Web Analytics Made Easy - Statcounter

سادات‌لاری گفت: قرارداد خرید ۶۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی هم از کشور روسیه منعقد شده است و بزودی وارد کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ساری، «سیما سادات‌لاری» امروز(اول اردیبهشت) در نشست ستاد دانشگاهی فرماندهی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه مرحله ۳ کارآزمایی دو واکسن ایرانی پاستور و برکت از امروز در کشور آغاز شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پاییز امسال بخش عمده‌ای از گروه‌های ۲ نیز واکسینه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه قرارداد خرید ۶۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی روسیه منعقد شده است، افزود: مرحله نخست واکسیناسیون کرونا برای کادر بهداشت درمان مازندران حداکثر تا پنجم اردیبهشت پایان می‌یابد.

 

وی ادامه داد: مرحله ۳ کارآزمایی دو واکسن ایرانی پاستور و برکت از امروز در کشور آغاز شده است و انتظار می‌رود با نتایج خوبی که از دو مرحله قبل این واکسن‌ها حاصل شده، تیرماه امسال تولید این دو واکسن ایرانی به تولید انبوه برسد.

 

لاری با بیان اینکه واکسن آسترازنکا از واکسن‌های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است و وجود برخی شائبه در خصوص ناکارآمدی این واکسن را رد کرد و افزود: واکسن آسترازنکا به دلیل اینکه بیشتر از واکسن اسپوتنیک وی در کشور‌های اروپایی تزریق شده است آثار خود را نشان داده است به گونه‌ای که از هر ۲۰۰ هزار نفر که این واکسن را دریافت کردند یک نفر دچار مشکلات خونی شده است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مرحله نخست واکسیناسیون کرونا برای کادر بهداشت درمان مازندران حداکثر تا پنجم اردیبهشت پایان می‌یابد.

 

ناظر عالی وزیر بهداشت در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان‌های شمالی کشور  افزود: علاوه بر کادر بهداشت و درمان دانشجویان و دستیاران مراکز درمانی، نظام بهداشتی، بیماران خاص، سالمندان بالای ۷۰ سال، جانبازان شامل مرحله نخست واکسیناسیون کرونا هستند.

 

لاری با اشاره به اینکه فاصله پیک سوم و چهارم کرونا در مازندران بسیار نزدیک به هم بوده است، گفت: آمار بستری‌ها در این استان بالاست و انتظار می‌رود، یکی دو هفته آینده روند نزولی در مازندران حاکم شود.

 

پایان پیام/708

منبع: شبستان

کلیدواژه: واکسن لاری وزارت بهداشت مازندران واکسن اسپوتنیک بهداشت درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۸۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو ۱۰۰  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • خسارات سیل به جاده هاوتردد سخت مردم چابهار
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است