Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدای ایران _بهروز حیدری _ رضا سهم دینی  در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه صدای ایران  با بیان در طول سال‌های گذشته صنعت کشور توجه کافی برای استفاده از قابلیت‌های دانشگاه‌ها نداشته است، گفت: این درحالی است که ساختار دانشگاه‌ها نیز بیشتر برپایه مباحث تئوریک بوده است و در دانشگاه‌ها مهارت‌های حل مسائل و مشکلات بخش‌های مختلف جامعه بصورت عملی از جمله بخش صنعت آموزش داده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه، فلسفه وجودی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در کشور تنها برای رفع تعالی جامعه و ایجاد ارزش افزوده و در ادامه رفع مشکلات جوامع بشری است، گفت: به طور حتم ارائه اندیشه‌ها و تفکرات نوین در دانشگاه‌ها که بر مبنای مباحث تئوریک است بایستی با بهره گیری از سایر بخش‌ها از جمله صنعت، منجر به خلق راهکار‌های عملی و اختراعات جدید برای حل مسائل و مشکلات جامعه شود.
این استاد دانشگاه افزود: شاید به همین ععلت  است که کشور‌هایی که از اقتصاد پیشرفته‌ای برخوردارند، از دانشگاه‌های بسیار قوی با قابلیت حل مسائل با ارزان‌ترین شکل ممکن برخوردارند و دانشگاه‌ها با حضور در عرصه عمل مسائل و مشکلات جامعه خود را رفع کرده اند.
وی بحث ارتباط دانشگاه و صنعت را برای پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر کشور، یک موضوع استراتژیک و اساسی خواند و گفت: مادامیکه این بحث به شکل جدی در کشور به نتیجه مطلوب نرسد، در وضعیت اقتصاد کشورمان در حوزه‌های مختلف بهبودی حاصل نخواهد شد.
سهم دینی در ادامه با اشاره به برخی موانع موجود در ارتباط صحیح بخش صنعت با دانشگاه در کشورمان نگاه زینتی به دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی و همچنین عدم آشنایی و اطمینان بخش صنعت به توان دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور را از مهمترین دلائل عدم پیوند محکم دانشگاه و صنعت دانست.
این استاد دانشگاه در عین حال با بیان اینکه، خوشبختانه در طول سال‌های اخیر و ظهور فرهنگ دانش بنیان در کشور، گام‌های مناسبی در خصوص ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه و بخش صنعت کشور برداشته شده است، تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور را توسعه هرچه بیشتر زیست بوم نوآوری و فناوری و ورود شرکت‌های فناور و دانش بنیان در بخش‌های مختلف از جمله بخش صنعت عنوان کرد.
سهم دینی، ایجاد تسهیلات و دعوت و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور حمایت هرچه بیشتر از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و نوآور متشکل از جوانان دانشگاهی را که در حال حاضر به شکل مناسبی در کشور شکل گرفته است را یکی از راهکاری‌های بسیار مناسب برای ظهور اقتصاد دانش بنیان در کشور و رفع مسائل و مشکلات اقتصادی دانست.
وی پیشرفت‌های سال‌های اخیر در حوزه هوا و فضا و همچنین بخش نظامی کشور را یک سرمشق و الگو برای سایر بخش‌ها به منظور ارتباط هرچه مناسب‌تر بخش دانشگاه و صنعت دانست و گفت: اساتید دانشگاهی بایستی بیشتر به حوزه عمل ورود کرده و صرفا به جای چاپ مقالات و پایان نامه ها، از خروجی مطالب علمی بدست آمده، بصورت عملیاتی و کاربردی بدنبال رفع مسائل بخش‌های مختلف باشند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صنعت دانشگاه دانش بنیان بهروز حیدری مسائل و مشکلات دانشگاه ها دانش بنیان هرچه بیشتر بخش صنعت بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارائه لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم از طرف دولت به مجلس و تمرکز این لایحه بر کاهش مالیات بر تولید و تشویق مردم به مشارکت در تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: مسیر رسیدن به توسعه، سرمایه‌گذاری مولد و رشد اقتصادی از محل افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی خواهد بود که در این میان مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی، اعطای مشوق‌های مالیاتی است که تاکنون اثرگذاری موفقیت‌آمیزی در تحریک سرمایه‌گذاری مولد نداشته است.

وی بیان کرد: یکی از معدود روش‌های مشارکت دادن مردم در تولید و تشویق آنها روی آوردن به اقدامات شفاف و مولد اقتصادی و حمایت جدی دولت از بازار سرمایه است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس اظهار کرد: مالیات‌های بالا، نبود انگیزه برای توسعه زنجیره ارزش و مالیات سنگین بر کار افراد، مانع از جهش تولید و سرمایه‌گذاری خرد مردم در اقتصاد مولد شده در حالی که تغییرات حاصل شده در این لایحه موجب افزایش جذابیت تولید و کاهش ریسک آن خواهد شد. 

علیزاده ادامه داد: مردم بخش خردی از سهامی که در اختیار دارند را می‌توانند از طریق بازار سرمایه در مسیر تولید تزریق کنند تا به این وسیله سرمایه آنها به بخش شفاف اقتصاد وارد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: می‌توانیم با جذب واقعی سرمایه‌هایی که در دست مردم است در بخش تولید اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه مولد کنیم و باعث خروج رکود از چرخه تولید شویم.

نماینده مردم سپیدان در مجلس با بیان اینکه معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد، افزود: کاهش مالیات‌های تولید نه‌تنها به کسب‌وکار‌های موجود انگیزه می‌دهد تا فعالیت‌های خود را افزایش دهند، بلکه بازیگران جدید را برای ورود به بازار تشویق می‌کند و رقابت و نوآوری را تقویت می‌کند. 

علیزاده بیان کرد: از طرف دیگر تغییر پایه‌های مالیاتی مبتنی بر اخذ مالیات از مجموع درآمد به جای اخذ مالیات از نیروی کار موجب خواهد شد که تولید بیشتر از قبل رقابت‌پذیر شود و به این ترتیب سرمایه به این سمت جریان خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است