Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@13:15:43 GMT

اردن از بازداشت ۱۸ متهم کودتای اخیر این کشور خبر داد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۸۵۹۱

اردن از بازداشت ۱۸ متهم کودتای اخیر این کشور خبر داد

اردن با تکمیل روند تحقیق درباره تحولات اخیر در این کشور اعلام کرد که ۱۸ نفر در ارتباط با تلاش برای کودتا متهم شناخته شده‌ و بازداشت شده‌اند.

به گزارش مشرق، مقامات اردن امروز(چهارشنبه) اعلام کردند که در چارچوب تحقیق درباره قضیه فتنه در اردن ۱۸ نفر را به اتهام تلاش برای ایجاد بی ثباتی در این کشور بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی اردن(پترا) به نقل از یک مقام دادسرای عمومی نظامی در دادگاه امنیت کشور اردن اعلام کرد که بازجویی و تحقیق از متهمان به پایان رسیده است و پرونده پس از اتمام مراحل نهایی تحقیقات و رعایت شرایط قانونی به دادگاه ارجاع می‌شود.

سرتیپ  «حازم المجالی» قاضی نظامی و دادستان کل دادگاه امنیت کشور اردن هم روز سه شنبه اعلام کرد که دادستانی عمومی تحقیقات خود را در رابطه با این پرونده به پایان رسانده است.

المجالی گفت که نتایج تحقیقات در خصوص کودتای اخیر حاکی از آن است، افرادی که در این اتفاق دست داشتند، نقش و اقدامات مختلف و متفاوتی برعهده داشتند که اقدام آنها تهدیدی آشکار برای امنیت و ثبات اردن محسوب می شد.

المجالی افزود: دادستان کل امنیتی اردن در حال کار برای تکمیل مراحل نهایی تحقیقات و انجام الزامات قانونی برای ارجاع پرونده به دادگاه امنیت کشور است.

پیش از این رسانه‌های اردن اعلام کرده بودند که در قضیه مذکور ۱۶ نفر از جمله «باسم عوض الله» رئیس اسبق دیوان پادشاهی اردن به اتهام تلاش برای ناامن کردن این کشور بازداشت شدند و «حمزه بن الحسین» شاهزاده و ولی‌عهد پیشین این کشور به همراه برخی افراد دیگر هم متهم به دست داشتن در این قضیه شدند.

این در حالی است که شاهزاده حمزه اتهام تلاش برای کودتا را تکذیب کرد و سپس با میانجیگری عموی شاه اردن  در نامه‌ای وفاداری خود را به کشور اردن و پادشاه آن اعلام کرد.

رئیس مجلس اعیان اردن هم چند روز پیش با اشاره به دخالت طرف‌های خارجی در حوادث اخیر اردن گفت: شاه اردن بهای مواضع قومی خود در مخالفت با معامله قرن و آرمان فلسطین را داده است.

او در عین حال تاکید کرد که بر اساس خیلی از گزارش‌های نهادهای اروپایی کشورهایی از منطقه و دولت آمریکا و جراد کوشنر مشاور رئیس جمهور اسبق آمریکا در اردن وجود دارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اردن متهم فتنه مشرق دولت آمریکا شاهزاده حمزه دیوان پادشاهی اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله

سیدجواد میردوستی اظهار داشت: متهمان ۴ مرد هستند که یکی از آن‌ها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

به گزارش تسنیم، میردوستی گفت: سه متهم دیگر این پرونده فعلا در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آن‌ها تصمیم قانونی اتخاذ خواهدشد.

 

دادستان کلاله گفت: بعضی از افراد بازداشتی جزو افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

دادستان کلاله تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی رسانی خواهد شد. یسنا کودک کلاله‌ای بود که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جستجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

دیگر خبرها

  • بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار
  • پسر جوان دایی و خاله‌اش را به‌خاطر ارثیه با ضربات سنگ به قتل رساند
  • ۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد
  • اراذل و اوباش فردیس دستگیر شدند
  • دستگیری عامل قتل زن و مرد میان‌سال در قیامدشت
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا، کودک کلاله‌ای
  • دستگیری عامل چاقو کشی در ایلام