Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@13:50:20 GMT

بررسی فروش ARM به انویدیا از سوی دولت انگلیس

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۸۴۷۱

بررسی فروش ARM به انویدیا از سوی دولت انگلیس

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فاینانس یاهو، دولت انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که پیامد‌های خرید شرکت انگلیسی ARM توسط شرکت انویدیا بررسی خواهد شد، که دلیل آن هم یک علامت سوال در مورد قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری است.

یک مقام مسئول در حوزه فناوری دولت انگلیس گفت که وی اصطلاحاً اخطار مداخله درباره فروش ARM توسط سافت بانک ژاپن به انویدیا را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت در ادامه اعلام کرد به عنوان گام بعدی و برای کمک به من در جمع آوری اطلاعات مربوطه، مقامات مستقل انگلیس اکنون گزارشی در مورد پیامد‌های این معامله تهیه می‌کنند که برای تصمیمات بعدی مفید خواهد بود و به اطلاع شما خواهد رسید."

اما در مقابل انویدیا اعلام کرد که اعتقاد دارد، این معامله هیچ مسئله مالی، امنیتی و ملی ایجاد نمی‌کند. انویدیا، بزرگترین شرکت تراشه سازی ایالات متحده از نظر سرمایه، گفت: "ما به همکاری نزدیک با مقامات انگلیسی ادامه خواهیم داد، همانطور که از زمان اعلام این معامله انجام داده ایم. "

حوزه فعالیت شرکت ARM 

شرکت ARM یک بازیگر اصلی در قطعات نیمه هادی جهانی، بخش فناوری‌های هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و شبکه‌های مخابراتی ۵G است. طراحی‌ها و اثر این شرکت، تقریباً در هر تلفن هوشمند و میلیون‌ها دستگاه دیگر وجود دارد.

دولت انگلیس گفت: نیمه هادی ها، زیرساخت‌های اساسی در انگلیس را پشتیبانی می‌کنند و در فناوری‌های مربوط به مسائل دفاعی و امنیت ملی نقش دارند. مقامات جامعه امنیتی تصمیم به مداخله را اطلاع داده‌اند، سازمان رقابت و بازار‌ها (CMA)، رقابت، صلاحیت و تأثیر امنیت ملی معامله را ارزیابی می‌کند و گزارش آن تا ۳۰ ژوئیه ارائه می‌شود.

انویدیا این معامله را در ماه سپتامبر اعلام کرد و متعهد شد که بی طرفی ARM را حفظ کند و تضمین‌هایی برای حفظ مقر و کارکنان آن در کمبریج را ارائه داده است.

بیشتر بخوانید

نتیجه خرید ARM توسط انویدیا چه خواهد شد؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غول های فناوری شرکت انویدیا شرکت ARM دولت انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مظفری گفت: پرونده قاچاق فروش غیرمجاز ۱۵ هزار و ۶۴۳ لیتر نفت گاز یارانه‌ای به ارزش یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده و تحویل آن به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زنجان برای توزیع در جایگاه‌های سوخت، متخلف را به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شعبه همچنین به دلیل بهای مال از دست رفته، یک میلیارد و ۱۵۹ میلیون ریال معادل ارزش سوخت به جریمه اضافه و متخلف را جمعاً به پرداخت سه میلیارد و ۴۷۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.


مظفری  گفت: بازرسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گزارش این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • پراپ تریدینگ: سفری هیجان‌انگیز در دنیای معاملات با سرمایه شرکتی
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد