Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@10:36:35 GMT

وزارت صمت مانع افزایش قیمت مصالح ساختمانی شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۷۱۰۴

وزارت صمت مانع افزایش قیمت مصالح ساختمانی شود

تین نیوز

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی؛ گفت:متاسفانه وزیر صمت نه تنها هیچ اقدامی برای کنترل قیمت مصالح ساختمانی نکرده بلکه بازار را کاملا رها کرد تا امروز دلالان و واسطه‌گران میدان دار و تعیین کننده قیمت باشند.

به گزارش تین نیوز، اقبال شاکری در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با افزایش قیمت سیمان، گفت: مسئول کنترل قیمت مصالح ساختمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده که بارها در رابطه با این موضوع در کمیسیون عمران مجلس جلسه برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه وزیر صمت نه تنها هیچ اقدامی برای کنترل قیمت مصالح ساختمانی نکرده بلکه بازار را کاملا رها کرد تا امروز دلالان و واسطه‌گران میدان دار و تعیین کننده قیمت باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با ابراز تاسف از افزایش قیمت سیمان، اضافه کرد: در حال حاضر تنها کسی که بر قیمت مصالح ساختمانی تاثیری ندارد، وزارت صمت است در حالی که باید بازار را نظارت و کنترل می‌کرد و اجازه افزایش قیمت نمی‌داد.

وی با بیان اینکه برخی سودجویان افزایش قیمت مصالح ساختمانی را بهانه‌ای برای افزایش قیمت مسکن می‌کنند، تصریح کرد: افزایش قیمت سیمان و فولاد تاثیر چندانی بر قیمت تمام شده مساکن نخواهد داشت لذا این موضوع از جانب سودجویان، ذی‌نفعان و مافیای مسکن مطرح شده و به مردم آدرس غلط می‌دهند از طرفی برخی مسئولان نیز کم کاری خودشان را در مدیریت بازار مسکن به حساب افزایش قیمت مصالح می‌زنند و به نحوی عنوان می‌کنند که تنها دلیل افزایش قیمت مساکن همین رشد نرخ مصالح ساختمان است.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه بی‌نظمی در وزارت صمت موجب شده، شبکه دلال و واسطه‌ قیمت سیمان را افزایش دهند خاطر نشان کرد: وزارت صمت حتی قادر نیست سامانه فروشی طراحی کند تا قیمت محصولات از درب کارخانه تا زمان تحویل به مصرف کننده شفاف باشد. در حالی که جوانان تحصیل کرده کشورمان به راحتی این سایت را طراحی می‌کردند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا تاثیری بر کاهش قیمت این محصولات ندارد، تصریح کرد: کمیسیون عمران بارها وزیر صمت را دعوت کرده و در خصوص نابسامانی بازار مصالح ساختمانی از وی توضیح خواسته است اما تمامی برخورد ها و برنامه ریزی ها در مدیریت وزیر هیچ تاثیری نداشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اقبال شاکری قیمت مصالح ساختمانی کمیسیون عمران افزایش قیمت قیمت سیمان وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۷۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی‌ها از بازار جهانی طلا، از افزایش ۰.۰۶ درصدی قیمت طلا حکایت دارد؛ به طوری که اونس طلا به قیمت ۲ هزار و ۳۲۸ دلار رسید.

با این حال، عملکرد یک هفته گذشته بازار طلا، ریزش ۵۹ دلاری اونس طلا را نشان می‌دهد؛ اگرچه همچنان سود خرید طلا در طول یک ماه گذشته ۱۶۳ دلار بوده است.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که قیمت طلا در طول ۶ ماه گذشته ۳۵۵ دلار افزایش داشته است.

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت طلا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • دیوار کلاهبرداری فرو ریخت