Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامران غضنفری نویسنده کتاب راز قطعنامه گفت: تیم مذاکره کننده با استفاده از برنامه رفع موقت تحریم ها به دنبال اهداف انتخاباتی و انتخاب کاندیدای خودشان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کامران غضنفری در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص مذاکره مجدد با آمریکا  و برجام گفت: موضع نظام جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت مجدد آمریکا به برجام و هرگونه مذاکرات لغو کامل تحریم ها و راستی آزمایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس ارشد روابط بین الملل در ادامه با بیان اینکه تیم مذاکره کننده با حضور در وین سعی در توافقی موقت برای تعلیق تحریم ها هستند، تا از این موضوع در داخل کشور برای اهداف انتخاباتی استفاده کنند، گفت: آمریکایی ها تحریم ها را لغو نمی کنند زیرا بخشی از تحریم ها مربوط به کنگره است و اگر تصمیم بر لغو تحریم ها وجود داشته باشد، نیازمند پروسه چندین ماهه است.

نویسنده کتاب راز قطعنامه با بیان اینکه تیم مذکره کننده به دنبال توافق موقت برای آزادسازی بخشی از دارایی های ایران هستند و اینکه به صورت محدود نفت صادر شود، ادامه داد: تیم مذاکره کننده با استفاده از برنامه رفع موقت تحریم ها به دنبال اهداف انتخاباتی در داخل کشور هستند و از این موضوع به عنوان یک دستاورد مهم برای انتخاب کاندیدای خودشان استفاده می کنند، آنها با کمال تاسف منافع ملی را قربانی منافع جناحی خود می کنند.


غضنفری در ادامه با بیان اینکه تعلیق موقت تحریم ها به عنوان یک آرامبخش برای بیمار است که درد را آرام می کند اما بیماری را علاج نمی کند، گفت: تیم مذاکره کننده به دنبال مسکن موقت در آستانه انتخابات هستند تا از این موضوع به عنوان یک دستاورد مهم یاد کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تیم مذاکره کننده اهداف انتخاباتی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فی مابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفت و گوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت های ثالث در خصوص این موضوع تصریح کرد.

وی گفت: بدون تردید دولت های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری های دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم