Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، زینب نصیری روز چهارشنبه در آیین افتتاح مجازی هفته سلامت اظهارداشت: در این آیین که امشب ساعت ۲۰:۳۰ اجرا می‌شود، اسامی و تصاویر تمامی شهدای مدافع سلامت بر روی برج آزادی نقش خواهد بست.

وی با اشاره به اینکه جامعه سلامت کشور تاکنون حدود ۳۰۰ نفر از همکاران خود را در راه مبارزه با بیماری کرونا از دست داده است، گفت: تلاش کردیم در هفته سلامت از کسانی که این هفته به آنان تعلق دارد و بیشترین تلاش را در این مدت برای ارتقای سلامت همه شهروندان انجام دادند، قدردانی و با خانواده‌های آنان همدردی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصیری، رونمایی از یادمان شهدای مدافع سلامت در میدان شهدای هفتم تیر و خط نوشته‌های مدافعین سلامت در ساختمان سازمان نظام پزشکی را از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران برای گرامیداشت شهدای مدافع سلامت و قدردانی از تلاش، ایثار و فداکاری کادر درمان اعم از پزشکان، پرستاران و بهیاران و... عنوان کرد که با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بازخوانی قدمت سلامت در شهر تهران افزود: در قانون بلدیه، بحث سلامت مورد تاکید قرار گرفته و در شهر تهران یک سده است که فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه سلامت انجام می‌شود، در طول هفته سلامت ضمن شناسایی و تجلیل از مراکز خدمت‌رسان با قدمت بیش از ۵۰ سال، افراد با سابقه، شاخص و نامدار که در حوزه‌های مختلف سلامت جسمی و روانی فعالیت می‌کنند، تجلیل و نشان خدمت به آنان اهدا خواهد شد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران بیان کرد: همچنین وبینار «یک قرن سلامت در آینه بلدیه» با مشارکت موزه علوم پزشکی کشور به صورت مجازی از طریق نشانی @labkhand_salamat۱ برگزار می‌شود.

نصیری با اشاره به شعار هفته سلامت مبنی بر «ساختن جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر» اظهارداشت: این شعار با سیاست‌ها و فعالیت‌های این دوره مدیریت شهری بسیار قرابت دارد، در این دوره با شعار «تهران شهری برای همه»، رویکرد عدالت‌محوری و دسترس‌پذیری شهر برای همه گروه‌های جمعیتی از جمله افراد دارای معلولیت تلاش کردیم سیاست‌ها و برنامه‌ها را اجرایی کنیم که حضور مترجم ناشنوایان در برنامه‌ها و رابط ناشنوایان در سرای محلات مناسب‌سازی شده از جمله این اقدامات بود.

وی گفت: مناسب‌سازی سرای محلات از سال ۱۳۹۸ در دستور کار قرار گرفت و در این سال ۲۲ سرای محله با مناسبت‌سازی افتتاح شد، در شهر تهران ۳۵۳ سرای محله فعالیت می‌کنند که در حال حاضر کمتر از ۴۰ سرای محله مناسب‌سازی شده یا در حال آماده‌سازی است، در تلاش هستیم این سراها با تمام استانداردهای مناسب‌سازی برای افراد دارای معلولیت جسمی-حرکتی، ناشنوایان، نابینایان و کم‌بینایان به صورت کامل افتتاح شود، امروز هم سرای محله ارامنه مناسب‌سازی و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به نقش و مشارکت ذینفعان، سازمان‌ها، انجمن‌های مردم نهاد حوزه سلامت و افراد دارای معلولیت و سالمندی در برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی‌ها افزود: اگر این سازمان‌ها و شرکای اجتماعی نباشند، هیچ برنامه‌ای در تهران اجرایی نخواهد شد، به پاس قدردانی از همکاری آنان، در هفته سلامت از بیش از یکصد تشکل غیردولتی حوزه سلامت تجلیل می‌شود.

نصیری، افتتاح مراکز فرآموز با هدف ارتقای سلامت کودکان ۶ تا ۱۲ سال در مناطق چهار و ۹، برگزاری مسابقه مجازی «داستان نیمه تمام» با هدف افزایش مهارت‌های شناختی در کودکان و نوجوانان و تقویت تعامل خانواده با فرزندان، انتشار مجموعه کلیپ‌های «اگه از من می‌شنوی»  گنجینه‌ای از سخنان گروهی از سالمندان شهر تهران در قالب تجربه، قصه و پند با هدف ثبت و نشر فرهنگ شفاهی سالمندان در فضای مجازی، طراحی، تولید و توزیع بسته‌های «تهران۲۱» شامل مسیرها و نکات آموزشی پیاده‌روی در زمان شیوع ویروس کرونا و برگزاری وبینار تخصصی و کلاس آموزشی مجازی در مناطق ۲۲گانه را از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران در هفته سلامت عنوان کرد.

وی گفت: فعالیت‌هایی که در حوزه سلامت شهر تهران اتفاق می‌افتد، مرهون تلاش‌های مسئولان خانه‌های سلامت است که به صورت محله‌ای فعالیت می‌کنند، از ابتدای کرونا، همکاران ما در خانه‌های سلامت، در کنار سایر مدافعان سلامت بدون یک روز تعطیلی فعال هستند و برنامه‌های حوزه سلامت شهرداری تهران علاوه بر همکاری با سازمان‌ها و انجمن‌های مردم نهاد با همکاری سازمان‌های دولتی؛ وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی اجرایی می‌شود و اگر در شرایط کرونا در طرح شهید سلیمانی و غربالگری اتفاق خوبی در تهران رخ داد نتیجه اعتماد، ارتباط و فهم مشترک بوده است.

نصیری با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع ویروس کرونا اظهارداشت: در پیک چهارم کرونا هستیم و وضعیت کل کشور و تهران خوب نیست، شاهد بالاترین میزان بستری در بیمارستان‌ها، بالاترین میزان حضور افراد دارای علایم به مراکز بهداشتی درمانی هستیم، سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و همکاران ما در بخش‌های مختلف دولتی اقداماتی را برای مقابله با این بیماری انجام می‌دهند و امیدواریم به زودی واکسیناسیون برای همه شهروندان عادلانه اجرایی شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: علاوه بر اهمیت نقش سیاست‌گذاری برای مهار کرونا، هر کدام از ما باید خودمراقبتی، استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله فیزیکی را جدی بگیریم، در فضاهای عمومی حضور پیدا نکنیم و در خانه بمانیم، امیدواریم سیاست‌هایی که اتخاذ می‌شود، همراه‌تر، منسجم‌تر و هماهنگ‌تر باشد تا شاهد اتفاقات بهتری در سطح تهران باشیم.

همچنین در این آیین به مناسبت نخستین روز هفته سلامت با نام «همراهی با مدافعان سلامت برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر» از سه تن از مدافعان سلامت از بیمارستان‌های امام حسین(ع)، خانواده و کودکان بهرامی به نمایندگی از مدافعان سلامت تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، آیین افتتاح هفته سلامت با همکاری شهرداری منطقه ۷ روز چهارشنبه به صورت مجازی برگزار شد، هر ساله هفتم آوریل که مصادف با هجدهم فروردین ماه و برابر با سالگرد تاسیس سازمان جهانی بهداشت (WHO) و تصویب اساسنامه این سازمان در سال ۱۹۴۸ است به عنوان روز جهانی سلامت شناخته می‌شود، در ایران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفته ملی سلامت را یکم تا هفتم اردیبهشت ماه اعلام کرده است.

شعار هفته سلامت سال ۱۴۰۰ «ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر» است، بر اساس روز شمار هفته سلامت، چهارشنبه اول اردیبهشت با عنوان «همراهی با مدافعان سلامت برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر، پنجشنبه دوم اردیبهشت با عنوان «مشارکت اجتماعی، همدلی و وفاق ملی برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر»، جمعه سوم اردیبهشت با عنوان «آموزه‌های دینی و پیوند نهادهای مذهبی و نظام سلامت برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر» خواهد بود.

شنبه چهارم اردیبهشت با عنوان «ارتقای نظام شبکه بهداشتی درمانی و مراقبت‌های بهداشتی اولیه برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر»، یکشنبه پنجم اردیبهشت با عنوان «رسانه‌ها، آموزش و فرهنگ سازی برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر»، دوشنبه ششم اردیبهشت با عنوان «پژوهش، فناوری، پشتیبانی و مانع زدایی از تولید برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر و روز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت با عنوان «مشارکت‌های بین بخشی و مسئولیت اجتماعی برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر» نامگذاری شده است.

برچسب‌ها سلامت مدافعان سلامت شهرداری تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت مدافعان سلامت شهرداری تهران سلامت مدافعان سلامت شهرداری تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اخبار کنکور سلامت شهرداری تهران شهدای مدافع سلامت اردیبهشت با عنوان مدافعان سلامت افراد دارای مناسب سازی حوزه سلامت هفته سلامت سلامت شهر سازمان ها شهر تهران برنامه ها سرای محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان امروز ظهر (پنجشنبه) ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.

وی سپس با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سپاهان ستاره‌اش را دوباره به خدمت گرفت!
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه