Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-08@15:24:18 GMT

سوال روز؛ لیورپول و FSG به پایان راه رسیده اند؟

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۷۴۵۶

سوال روز؛ لیورپول و FSG به پایان راه رسیده اند؟

اعتراض به مالکان لیورپول در روزهای اخیر بسیار زیاد بوده و هواداران خواهان جدایی آن ها از باشگاه شده اند. این مسئله به واقعیت خواهد پیوست؟

باشگاه لیورپول در یک دهه اخیر توسط مالکان آمریکایی گروه FSG اداره شده است. در طی این سال ها تعریف و تمجیدهای مختلفی از عملکرد این گروه شده، در حالی که انتقاداتی هم وارد گردیده که درصد آن از تعاریف بیشتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه مشکلی از بابت مالکیت لیورپول وجود نداشت، اما واکنش های اخیر به برگزاری سوپرلیگ اروپا آینده این مالکان را به خطر انداخت. حال سوال اینجاست؛ FSG لیورپول را به فروش می رساند؟

اعتراضات به FSG از ابتدا تا کنون

FSG چندین بار طی سال های اخیر با اعتراض هواداران لیورپول مواجه شده است.

مورد اول و شاید مهم ترین اعتراض در سال های ابتدایی حکومت FSG را می توان به افزایش بلیت های آنفیلد نسبت داد. حدود 5 سال پیش در دیدار لیورپول و ساندرلند، اعتراضات به افزایش قیمت بلیت ها به حدی زیاد بود که هواداران در آنفیلد در دقیقه 77 استادیوم را ترک کردند.

" شما حرامزاده های طماع، زیاده خواهی را تمام کنید. " این شعار آن روز لیورپولی ها در آنفیلد بود. در نهایت مالکان پا پس کشیدند و قیمت ها به حالت قبلی خود بازگشتند. اما این تنها اعتراض نبود.

اعتراض بعدی به ماه های اخیر برمی گردد؛ جایی که شیوع ویروس کرونا نه فقط باشگاه لیورپول، بلکه همه تیم های ورزشی دنیا را با یک بحران مواجه کرد. لیورپول در واکنش به این مسئله کارکنان باشگاه را به مرخصی فرستاد. اتفاقی که با واکنش های زیادی همراه بود. لیورپول در آن زمان این گونه اتفاق را توضیح داد:

باشگاه لیورپول بخشی از کارکنان را که کارشان به خاطر تعلیق بازی های لیگ تحت تاثیر قرار گرفته را به مرخصی فرستاده است. البته ما به همه آن ها اطمینان داده ایم که 100 درصد دستمزدشان را دریافت می کنند تا هیچ کدام شان از نظر مالی دچار مشکل نشوند. در ضمن ماه گذشته هم اعلام شد که به همه کارکنان باشگاه که در روز بازی یا غیر از آن مشغول به کار بودند، در روزهای تعطیلی لیگ هم دستمزد پرداخت می شود. پیش از اتخاذ این تصمیم ها هم همه مدیران باشگاه بر این نکته تاکید داشتند تا استراتژی در پیش گرفته شود که از آسیب دیدن کارکنان باشگاه در روزهای بحرانی جلوگیری شود. در مورد کاهش دستمزدها در روزهای تعطیلی بازی ها هم بررسی های زیادی در حال انجام است. این بحث ها پیچیده هستند و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده اند.

واکنش های زیادی در مورد این اقدام باشگاه لیورپول مطرح شد چون با این تصمیم، 80 درصد حقوق کارکنان باشگاه را دولت انگلیس پرداخت می کرد و تنها 20 درصد برعهده باشگاه بود . یعنی در چنین روزهای بحرانی که همه تحت تاثیر قرار گرفته اند، بار مالی این دستمزدها روی دوش بودجه کشور و مالیات دهنده های انگلیس می آمد.

پیرس مورگان یکی از کسانی بود که واکنش تندی به آن تصمیم نشان داد. او در اکانت رسمی اش در توییتر نوشت:

باعث تاسف است. صاحب باشگاه شما میلیاردرهای آمریکایی هستند. شما نباید از پول مالیات دهنده های انگلیس به این شکل استفاده کنید. آیا کلوپ با این تصمیم موافق بود؟

در این بین مسئله ای که از ابتدا تاکنون مورد اعتراض بوده، تراز مالی یا "نت اسپند" لیورپول در دوران مالکیت FSG بوده است. چند سال پیش در مقاله ای بررسی کردم که تراز مالی لیورپول طی سال های اخیر چیزی حدود 25 میلیون پوند در هر سال بوده است. در واقع هواداران انتظار داشتند لیورپول پس از قهرمانی در اروپا و لیگ برتر و البته بازگشت دوباره به روزهای خوب، پرخرج تر ظاهر شود.

با این وجود اعتراضات به حدی نبود که مالکان کار خود را پیش نبرند اما مباحث اخیر سوپرلیگ نشان داد جایگاه FSG در لیورپول به طور جدی به خطر افتاده است.

حواشی سوپرلیگ بلای جان FSG می شود؟

سوپرلیگ اروپا اخیرا حواشی زیادی را به پا کرد و می توان از آن به عنوان یک جنگ واقعی در فوتبال نام برد. در نهایت این رقابت به حالت تعویق درآمد اما عواقب بدی در انتظار باشگاه ها خواهد بود.

در ابتدا بازیکنان لیورپول به طور مشترک بیانیه ای دادند که متن آن به شرح زیر بود:

ما این را دوست نداریم و نمی خواهیم عملی شود. این موضع گروهی ماست. تعهد ما نسبت به این باشگاه فوتبال و هوادارانش مطلق و بی قید و شرط است. هرگز تنها قدم نخواهید زد.

در ادامه، صفحه Spirit of Shankly در توئیتر که یکی از مشهورترین صفحات لیورپولی بوده و بازیکنان آن را دنبال می کنند، دست از حمایت FSG برداشت. این صفحه در مطلبی نوشت:

ما با عصبانیت خاطرنشان می کنیم که مالکان FSG هنوز هم در کابوس متلاشی شده سوپرلیگ قرار دارند. از هیات مدیره می خواهیم که باشگاه مان را از این ایده فاجعه بار خارج کرده و مواضعی با تاثیر فوری بگیرند.

علاوه بر این، هشتگ های FSGOut به وفور زیر این توئیت دیده می شوند. همچنین اکثر بازیکنان لیورپول زیر این توئیت، بیانیه ای که در بالا قرار دادیم را در دیدگاه ها قرار دادند.

اعتراض هواداران لیورپول تنها عاقبت تصمیم FSG نبود. شرکت ساعت سازی Tribus‌ که یکی از اسپانسرهای لیورپول است، با این باشگاه قطع همکاری کرد و نوشت:

به عنوان شریک رسمی باشگاه لیورپول و جمعیت بزرگی از هواداران قدیمی آن در شهر لیورپول، شرکت تریبوس نمی تواند از اقدام مالکان باشگاه برای شرکت کردن در رقابتی جدید، یعنی سوپر لیگ حمایت کند. از آنجایی که ارزش های ما مقدم بر تمامی اعمال ماست، از این همکاری کنار می کشیم. فوتبال متعلق به هواداران است و همه ما را متحد می کند؛ هرگز قرار نبود که فوتبال به سود عده کمی باشد. 

 هنوز اعتراض هواداران لیورپول پایان نیافته. آن ها اخیرا بنر زیر را به یکی از درب های باشگاه چسباندند.

لیورپول و FSG به پایان راه رسیده اند؟

این سوالی است که ذهن تمامی هواداران لیورپول را در دنیا به خود مشغول کرده و با وجود اتفاقات اخیر و از دست دادن حمایت، به نظر می رسد که FSG شاید لیورپول را بفروشد. به هر حال هر مالکی در دنیا به دنبال درآمد بیشتر است و شاید در اوضاع فعلی، مالکان را به فروش باشگاه بیش از پیش مجاب کند اما لازم است به چند نکته بپردازی.

بله می دانیم که FSG به مانند شیخ منصور و همتایانش خرج نکرده اما داشتن یک "پازل منظم" مهم تر از صرفا خرج کردن است. منظور از پازل منظم، این است که در حال حاضر در لیورپول همه چیز سر جایش است.

مالکان FSG بودند که یورگن کلوپ را به لیورپول آوردند و پس از اوضاع دیوانه کننده ای که لیورپول در سال 2010 داشت، این تیم را به قهرمانی در اروپا و لیگ برتر رساند. هماهنگی مالکان با یورگن کلوپ بی نظیر است. کمتر در فوتبال دنیا دیده ایم مالک و مربی این قدر با هم هماهنگ باشند و تصمیماتی بگیرند که هر دو راضی اند.

از سوی دیگر FSG از طریق مایکل ادواردز، مدیر ورزشی لیورپول رابطه بسیار محکمی با یورگن کلوپ دارد؛ چیزی که نه تنها باعث موفقیت لیورپول شده، بلکه باعث شده کادر فنی لیورپول در آرامش به کارش ادامه دهد. خریدها کاملا منطقی بوده و لیورپول به شکلی خرید می کند که هم خیلی بی رویه پول هدر ندهند و هم مهره های لازم کلوپ را به خدمت بگیرد.

یادمان نرود که این هماهنگی در خیلی از باشگاه ها دیده نمی شود حتی در دوران ابتدایی حضور FSG در لیورپول نیز به تیم ضربه زد. یاد روزهایی می افتیم که برندان راجرز به خرید بنتکه و بالوتلی اصرار داشت و کمیته نقل و انتقالات به خرید لازار مارکوویچ. نتیجه اش هم مشخص بود و لازم به توضیح نیست.

درست است که هواداران از مالکان آمریکایی بابت اتفاقات سوپرلیگ ناراحتند ولی این را در نظر بگیریم که باشگاه به شدت در سال های اخیر با برنامه ریزی دقیق پیش رفته و همین مسئله موجب شد تا لیورپول پس از سه دهه به قهرمانی لیگ برتر برسد. یادمان نرود این هماهنگی و همان پازل منظم باعث شد آرزوی هر هوادار لیورپول در دنیا به واقعیت بپیوندد.

اخبار داغ 

خودکشی نوعروس 15 ساله تهرانی از ترس بی آبرویی با فیلم خصوصی اش! برترین های قرن با افشین عبداللهیان: انتخاب سخت است وقتی با قایقران گریه کردی و کریم باقری آن همه درخشش داشته هادی مهدوی کیا: استقلال قدرت داشت، رای تغییر کرد! آندره آ آنیلی تسلیم شد: سوپرلیگ بدون تیم های انگلیسی نمی تواند ادامه یابد جان هنری، مالک لیورپول: از هواداران عذرخواهی می کنم؛ اشتباه از من بود بیانیه میلان در خصوص سوپرلیگ: صدای هواداران را شنیدیم

منبع: طرفداری

کلیدواژه: هواداران لیورپول باشگاه لیورپول کارکنان باشگاه سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان اینستاگرامی داروین نونیز علیه لیورپول (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، حواشی پیرامون مهاجمان لیورپول همچنان ادامه دارد. همین هفته پیش بود که محمد صلاح در جریان تساوی ۲-۲ برابر وستهم با یورگن کلوپ وارد درگیری لفظی شد و حالا که اخبار آن اتفاق کمی فروکش کرده، حاشیه جدیدی داروین نونیز درست شده است.

در دیدار روز یکشنبه برابر تاتنهام که با پیروزی ۴-۲ قرمزها همراه بود، مهاجم گرانقیمت اروگوئه‌ای، بازی را از روی نیمکت آغاز کرد و پس از اینکه در دقیقه ۷۵ به‌جای لوئیز دیاز وارد زمین شد، نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

در همین حین صدای تشویق دیووک اوریگی هم در آنفیلد شنیده می‌شد، هواداران لیورپول نام مهاجم سابق‌شان را برای یادآوری گل او به تاتنهام در فینال چمپیونزلیگ سال ۲۰۱۹ و برای کری با حریف فریاد می‌زدند اما بسیاری از تماشاگران آن را به عملکرد ضعیف نونیز هم ربط دادند.

هواداران در فضای مجازی هم به این موضوع که اوریگی در زمان حضورش در لیورپول مهاجم بهتری از نونیز بوده دامن زدند و همین باعث بیشتر شدن انتقادات نسبت به مهاجم جوان شد.

حملات لیورپولی‌ها به نونیز که طی چند هفته گذشته بیشتر شده است، به جایی رسید که همسر این بازیکن مجبور شد کامنت همه پست‌های صفحه اینستاگرامش را غیرفعال کند و خود نونیز هم همه پست‌هایی که مربوط به لیورپول بوده را از صفحه‌اش پاک کرده است.

تاکنون هیچکدام از منابع نزدیک به باشگاه توضیح اضافه‌ای درباره این اتفاق نداده‌اند اما بدون شک این یک حاشیه دیگر برای قرمزها در آخرین روزهای حضور یورگن کلوپ است.

دیگر خبرها

  • نجاتم دهید، دیگر به پایان خط رسیده‌ام!
  • سوال جنجالی که ام باپه بی جواب گذاشت
  • اگر صبور باشید داروین هم سوارز می‌شود!‏
  • داروین نونیز اعصاب ندارد؛ مهاجم لیورپول به خودی هم رحم نکرد! / عکس
  • ذوب‌آهن به‌دنبال بهبود آمار تقابل با استقلال
  • راهکار دولت برای پایان بلاتکلیفی ۳۲ ساله مالکان هفت‌آسیاب
  • طغیان اینستاگرامی داروین نونیز علیه لیورپول (عکس)
  • آلگری: فقط در خانه‌ از من درباره آینده سوال نمی‌کنند!
  • کاش در آخرین بازی‌ام باران بیاید تا اشک‌هایم را نبینند
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند