Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر پروژه شرکت توسعه انرژی، نفت و گاز لاوان وابسته به گروه مالی گردشگری اعلام کرد: با مشارکت این شرکت، نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی اردیبهشت ماه امسال در استان اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش خبرگزاری آریا، بهزاد آقابابازاده گفت: مذاکرات قرارداد مشارکت در پروژه نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی مجلسی، بهار سال 1399 آغاز شد و پس از توافقات اولیه در تیرماه، در نهایت آذر ماه امسال قرارداد منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با این قرارداد، شرکت توسعه انرژی، نفت و گاز لاوان دو هدف مهم را دنبال کرد. نخستین هدف دستیابی به درآمد عملیاتی در کمترین زمان ممکن و دوم ورود به صنعت رو به رشد بین المللی و ملی انرژی‌های تجدیدپذیر به خصوص انرژی خورشیدی است.
آقابابازاده ادامه داد: از مهم‌ترین دستاوردهای این پروژه، می‌توان به آغاز فعالیت عملیاتی این شرکت بعد از 9 سال و استفاده از منابع داخلی راکد اشاره کرد. یکی دیگر از دستاوردهای این پروژه برای شرکت، مشارکت با شریک خارجی و انتقال دانش حاصل از تجربه بیش از 250 مگاوات نیروگاه نصب شده در 9 کشور دنیا و پشتیبانی مرکز تعالی این شرکت در هند با متخصصان مجرب در حوزه انرژی خورشیدی است.
وی افزود: نیروگاه به طور کامل توسط بخش خصوصی در دست احداث است و طبق برنامه در اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری تجاری خواهد رسید. در ساخت این نیروگاه، خرید تجهیزات و مواد از سازندگان داخلی و بهره مندی حداکثری از توانمندی‌های پیمانکاران ایرانی مدنظر قرار گرفته است و انتظار می‌رود در دوره احداث به طور میانگین 70 فرصت شغلی و در دوره بهره برداری 12 فرصت شغلی ایجاد نماید.
آقابابازاده با بیان اینکه نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی مجلسی به نیروگاه شبکه سراسری برق کشور متصل می‌شود، اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی این نوع برق این است که تولید آن نه تنها کمترین صدمه را به محیط زیست وارد می کند بلکه با تولید سالانه حدود 23,500 مگاوات ساعت برق خورشیدی منجر به کاهش انتشار 18 هزار تن معادل دی اکسید کربن برابر با گاز گلخانه‌ای حاصل از پیمایش سالانه 3,590 خودرو مسافری می گردد. همچنین برای تمیز کردن پنل‌های نیروگاه از ربات‌های تمیزکننده استفاده خواهد شد که علاوه بر افزایش راندمان تولید، به صرفه‌جویی در آب مصرفی نیز کمک شایانی می‌کند.
وی درباره برنامه های سال 1400 گفت: طبق استراتژی سال 1399 شرکت، مقرر بود که ما در یک پروژه مشارکت وارد شویم که با حمایت‌های هیات مدیره شرکت، شرکت گسترش صنایع ومعادن ماهان و گروه مالی گردشگری محقق شد. برای سال جاری نیز مشارکت در دو پروژه در دستور کار قرار گرفته از اکنون ارزیابی پروژه‌های مختلف در حوزه انرژی در حال بررسی است و امیدواریم بتوانیم در نیمه اول سال 1400 حداقل یکی از این پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم.
نماینده شرکت توسعه انرژی، نفت و گاز لاوان در پروژه مجلسی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پاک، سرمایه‌گذاری در آینده این کشور و نسل‌های بعدی است و این پروژه و پروژه‌های مشابه علاوه بر سودآوری مالی، به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی شرکت لاوان و گروه مالی گردشگری می‌تواند تلقی می‌گردد.
آقابابازاده اظهار امیدواری کرد روزی برسد که بتوانیم معادل انرژی برقی که در مجموعه گروه مالی گردشگری مصرف می‌کنیم، انرژی پاک تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق کنیم و گروه مالی گردشگری به گروه مالی کاملا سبز گردشگری تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نیروگاه خورشیدی گروه مالی گردشگری ماه امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۷۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله تبریز - ارومیه هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد احمدی در حاشیه نخستین روز برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست خبری گفت: گام مهمی که شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت در دولت سیزدهم برداشته، دریافت دانش فنی واحدهایی است که تاکنون از سوی شرکت‌های بزرگ نفتی دنیا صادر می‌شد و هم‌اکنون این دانش فنی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز این همت و هدف در بزرگ‌ترین پروژه پتروپالایشگاهی شهید سلیمانی تجمیع شده است، خاطر نشان کرد: شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، طراحی بنیادی واحدهای لیسانس و غیرلیسانس این پروژه را به عهده دارد.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ادامه داد: گام‌های اولیه خوبی در طراحی بنیادی این پتروپالایشگاه برداشته شده است و دی‌ماه پارسال طراحی را آغاز کردیم و در کمتر از سه ماه نخستین بخش این پروژه به مرحله مناقصه رسید و امیدواریم تا نیمه نخست امسال بخش دوم و تا پایان سال طراحی بنیادی آن تکمیل و فازهای اجرایی یکی پس از دیگری عملیاتی شود.

احمدی خاطر نشان کرد: پارسال در تأمین منابع مالی پروژه‌ها با فراز و نشیب‌های زیادی روبه‌رو بودیم، اما چند رکورد هم داشتیم و در حوزه احداث خطوط لوله و مخابرات نفت پیشرفت ۵۰ درصدی در اجرای پروژه‌ها رقم خورد. رکورد دفن ۱۳ کیلومتر خط لوله در یک روز را ثبت کردیم، همچنین در اجرای ابرپروژه‌های پالایشی، رکورد پیشرفت ۳۲ درصدی در یک سال بی‌سابقه بود که در دولت سیزدهم به‌دست آمد.

وی ادامه داد: در صورت تأمین به‌موقع منابع مالی پروژه‌ها، توان کافی در مشاوران ما برای اجرای به‌موقع پروژه‌ها وجود دارد. اساسی‌ترین چالش در اجرای پروژه‌های پالایشی را تأمین به‌موقع منابع مالی پروژه‌ها است.

به گفته این مقام مسؤول، در پروژه فراسرزمینی پالایشگاه ونزوئلا چند گام اساسی برداشتیم که مهم‌ترین آن این بود که با وجود استاندارد مورداستفاده طراحی آمریکا در این پالایشگاه، استانداردهای خودمان را پیاده کردیم. افزون بر آن توانستیم خدمات سازندگان و تولیدکنندگان داخلی خود را صادر کنیم. در گام سوم، فنون صدور خدمات و معاملات بین‌المللی بر تجربه و دانش ما اضافه شد.

بهره برداری از ۹ پروژه خط لوله تا پایان سال

احمدی با اشاره به اجرای عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه ال‌پالیتو در آینده نزدیک، افزود: در پروژه‌های خارجی در آغاز راه هستیم که امیدواریم آیندگان در این مسیر هموار حرکت کنند و از صدور خدمات فنی - مهندسی به دیگر کشورها بهره‌مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت تأمین منابع مالی ۹ پروژه خط لوله را امسال به بهره‌برداری خواهیم رساند. همچنین تا تیرماه امسال ۷ واحد فرآیندی پیچیده طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان به بهره‌برداری می‌رسد.

احمدی ادامه داد: همچنین واحد پیچیده و تخصصی هیدروکراکر این پروژه به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد هیدروکراکر خاورمیانه به ظرفیت ۴۲ هزار بشکه به‌زودی عملیاتی شود؛ با راه‌اندازی این واحد همه محصولات ال‌پی‌جی، نفتا، نفت سفید، گازوئیل با استاندارد یورو ۵ اروپا تولید خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت خاطر نشان کرد: همچنین خط لوله تبریز - خوی - ارومیه در هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد، این پروژه به طول ۲۲۰ کیلومتر ۱۴ اینچ و ۱۶ کیلومتر ۷ اینچ، در مجموع ۲۳۶ کیلومتر تعریف و اجرا شده است.

وی گفت: شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با بیش از ۶۰ سال سابقه یکی از شرکت‌های بزرگی طراحی و پروژه‌ای است که تاکنون خدمات زیادی در حوزه پایین‌دست ارائه کرده و در طراحی و ساخت تمامی پالایشگاه‌های کشور نقش داشته است. این شرکت با بیش از ۱۴ هزار کیلومتر ساخت خطوط لوله نقش مهمی در تأمین انرژی ایفا کرده است و همه پالایشگاه‌ها از خدمات و استانداردهای این شرکت بهره برده و خواهند برد.

کد خبر 6100758 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • پروژه‌های بهداشت و درمان عقب ماندگی‌های قزوین را بهبود می‌بخشد
  • خط لوله تبریز - ارومیه هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد
  • پیشتازی قزوین در مولدسازی دارایی‌های مازاد
  • افتتاح طرح‌های بسیج سازندگی در بشرویه
  • اولین نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی کشور در قاین افتتاح شد
  • جهش صنعت تولید برق در خراسان شمالی
  • افتتاح نیروگاه پنج مگاواتی در تبریز
  • افتتاح نیروگاه ۵ مگاواتی در تبریز
  • افزایش توان ارائه خدمات فنی مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • افزایش توان ارایه خدمات فنی و مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها