Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دیوان محاسبات گفت: حسابرسی ۲۰ سرفصل برنامه ششم توسعه را در دستور کار قرار داده‌ایم تا در برنامه هفتم، تصمیم سازی مناسب‌تری شکل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، مجمع نمایندگان استان گلستان با حضور در دیوان محاسبات کشور، با مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار، بذرپاش ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته طی ۹ ماه گذشته، به برنامه‌های دیوان محاسبات برای سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: درصدد هستیم موضوع نظارت بر بودجه، همزمان با اجرا انجام شود و به همین منظور، گزارش‌های اجرای بودجه در دستگاه‌های اجرایی در بازه زمانی ۲ ماهه تهیه و در اختیار نمایندگان محترم قرار خواهد گرفت.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور تحقق شعار سال را در اولویت دانست و از دستور کار قرار دادن ۵ قانون اصلی حوزه تولید در کنار قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، خبر داد.

۵ قانون اصلی مرتبط با حوزه اصلی عبارتند از:
-    قانون رفع موانع تولید و رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور
-    قانون حمایت از شرکت‌ها  وموسسات دانش بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات
-    قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار
-    قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی
-    قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

وی در پایان، با تاکید بر اختصاص حداقل یک سوم از زمان خود به رتق و فتق امور و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در راستای حل مسائل، پیرامون شروع تدوین برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: ۴ سال از برنامه ششم می‌گذرد و حسابرسی ۲۰ سرفصل این برنامه را در دستور کار قرار داده‌ایم تا در برنامه هفتم، تصمیم سازی مناسب‌تری شکل بگیرد.

در این جلسه، مسئولان اداره کل دیوان محاسبات در استان گلستان گزارشی از اقدامات خود را ارائه کردند و در ادامه، تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان استان گلستان به بیان دیدگاه‌ها و مباحث مدنظر خود پرداختند.
براساس گزارش اداره دیوان محاسبات استان گلستان:
-    بررسی تسهیلات پرداختی از محل منابع صندوق توسعه ملی بابت طرح‌ها و پروژه‌های جهاد کشاورزی و منابع طبیعی با تاکید بر تاثیر آن بر اشتغال استان
-    بررسی رعایت الزامات قانونی در واگذاری مجتمع‌های پرورش میگوی شیلات استان به بخش غیردولتی
-    بررسی معوقات بانکی و مالیاتی (عدم وصول صحیح درآمدها)
-    بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از حریم‌های قانونی
-    بررسی آثار سموم آفات نباتی بر محصولات کشاورزی، بررسی اعتبارات اختصاص یافته به طرح اقدام ملی مسکن
از جمله گزارش‌های اولویت داری بود که در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ ارائه شده است و اخبار آن، متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

تقدیر از گزارش به موقع تفریغ و گزارشات موضوعی مناسب و ارائه بهنگام آنها به نمایندگان و همچنین برپایی نمایشگاه دستاوردهای دیوان محاسبات در مجلس، تداوم اطلاع نمایندگان از گزارش‌ها، تشکر از رویکرد جدید دیوان محاسبات در ارتباط گیری با نمایندگان مجلس، تقاضای رسیدگی به برخی موضوعات استانی، لزوم نظارت موثر بر چگونگی تخصیص و اجرای بودجه در استان‌ها، حمایت از سرعت گرفتن اقدامات و ارسال گزارش‌ها در دیوان محاسبات، لزوم نظارت حداکثری دیوان محاسبات بر عملکرد بانک‌ها و شهرداری‌ها، ابتکار عمل در نحوه‌ی نظارت بر اجرای بودجه و توجه به حقوق کشاورزان از جمله موضوعاتی بود که در سخنان نمایندگان مجمع استان گلستان مطرح شد.

در پایان این جلسه، مهرداد بذرپاش با معرفی غلامحسین زارعی به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات در استان گلستان، از زحمات سید احمد حسینی زاده مدیرکل سابق که به مقام بازنشستگی نائل آمده، تقدیر به عمل آورد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس دیوان محاسبات کشور دیوان محاسبات کشور دیوان محاسبات کل دیوان محاسبات دیوان محاسبات استان گلستان دستور کار گزارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۷۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است

منابع آمریکایی مطلع روز جمعه به پایگاه خبری اکسیوس اعلام کردند که وزارت خارجه این کشور تحریم گردان «Netzah Yehuda» ارتش رژیم صهیونیستی که مرتکب نقض حقوق بشر در کرانه باختری شده را متوقف کرده و درحال حاضر درحال بررسی این مسئله با اطلاعات به دست آمده جدید از این رژیم طی روزهای اخیر است.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری اکسیوس اعلام کرد با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی، اعضای کنگره و حتی مقامات ارشد دولت بایدن تحت فشار شدیدی برای تجدیدنظر درخصوص تحریم‌های احتمالی علیه رژیم صهیونیستی قرار دارد.

به گزارش منابع مطلع آمریکا قصد داشته تا از ارائه کمک نظامی و آموزش به گردان «Netzah Yehuda» خودداری کند که خود اقدامی بی‌سابقه در روابط واشنگتن و تل‌آویو محسوب می‌شد.

یک قانون امضا شده در سال 1997 در آمریکا، این کشور را از ارائه کمک‌های خارجی و ارائه آمورش‌ها از سوی وزارت دفاع به نیروهای پلیس، نظامی و امنیتی که متهم به نقض حقوق بشر هستند، ممنوع می‌کند.

هفته گذشته پایگاه خبری اکسیوس گزارش داده بود که بلینکن به دنبال اعمال تحریم‌هایی علیه گردان «Netzah Yehuda» ارتش رژیم صهیونیستی است.

انتشار این خب باعث شد تا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون این رژیم به طور علنی از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بخواهند تا از انجام چنین اقدامی پرهیز کند.

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، عضو کابینه جنگی این رژیم در این رابطه با بلینکن به گفت‌وگو پرداختند و اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نیز با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به گفت‌وگو پرداخت.

به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، تل‌آویو در پیغام‌های خود به ـآمریکا از این کشور خواسته تا در تحریم این گردان ارتش رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • منتظری: حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • شرکت مالک «تیک تاک» برنامه‌ای برای فروش آن ندارد
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است