Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- موسسه ملی آمار ایتالیا با اشاره به همه گیری ویروس کرونا در این کشور، از افزایش قابل توجه مرگ و میر و مقایسه آن با آمار جنگ دوم جهانی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان "ایت فاینانس"، "جان کارلو بلانچاردو" رئیس موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) در ارائه گزارشی به مجالس سنا و نمایندگان این کشور اعلام کرد: در سال 2020 میلادی (99 شمسی) شاهد افزایش قابل توجه تعداد جانباختگان در ایتالیا بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تعداد به 746 هزار نفر رسید. این تعداد مرگ و میر را فقط در سال های 1942، 1943 و 1944 میلادی (1320، 1321 و 1322 شمسی)، یعنی طی سال های جنگ دوم جهانی شاهد بودیم.
بلانچاردو ادامه داد: در سال 2020 میلادی (99 شمسی) تراز مهاجرت به ایتالیا منفی بود. در مجموع نیز شاخص جمعیت، 384 هزار نفر کاهش یافت. چنین شاخصی فقط با شاخص های جمعیت در سال 1918 میلادی (1297 شمسی) برابری می کند. علاوه براین، طی سال های همه گیری ویروس کرونا، فقر در کشور ما به بالاترین سطح از آمارهای در دسترس، یعنی از سال 2005 میلادی (84 شمسی) رسیده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایتالیا افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۶۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است.

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

تسنیم در خبری نوشت: در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود