Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فایننشال تایمز، در حالی که طرفداران الکسی ناوالنی، منتقد دولت روسیه اعتراضاتی را در روسیه به راه انداخته اند، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تهدید کرد پاسخی سخت و نامتقارن به تحریم‌های آمریکا خواهد داد.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، تنها چند ساعت پیش از آنکه هواداران الکسی ناوالنی، مخالف زندانی دولت روسیه به خیابان بیایند، پوتین در خصوص عبور کشور‌های غربی از خط قرمز هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین با لحنی هشدار آمیز خطاب به غرب گفت: ما نمی‌خواهیم تا پل‌ها را خراب کنیم؛ اما اگر کسی نیت‌های خوب ما را به عنوان سهل انگاری و یا ضعف ببیند، آن‌ها باید این مسأله را به یاد داشته باشند: پاسخ روسیه نام متقارن خواهد بود. این (پاسخ) سریع و سخت خواهد بود.

رئیس جمهو روسیه در ادامه افزود: هرطرفی که اقدامات تحریک آمیزی را به بار آورد که تهدیدی برای منافع ما تلقی شود، پشیمان خواهد شد. امیدوارم کسی به فکر عبور از خط قرمز در روابط با روسیه نیافتد. ما در هر موردی، خودمان مکان این خط قرمز را مشخص می‌کنیم.

پوتین همچنین در نخستین سخنرانی عمومی از زمانی که آمریکا تحریم‌هایی را علیه روسیه در اواخر هفته پیش به بهانه مداخله مسکو در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا وضع کرده بود، اعلام کرد اقدامات غیر دوستانه در قبال روسیه متوقف نمی‌شود و قول داد تا به این گستاخی آشکار پاسخ خواهد داد.

پوتین گفت: این کار برای آن‌ها به مانند ورزش شده است؛ آن‌هایی بلندترین صدا را علیه روسیه دارند. آن‌ها در حال مجازات روسیه بدون هیچ علتی هستند.

گفتنی است آمریکا پیشتر در واکنش ادعایی به آنچه حملات سایبری روسیه و مداخله این کشور در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نامیده شده بود، طیف وسیعی از تحریم‌ها را علیه مسکو اعلام کرد.

این تحریم‌ها ۳۲ نهاد روسی را هدف قرار داده و شامل اخراج دیپلمات‌ها هم می‌شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تحریم های آمریکا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه ایتالیایی لاریپوبلیکا نوشته است: «ناتو به صورت بسیار محرمانه دو خط قرمز ایجاد کرده که عبور از آنها توسط روسیه می‌تواند منجر به درگیری ائتلاف و مسکو شود.

ورود ارتش بلاروس به درگیری اوکراین و جانبداری از روسیه یکی از این خط قرمزهاست. به گفته تحلیلگران غربی، اگر روسیه نتواند اوکراین را شکست دهد، ممکن است بلاروس را وارد درگیری کند، اگرچه اوکراین در حال حاضر ضعیف شده است. با عبور روسیه از این خط قرمز ناتو ممکن است طرف کی‌یف را بگیرد.»

روزنامه ایتالیایی نوشته است: «دومین خط قرمز، تحرک نظامی علیه کشورهای حوزه بالتیک یا لهستان و همچنین حمله روسیه به مولداوی است. با توجه بالا بودن این احتمال، این خط قرمز توسط کشورهای حوزه بالتیک مطرح شده که به شدت از روسیه می‌ترسند.

به عقیده آنها، به محض اینکه جنگ روسیه در اوکراین تمام شود، بلافاصله با کشورهای بالتیک وارد جنگ می‌شود.

به طور کلی، بروکسل آمادگی خود را برای وارد شدن به درگیری اعلام کرده، اما اطمینان حاصل کرده روسیه از هر دوی این دو خط قرمز عبور نخواهد کرد.

علتش هم این است که اولا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس بارها اعلام کرده که مینسک با اوکراین وارد جنگ نخواهد شد و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز تایید کرده که این درخواست را نخواهد داشت. دوم اینکه، مسکو بارها گفته قصد حمله به هیچ کشور اروپایی به ویژه کشورهای فقیر بالتیک را ندارد. پس پشت این «خطوط قرمز» چیزی جز وعده‌های توخالی و  تهدیدهای بی اساس نیست.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد