. در نهایت شکل گیری رویه و روند جدید در انقعاد قراردادهای عملیات ساختمانی پروژه‌های مترویی سراسر کشور، هم به شفاف سازی بیش از پیش امور قراردادی کمک می‌کند و هم نظم و ترتیب منطقی‌تری به نحوه پرداخت تعهدات مالی در ازای فعالیت‌های انجام شده پیمانکاران خواهد بخشید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شرکت مترو تهران و حومه پروژه های مترویی تهیه فهرست بهای مترو تهران شرکت مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۶۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی

شهردار شیراز در دیدار با هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی فارس از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی در این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در دیدار با هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی فارس اظهار کرد: شهر شیراز و استان فارس در ایام نوروز جزو گردشگرپذیرترین شهر و استان کشور بود که خوشبختانه بدون هیچ حادثه‌ای باوجود بارش شدید باران، سپری شد.

وی افزود: موفقیت‌های کسب شده در شهرداری شیراز حاصل تلاش خانواده ۱۳ هزار نفری این مجموعه، تیم هم‌دل و متخصص مدیریت شهری، شورای اسلامی این کلان‌شهر، دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و نظارتی است و وفاق با نظام مهندسی نیز مرهون این همدلی بین مجموعه‌ای است.

شهردار شیراز همچنین در بخش دیگر سخنان خود به مسائلی نظیر کاهش مدت زمان و فرآیند صدور پروانه ساختمانی سخن گفت.

اسدی تاکید کرد: بیش از دو هزار پروژه در شهرداری شیراز فعال است و هیچ پروژه تعطیل و نیمه تعطیلی نداریم.

وی همچنین در این جلسه خواستار همدلی در حفظ عنوان شیراز؛ پایتخت محیط زیست آسیا شد.

در این جلسه محمود صفایی نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در بخشی از این نشست با بیان اینکه اکثر مهندسین شهرداری شیراز در بخش‌های مختلف عضو خانواده بزرگ نظام مهندسی هستند، تصریح کرد: نظام مهندسی فارس سرآمد نظام مهندسی‌های سراسر کشور است.

وی خاطرنشان کرد: کلان‌شهر شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی نیز سرآمد و موجب افتخار است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح بر این موضوع که منافع عمومی سرلوحه کار این نهاد قرار دارد، ادامه داد: نظارت بر تخطی کنندگان مسائل فنی از مهمترین موضوعاتی است که باید برای حفظ قداست مجموعه نظام مهندسی در اولویت قرار گیرد.

آرش فرج‌زاده قائم مقام شهردار شیراز نیز در ادامه این نشست اضافه کرد: بودجه شهرداری شیراز در سال گذشته و در زمانی که صحبت از تعریف بسته ۵۰ هزار میلیارد تومانی شد، ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

وی با تصریح بر این نکته که در واقع دو برابر کار یک سال، پروژه در شهرداری شیراز تعریف شد، افزود: با همکاری شورای اسلامی شهر شیراز، این مهم محقق و در بهمن ماه ۱۴۰۲ تقریباً نیمی از پروژه‌ها افتتاح و عملیات اجرایی نیم دیگر پروژه‌ها آغاز شد و عملاً شهرداری شیراز سال گذشته با تعامل دستگاه‌های اجرایی بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه را به سرانجام رساند و یا عملیات اجرایی آنها را آغاز کرد.

قائم مقام شهردار شیراز با بیان اینکه امسال هم این مهم در حال برنامه‌ریزی است و به زودی اعلام خواهد شد، از تعریف و تدوین برنامه عملیاتی و راهبردی در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۴ توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز سخن گفت و اظهار کرد: ۴۴ پروژه کلان در این راستا تعریف شد که بسته محرومیت‌زدایی نیز یکی از مهمترین این پروژه‌هاست.

فرج‌زاده همچنین تسهیل پاسخگویی به مراجعین شهرداری را از مهمترین برنامه‌های تعاملی و مشترک شهرداری و نظام مهندسی عنوان کرد.

مهدی قلندری معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز نیز در ادامه این نشست تاکید کرد: پروژه‌های شهرداری شیراز به همت مدیریت مطلوب، فعال است.

وی با اشاره به در خصوص برنامه‌هایی که توسط معاونت متبوع در بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شده، سخن گفت.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز همچنین از ارائه آموزش‌های لازم به نیروهای متخصص در شش ماهه نخست امسال در رابطه با نرم‌افزار جدید نحوه بررسی نقشه‌های ساخت و تأسیسات خبر داد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر این مهم به صورت سری انجام می‌شود که با استقرار نرم‌افزار جدید، آموزش به نیروهای متخصص هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ارجاع پرونده‌های ساختمانی به سامانه ارجاع و سامانه شفافیت

ستار خورشیدی رئیس سازمان نظام مهندسی فارس نیز در این جلسه عملکرد شهرداری شیراز در سال گذشته مبنی بر افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از هشتاد هزار میلیارد تومان پروژه را کاری بسیار سخت و تحسین برانگیز عنوان و تصریح کرد: این مهم به زبان کاری ساده اما در عمل بسیار سخت است.

وی به ارجاع پرونده‌های ساختمانی به سامانه ارجاع و سامانه شفافیت اشاره و اضافه کرد: یکی از ارکان سالم‌سازی، ایجاد شفافیت است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس با بیان اینکه در بحث تفکیک نیز نظارت با نرم‌افزار و ثبت سیستمی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار تمام پرونده‌ها در حال اسکن هستند که ۵۰ درصد آنها انجام شده است.

خورشیدی ابراز امیدواری کرد: افتخار سازمان نظامی مهندسی فارس این است که با شهرداری به عنوان یکی از ارکان اصلی در ساخت‌وساز و نظارت، راهکار تعاملی را پیش بگیرد.

کد خبر 748462

دیگر خبرها

  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن
  • تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت