Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس گزارش ارائه شده از سوی کمیته بهداشت و درمان با توجه به مواجه شدن با موج چهارم بیماری در همه استان های کشور و افزایش تعداد مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی سطح  کشور تقویت مراکز درمانی با برپایی بیمارستان های سیار با کمک سایر بخش ها مورد اشاره و تاکید قرار گرفت.

در  این جلسه  کمیته امنیتی – اجتماعی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه اجرای پروتکل های بهداشتی و ضرورت رعایت محدویت ها در شهرهای نارنجی و قرمز، بر ممنوعیت برگزاری مراسم ماه رمضان در مناطق نارنجی و قرمز و همچنین رعایت کامل پروتکل ها در برگزاری مراسم در  شهرهای زرد و آبی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه با توجه به استمرار شرایط قرمز و نارنجی در برخی از شهرهای کشور، پیشنهاد تمدید اعمال محدودیت های مختص به شهرهای قرمز و نارنجی تا پایان هفته آینده به تصویب رسید.

براساس گزارش قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین مقرر شد با همکاری نیروی انتظامی تدابیر ویژه درخصوص منع ورود و خروج شهرهای نارنجی و قرمز اتخاذ شود و از هرگونه تردد غیر مجاز جلوگیری بعمل آید.

در این جلسه  همچنین  براساس پیشنهاد قرار گاه عملیاتی، کلیه دستگاه های ملی و استانی موظف شدند با هدف کاهش ترددها و ترافیک برابر بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی نسبت به استفاده از ظرفیت دورکاری کارکنان اقدام  کنند.

در جلسه امروز با اشاره به نظارت های ویژه دانشگاه های علوم پزشکی، هلال احمر و بازرسان اتاق اصناف، نیروی انتظامی و بسیج در استانها در زمینه اجرای پروتکل ها از سوی اصناف و کسب و کارها،   تاکید شد: همه دستگاه ها، ادارات، اصناف و مشاغلی که اجرای پروتکل های بهداشتی آنها زیر ۹۰ درصد است موظف هستند به سرعت با اعمال محدودیت های هوشمند و اجرای کامل پروتکل های  بهداشتی درصد مراعات را به بالای ۹۰ درصد ارتقا دهند و چنانچه اهمالی در این زمینه صورت گیرد، با متخلفان برخورد جدی صورت خواهدگرفت.

کمیته بهداشت و درمان همچنین در این جلسه گزارشی از تغییر وضعیت ۳۰ شهر کشور از قرمز به نارنجی با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت محدودیت ها و اجتناب از تردهای غیر مجاز و دورهمی ها ارائه کرد.

رئیس جمهور پس از ارائه این گزارش  تاکیدکرد: برغم مشکلات زیادی که ویروس جهش یافته انگلیسی برای کشور ایجاد کرده است، تجارب ارزشمند  ۱۴ ماه گذشته می تواند برای کنترل سریع این بیماری امید آفرین باشد و تغییر وضعیت ۳۰ شهر از قرمز به نارنجی نشان از  رعایت کامل و دقیق پروتکل ها است.

در جلسه امروز روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین گزارش اقدامات انجام شده برای تامین واکسن خارجی و حمایت های انجام شده در این زمینه از سوی وزارت امور خارجه و بانک مرکزی از سوی کمیته های بهداشت و درمان و اقتصادی ارائه و اعلام شد که تولید دو واکسن داخلی  پاستور و کو برکت وارد مرحله سوم آزمایش انسانی شده است.

دکتر روحانی در این زمینه با تاکید بر اینکه، هرگونه هزینه برای واکسن در واقع یک سرمایه گذاری برای کشور و سلامت جامعه است، گفت: هزینه کردن برای واکسن  اعانه و هزینه نیست و عین سرمایه گذاری است  به همین خاطر همواره تاکید کرده ام که بانک مرکزی تامین ارز مورد نیاز برای تهیه واکسن را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به برخی اخبار درخصوص ابهامات و سوءاستفاده های محدود از واکسن توسط برخی افراد، گفت: شفاف سازی در زمینه واکسیناسیون از ابتدا مورد تاکید من بوده است واگر در این زمینه توجه لازم و دقیق صورت می گرفت امروز شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم لذا همچنان شفاف سازی در عملیات واکسیناسیون براساس سند ملی مصوب در ستاد ملی مقابله با کرونا مورد تاکید است.

در این جلسه همچنین گزارش های مقدماتی و تایید نشده درمورد پیدا شدن نوع جدید و جهش یافته از ویروس در برخی کشورها مطرح شد که رئیس جمهور با توجه به این گزارش ها، برای بررسی آن و تلاش برای جلوگیری از ورود به کشور دستور ویژه صادر کرد.

برچسب‌ها کرونا ستاد ملی دانشگاه های علوم پزشکی حسن روحانی سازمان بسیج مستضعفان بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ستاد ملی دانشگاه های علوم پزشکی کرونا ستاد ملی دانشگاه های علوم پزشکی حسن روحانی سازمان بسیج مستضعفان بانک مرکزی اخبار کنکور ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت ها پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر

پلیس راهور فرماندهی انتظامی قائم شهر از اعمال محدودیت‌های ترافیکی برای امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت حوالی خیابان‌های ورزشگاه شهید وطنی همزمان با برگزاری مسابقه فوتبال بین تیم‌های نساجی مازندران و پرسپولیس تهران خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قائمشهر، پلیس راهور قائم شهر در اطلاعیه‌ای اعلام کرده با توجه به برگزاری بازی فوتبال نساجی مازندران و پرسپولیس در ورزشگاه شهید وطنی، به منظور روان‌سازی ترافیک و ایمنی در عبور و مرور، تمهیدات و محدودیت ها‌ی ترافیکی در خیابان‌های اطراف ورزشگاه برقرار می‌شود.

این اطلاعیه درباره محدودیت‌های ترافیکی مورد نظر آورده است:

خیابان کارگر حد فاصل میدان شهرداری تا حسینیه عاشقان ثارالله به‌صورت مقطعی محدودیت تردد بنا به وضعیت ترافیک و تردد اعمال می‌شود.

خیابان شریعتی حد فاصل چراغ قرمز سینا تا انتهای خیابان محدودیت ترافیکی است.

 در خیابان خزر 6 محدودیت کامل برقرار است.

محدودیت تردد و ترافیکی خیابان‌های منتهی به ورزشگاه و انتهای خیابان مدرس روبه‌روی نساجی شماره یک به سمت میدان طالقانی محدودیت تردد خواهد بود.

شهروندان برای تردد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند

پلیس راهور قائم شهر از شهروندان و تماشاگران خواست برای تماشای بازی امروز با توجه به اینکه ورزشگاه شهید وطنی در هسته مرکزی شهر واقع است، از مسیر‌های جایگزین استفاده کنند و برای حضور در محل مسابقه از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر حدود 90 سال قبل به عنوان بخشی از مراتع این شهر به شمار می‌رفت تا اینکه شهریور سال 1320 در پی اشغال شمال ایران توسط قوای اتحاد جماهیر شوروی پادگان نظامی احداث شد و به مرور زمان روس‌ها برای ایجاد شور و نشاط و تقویت قوای بدنی سربازان خود زمین فوتبال درگوشه‌ای از پادگان را ایجاد کردند.

بعد از خروج قوای شوروی از قائم شهر این مکان با حفظ کاربری ورزشی فعالیت خود را ادامه داد و با تلاش مرحوم عباس اسفندیاری که بعد‌ها به عنوان پدر ورزش قائمشهر نامیده شد، گسترش یافت. 

این زمین ورزشی تا قبل از انقلاب نام خاصی نداشت، پس از انقلاب مدتی به "افتخاری" معروف بود و بعد از شهادت "محمدرضا وطنی" این زمین ورزشی که به یک استادیوم مبدل شده بود به نام این شهید ورزشکار مزین شد.

بازی تیم‌های نساجی مازندران و پرسپولیس تهران از هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال کشور امروز دوشنبه ساعت 18 و 15 دقیقه در ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر
  • رونمایی از پیراهن فصل آینده بایرن: فقط قرمز! (عکس)
  • تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ درویش با نظر چه کسی مذاکره می‌کند؟
  • اعمال یک‌طرفه شدن کندوان از ساعت ۱۸ امروز
  • اقدام عجیب درویش برای تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • استارت تمدید قرارداد بازیکنان استقلال
  • آغاز مذاکره برای تمدید قرارداد استقلالی‌ها از هفته آینده
  • آیا طرح کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟