Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@13:44:59 GMT

هشدار مجدد روسیه به ترکیه

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۷۳۸۲

یک مقام ارشد دولت روسیه از احتمال تجدید نظر در همکاری نظامی با ترکیه در صورت فروش پهپادهای ساخت این کشور به اوکراین خبر داد. ناطقان: معاون نخست وزیر روسیه چهارشنبه پس از سخنرانی سالانه رئیس جمهور این کشور در مجلس فدرال، از بررسی همکاری نظامی و فنی با ترکیه در صورت ارسال پهپادهای ساخت ترکیه به اوکراین خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خبرگزاری «تاس» «یوری بوریسوف» معاون نخست وزیر روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران ، در پاسخ به این سئوال که اگر آنکارا هواپیماهای بدون سرنشین را به اوکراین تحویل دهد ، روسیه همکاری نظامی-فنی خود را با ترکیه متوقف خواهد کرد ،  گفت، ما به طور خاص هر مورد بررسی خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های ترکیه در روزهای گذشته مدعی شدند که آنکارا آماده فروش سلاح و هواپیماهای بدون سرنشین خود به همه کشورها از جمله اوکراین است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه مورخ 12 آوریل در مورد فروش پهپادی ساخت ترکیه به به کی‌یف گفت که  به آنکارا هشدار داد. در سال 2019 ، اوکراین  چند فروند هواپیماهای بدون سرنشین «بیرقدار» ترکیه را خریداری کرد. اوکراین بعدا اعلام کرد که علاقه‌مند به تولید مشترک هواپیماهای بدون سرنشین بیرقدار در اوکراین است و ارتش اوکراین قصد دارد 48 پهپاد از این نوع را خریداری کند.

هواپیمای بدون سرنشین بیرقدار اخیرا قابلیت خود را را در درگیری ارمنستان و جمهوری آذربایجان در قره باغ کوهستانی نشان داد. این پهپاد که توسط نیروهای جمهوری آذربایجانی مورد استفاده قرار گرفت  شماری از مواضع ارمنستان به ویژه خودروهای زرهی و سامانه های ضدهوایی این کشور را منهدم کرد.

چندی قبل  رسانه‌ها گزارش دادند که ارتش اوکراین برای اولین بار از پهپاد ترکیه‌ای «بیرقدار تی بی-2» برای ماموریت شناسایی در منطقه «دونباس» استفاده کرد.این پرواز در تاریخ 9 آوریل 2021 انجام و از سوی وزارت دفاع اوکراین تایید شده است.  نیروی هوایی اوکراین با تمام هواپیماهای جنگنده خود که مربوط به دوران اتحاد جماهیر شوروی است، به تجهیزات پیشرفته نیاز مبرم دارد. در جریان الحاق کریمه به روسیه در سال 2014، این کشور 45 فروند از جنگنده‌های «میگ-29 »خود را از دست داد.
منبع: فارس برچسب ها: هشدار مجدد ، روسیه ، ترکیه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هشدار مجدد روسیه ترکیه هواپیماهای بدون سرنشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد

«الکساندر دوگین» فیلسوف و نظریه‌پرداز برجسته روسی که برخی از او به عنوان «مغز متفکر پوتین» یاد می‌کنند، در مصاحبه‌ای با خبرنگار سرشناس آمریکایی ضمن حمایت بیشتر از عملیات نظامی روسیه گفت که کشور مستقل اوکراین «نباید وجود داشته باشد».

به گزارش ایسنا، «تاکر کارلسون» خبرنگار سرشناس آمریکایی که پیشتر هم مصاحبه‌ای طولانی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه داشت، این بار گفت‌وگو ۲۰ دقیقه‌ای را با متحد پوتین انجام داده و آن را روی کانال یوتیوب خود منتشر کرده است.

طبق گزارش راشا تودی، «الکساندر دوگین» که از منتقدان سرسخت غرب است، در این مصاحبه علاوه بر حمایت تمام‌عیارش از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تاکید کرد که کشور مستقل اوکراین «نباید وجود داشته باشد».

آقای کارلسون، دوگین را نویسنده‌ای توصیف می‌کند که «درباره ایده‌های بزرگ می‌نویسد» و هم‌چنین ادعا می‌کند که کتاب‌های او در سرتاسر ایالات متحده توسط دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ممنوع شده است و امکان خرید در وبگاه آمازون وجود ندارد.

در قسمتی از این مصاحبه، «مغز متفکر پوتین» استدلال می‌کند: «ایدئولوژی لیبرال، که از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی، عملا در غرب بی‌رقیب شد، منجر به نابودی مفهوم خانواده می‌شود؛ مفهومی که به نفع فردگرایی، در حال نابودی است. هم‌چنین پیشرفت طبیعی لیبرالیسم موجب طرد هویت انسانی می‌شود.»

این نظریه‌پرداز روس در ادامه می‌گوید: «فاز بعدی: نئو لیبرالیسم. اکنون در اینجا بحث اکثریت نیست بلکه بحث بر سر حکومت اقلیت‌هاست. نقش این تفکر در غرب به معنای دموکراسی نیست، بلکه توتالیتاریسم است.»

راشا تودی هم‌چنین به «داریا دوگینا» دختر این فیلسوف روسی و مفسر سیاسی اشاره می‌کند که در جریان بمب‌گذاری در خودروی شخصی‌اش کشته شد و مقامات روسیه گفتند که این حادثه توسط عاملان اوکراینی طراحی شد. هم‌چنین چندین رسانه آمریکایی به نقل از منابعی ناشناس گزارش دادند که واشنگتن معتقد است مقامات اوکراینی در این «ترور» دست داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند