Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@04:22:28 GMT

توصیه‌های انگیزشی جیمز پترسن به نویسندگان جوان

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۷۳۷۳

توصیه‌های انگیزشی جیمز پترسن به نویسندگان جوان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، سی‌ان‌بی‌سی نوشت جیمز پترسون نویسنده مشهور آمریکایی در کشورش بیشتر به خاطر رمان‌های علمی تخیلی الکس کراس شناخته می‌شود ولی یکی پردرآمدترین نویسندگان جهان محسوب می‌شود. سال ۲۰۱۶ مجله فوربز او را پردرآمدترین نویسنده سال معرفی کرد. دارایی او در یک دههٔ اخیر حدود ۷۰۰ میلیون دلار آمریکا تخمین زده شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سن ۷۳ سالگی پترسون بیش از ۴۲۵ میلیون نسخه از ۲۰۰ رمان خود فروخته است و گفته می‌شود سالانه بیش از ۸۰ میلیون دلار درآمد دارد.

پترسون که جولای سال گذشته جدیدترین قراردادش با شرکت اودیبل آمازون برای تولید کتاب‌های صوتی بود، در مصاحبه‌ای خطاب به نویسندگان جوان گفت که نباید برای نوشتن و چاپ کتابشان نا امید شوند. وی گفت: هر نویسنده جوانی که از رد شدن آثارش توسط ناشران نا امید شد گذشته او را به یاد بیاورند. پترسون افزود: اولین بار وقتی می‌خواسته رمانش را چاپ کند، ۳۱ ناشر آن را رد کرده بودند.

پترسون خطاب به نویسندگان جواب گفت: من این جایگاه را یک شبه به دست نیاوردم چون بعد از این همه مشکلات همچنان به نوشتن ادامه دادم و سعی کردم انگیزه خودم را از دست ندهم. سال‌ها قبل از اینکه نویسنده بشوم در یک شرکت تبلیغاتی مجبور بودم آگهی‌های تبلیغاتی را بنویسم ولی همچنان به نوشتن رمان امیدوار بودم. حتی زمانی که ناشران اولین رمانم را رد کردند نیز دست از نوشتن برنداشتم.

اولین رمان جیمز پترسون در سال ۱۹۷۶ با عنوان «شماره توماس بریمن» منتشر شد که با همین رمان توانست جایزه ادگار آن پو را دریافت کند. پترسون در آن زمان ۲۶ سال سن داشت ولی هنوز تا شهرت و ثروت راه درازی داشت. در واقع او در سن ۴۰ سالگی به شهرت رسید و کتاب‌های زیادی از او در سراسر جهان به فروش رفت.

کد خبر 596566 برچسب‌ها ادبیات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت

به گزارش همشهری آنلاین، این نویسنده، اسطوره‌شناس، پژوهشگر و طنزپرداز زاده‌ ۱۶ فروردین ۱۳۴۰ در بم، بود که در سال‌های اخیر به تنهایی زندگی می‌کرد و بر اساس هفته‌نامه محلی بم روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دیار خود درگذشت. او دانش‌آموخته علوم سیاسی دانشگاه تهران بود و از دهه شصت فعالیت روزنامه‌نگاری خود را در روزنامه اطلاعات آغاز کرد و از دهه هفتاد نیز به طور جدی‌تر وارد حوزه ادبیات داستانی و فرهنگ مردم شد.

تالیف ده‌ها عنوان کتاب با موضوعات داستانی و پژوهشی و صدها عنوان مقاله مطبوعاتی و پژوهشی حاصل یک عمر فعالیت‌های او بود. از رمان‌های معروف او می‌توان به «سوگ مغان»، «آذرستان»، «ظلمات»، «اندوهگرد»، «پریباد»، «داستان‌های غریب مردمان عادی»، «هزار و یک شب نو»، «خانه کوچک» و «عطای پهلوان» را در پرونده کاری خود دارد.

رمان «آذرستان» او در سال ۷۷ کتاب برگزیده سال از سوی وزارت ارشاد وقت و رمان طنز «شاهنشاه در کوچه دلگشا» برنده سی سال رمان طنز ایران شد.

کد خبر 849579 منبع: ایسنا برچسب‌ها ادبیات خبر مهم کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان

دیگر خبرها

  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز درگذشت
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت
  • نویسنده فیلم سینمایی فسیل : دستمزدم به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان هم نبود!
  • دستمزدم برای فسیل کم بود
  • دستمزدم برای «فسیل» هم به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان نبود!
  • دستمزدم برای «فسیل» به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان هم نبود!
  • انتشار کتابی از عدنان غُریفی در اولین سالگرد درگذشتش