Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@01:43:10 GMT

اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۷۸۲۲

اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

 

متخصص گفتار درمانی:

هوش و استعداد افراد دارای لکنت زبان هیچ تفاوتی با دیگران ندارد/پسران بیشتر از دخترها به این اختلال دچار می‌شوند/ خانواده‌ها به محض مشاهده لکنت زبان به درمانگر مراجعه کنند

شیوا بختیاری گفت: درصورتی که این مشکل در فرزندی مشاهده شد حتما باید به متخصص مراجعه شود چرا که درمان لکنت زبان از سنین شروع مدرسه مؤثرتر است بنابراین باید به پزشک متخصص مراجعه شود و از گفتاردرمانگر استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسیب شناس اجتماعی هشدار داد:

له شدن اعتماد به نفس کودکان زیر سایه سرخاب سفیدآب/ ممنوعیت راه حل مقابله با کودکان عشقِ آرایش نیست/ خانواده‌ها باید با ضررهای وسایل آرایش آشنا شوند

امیرمحمود حریرچی گفت: اگر مادر به جای تندروی‌های بی‌مورد اجازه دهد کودک دختر زمانی که در منزل است آرایش کند و حتی کیف لوازم آرایش شخصی داشته باشد و از وسایلی استفاده کند که شیمیایی و آسیب‌زا نباشند، در روند رشد کودک بسیار تاثیرگذار است.

علیرضا زالی:

روند ابتلا به کرونا همچنان صعودی است/ چاره ای جز خلوت شدن تهران نیست/ واکسیناسیون در بخش بهداشت به سرعت در حال انجام است

فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران اعلام کرد: شیوع ویروس کرونا در پایتخت همچنان صعودی است و در تمامی شاخص‌ها این روند افزایشی است.

معاون وزیر بهداشت:

سبد غذایی حمایتی خانوارهای نیازمند و بیماران مبتلا به کرونا ساماندهی می‌شود

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، در خصوص اجرای طرح ساماندهی سبدهای غذایی حمایتی خانوارهای نیازمند و بیماران مبتلا به کرونا در هر استان تاکید کرد.

وزیر بهداشت:

ابتلای تعداد قابل توجهی از روسای دانشگاه ها به کرونا/ عدم پیوستگی در رعایت پروتکلی‌ها بهداشتی در سطح ملی آسیب زاست/شمار بستری‌ها در استان البرز افزایش پیدا می‌کند/ تزریق بودجه به بخش سلامت کشور

سعید نمکی گفت: از وضعیت این روزها راضی نیستم هر روز 500 تا600 هزار نفر در مترو جا به جا می شوند. عدم پیوستگی دررعایت پروتکل ها در سطح ملی آسیب زا است.

آموزش‌های هلال احمر به اتباع خارجی آغاز شد/ ارائه دوره آموزشی به 144 هزار نفر از شهروندان ایرانی

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با تاکید بر ادامه روند ارائه آموزش‌های همگانی به شهروندان کشور، گفت: شرایطی فراهم شده تا اتباع خارجی نیز بتوانند از آموزش های سامانه جامع آموزش های همگانی هلال احمر استفاده کنند. در آینده این سامانه برای فارسی زبانان منطقه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نجات پلنگ گیلانی

پس از انتشار اخبار متعدد از انقراض پلنگ تا تلف شدن گاه گاه این گربه سان عظیم، امروز چهارشنبه خبر رسید که محیط بانان گیلانی در ارتفاعات کوهستانی رودسر، پلنگ گرفتار در تله سیمی را نجات داده و در طبیعت رها کردند.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ مطرح کرد :

طرح تشدید برخورد با تخلفات پلاک

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور از تشدید اجرای طرح برخورد با تخلفات پلاک در شهر تهران در طول شبانه روز خبر داد .

کنترل بیش از ۱۸۷ هزار نفر از مسافرین ورودی به کشور

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از کنترل بیش از ۱۸۷ هزار نفر از مسافرین ورودی به کشور خبر داد.

سرپرست دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ها:

تالاب گاوخونی شرایط مناسبی ندارد/ رفع مشکل تالاب‌های کشور با تامین حقابه/ تغییر کاربری جمله مشکلات تالاب ها

آرزو اشرفی‌زاده با بیان اینکه برخی از تالاب‌های کشور همچون گاوخونی در خشکی به سر می‌برد و شرایط مناسبی را ندارند، گفت: کشور از لحاظ بارندگی‌ها در شرایط مناسب به سر نمی‌برند و همین مقوله در وضعیت تالاب‌های کشور تاثیرگذار است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا :

هیچ مشکلی در زمینه فعالیت کاربران در کلاب هاوس وجود ندارد

سرهنگ رامین پاشایی درباره شکایت‌هایی که تاکنون درزمینه کلاب هوس گفت: هیچ مشکلی در زمینه فعالیت در کلاب هاوس وجود ندارد.

کرونا ۳۸۸ ایرانی دیگر را قربانی کرد/ شناسایی ۲۴۸۸۶ بیمار جدید در کشور

از دیروز تا امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۸۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران :

ریزش 85 درصدی سفرهای خارجی در کشور/ تور تزریق واکسن کرونا وجود ندارد/ تمامی مراکز گردشگری و اقامتی در ادارات دولتی به اسکان مسافران پرداخته بودند

حرمت الله رفیعی گفت: بباید به این امر تاکید کرد که هیچ یک از تبلیغات سوء در زمینه تور تزریق واکسن کرونا از سوی دفاتر با پروانه کسب نبوده است بلکه این تبلیغات سوء ساخته و پرداخته شیادانی است که در پی خسارت به این صنعت هستند.

وزیر بهداشت:

ابتلای تعداد قابل توجهی از روسای دانشگاه ها به کرونا/ عدم پیوستگی در رعایت پروتکلی‌ها بهداشتی در سطح ملی آسیب زاست/شمار بستری‌ها در استان البرز افزایش پیدا می‌کند/ تزریق بودجه به بخش سلامت کشور

سعید نمکی گفت: از وضعیت این روزها راضی نیستم هر روز 500 تا600 هزار نفر در مترو جا به جا می شوند. عدم پیوستگی دررعایت پروتکل ها در سطح ملی آسیب زا است.

جدول زمان بندی مدرسه تلویزیون ایران اعلام شد

جدول دروس مدرسه تلویزیونی چهارشنبه اول اردیبهشت برای دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی از شبکه‌های‌‌‌ آموزش، چهار و معارف اعلام شد.

کرایه حمل و نقل ناوگان عمومی افزایش یافت

نرخ کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی شهر تهران از امروز یکم اردیبهشت ۱۴۰۰ متناسب با مصوبه شورای اسلامی شهر و ابلاغیه فرمانداری تهران، افزایش یافت.

ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج - تهران

سرهنگ احمد شیرانی گفت: ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج - تهران محدوده پل کلاک برقرار است و محور‌های شریانی شهداد - نهبندان و خرم آباد - پلدختر مسدود هستند.

آخرین پیش بینی‌های هوای کشور در روزهای پایانی هفته

امروز اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ بر اساس گزارش سازمان هواشناسی ایران در اغلب نقاط کشور بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.​

هوای تهران در آستانه آلودگی

کیفیت هوای تهران در نخستین روز از اردیبهشت ماه در شرایط سالم قرار دارد، اما غلظت آلاینده‌ها، کیفیت هوا را در آستانه ورود به شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار داده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اخبار اجتماعی کرونا سطح ملی آسیب وزیر بهداشت هلال احمر تالاب ها هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۷۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود

حجت الاسلام هادی شیرازی مدیرعامل انتشارات خط مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره حال و هوای این نمایشگاه در سال‌های گذشته گفت: شروع دوباره نمایشگاه بعد از قصه ویروس منحوس کرونا، شجاعتی می‌خواست که الحمدلله اتفاق افتاد و روال خوبی را پی گرفت و به نظر بنده سال به سال هم رشد کرد و مردم به نسبت سال‌های قبل استقبال بهتری داشتند. هرچند هنوز به آن سال‌های قدیمی‌تر و گذشته که خیلی اهالی هنر و ادب حضور چشمگیرتری داشتند و فضای شیرین‌تری نسبت به سال‌های نزدیک‌تر ما داشت، نرسیده ولی امیدوارم که این جریان نیز رخ دهد و آن حالت پدری که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حوزه فرهنگ می‌رود، اتفاق بیفتد.

وی درباره استقبال مخاطبان از این رویداد فرهنگی گفت: مردم با نمایشگاه کتاب قهر نیستند، اما مسأله کتاب باید بیشتر به عنوان یک نیاز جا بیفتد. هرچقدر اقتصاد مردم و خانوارها کوچک شود، تاکید بر کتاب به عنوان یک نیاز اساسی سخت‌تر می‌شود. باید بین همه مردم این نکته را جا بیندازیم که کتاب یک مسئله حل کن است و نیازهای آدمی را در مسیر زندگی حل می‌کند.

حجت‌الاسلام شیرازی افزود: در حال حاضر چند جایگزین برای کتاب پیدا شده است که یکی از آنها فضای مجازی و آموزش‌هایی در این فضاست. این فضا به نحوی جایگزین کتابخوانی مردم شده است که جایگزین دقیقی نیست؛ هر چیزی باید سر جای خودش قرار بگیرد. در عین حال مردم با کتاب آشتی‌اند، با نمایشگاه کتاب هم مشکلی ندارند ولی باید این اتفاق درست و جامع رخ دهد و مردم جایگاه کتاب را درک کنند تا نمایشگاه کتاب هم رونق اساسی به خود بگیرد.

وی درباره کیفیت کتاب‌ها در طی دوره‌های مختلف برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مسأله کیفیت کتاب یک موضوع نسبی است و به ناشران بستگی دارد. ممکن است یک ناشری کیفیت کارش را در طول این سال‌ها هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ تولید ارتقا داده باشد و ممکن است ناشرانی هم باشند که کیفیت کارشان مثل گذشته‌شان باشد. نمی‌توانم بگویم اتفاق مهمی در این سال‌ها رخ داده است. پیش از این در فضای ادبیات، فرهنگ و کتاب هر روز یک اتفاق و حرکت جدی ملی داشتیم، اما حالا به شدت جای خالی این حرکت‌ها حس می‌شود.

شیرازی افزود: مسایل صنعت نشر با یک یا دو ایده حل نمی‌شود. امروزه می‌گویند به دنبال رقم زدن زیرساخت‌ها هستند و این مسأله‌ای زمان بر است. اگر بخواهیم برای صنعت نشر اتفاق مبارکی بیفتد باید پای حرف جدی خود اهالی صنعت، به‌ویژه بخش خصوصی صنعت نشر نشست. اگر اهالی این حوزه و اهالی اکوسیستم نشر بگویند که دغدغه و مسئله‌شان چیست، آنگاه می‌توان به رخ دادن اتفاقات اساسی برای این صنعت امیدوار بود.

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی تهران برپا می شود.

کد خبر 6087681

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری