Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه در دیدار همتای پاکستانی امنیت و ثبات در مرز‌های ایران و پاکستان را عنصر کلیدی در بهبود وضعیت مرزنشینان، مقابله با جرایم سازمان یافته و جلوگیری از مهاجرت‌های غیرقانونی خواند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان که برای دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده، عصر امروز (چهارشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ظریف در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به وزیر امور خارجه پاکستان، با اشاره به همزمانی سالروز درگذشت محمداقبال لاهوری و روز سعدی در اول اردیبهشت ماه، عنوان کرد: این که شما در پاکستان، سعدی را گرامی می‌دارید و ما در ایران محمد اقبال لاهوری را تکریم می‌کنیم، نشان دهنده پیوند عمیق بین دو ملت ایران و پاکستان است و به خوبی مشترکات فرهنگی دو کشور را نشان می‌دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان افتتاح گذرگاه مرزی پیشین -‌مند بین دو کشور که سومین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان محسوب می‌شود، را نشانه عزم طرفین برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری برشمرد و ابراز امیدواری کرد با امضای «یادداشت تفاهم همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان برای ایجاد بازارچه‌های مرزی در طول مرز دو کشور»، این بازارچه‌های مرزی هرچه زودتر اجرایی شود.

ظریف تاکید کرد: با وجود سه گذرگاه رسمی مرزی و ایجاد شش بازارچه مرزی، تجارت دو سوی مرز رونق می‌گیرد و بر وضعیت مردم منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

وزیر امور خارجه کشورمان خواستار ارتقای همکاری‌های کنسولی و معاضدت‌های قضایی بین دو کشور شد و افزود: این همکاری‌ها شرایط اتباع دو کشور در کشور مقابل را بهبود خواهد بخشید و ارتباطات مردمی بین دو کشور را تقویت خواهد کرد.

ظریف خاطرنشان کرد: امنیت و ثبات در مرز‌های ایران و پاکستان، عنصر کلیدی در بهبود وضعیت مرزنشینان، مقابله با جرایم سازمان یافته و جلوگیری از مهاجرت‌های غیرقانونی است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد:گسترش مناسبات دو کشور برادر و دوست ایران و پاکستان بایستی به گونه‌ای طراحی شود که کمتر از تحریم‌های ظالمانه آمریکا متاثر شود.

ظریف بر تداوم رایزنی‌های مشترک دو کشور در خصوص مسائل مختلف از جمله آینده افغانستان تاکید کرد.

* لزوم همکاری‌های نزدیک‌تر برای مبارزه با کرونا

وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، بر گسترش روابط دوجانبه با ایران در همه ابعاد تاکید کرد.

وی افزود: روابط طرفین مبتنی بر پایه‌های عمیق تاریخی – تمدنی و مردمی است.

شاه محمود قریشی تصریح کرد: دو کشور در بسیاری از زمینه‌ها دارای دیدگاه‌های مشترک و همگرایی هستند که این امر موضوعات روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای از جمله وضعیت مسلمانان و موضوع فلسطین و مسائل بین المللی مانند چندجانبه گرایی را در بر می‌گیرد.

وزیر امور خارجه پاکستان خواستار گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی بین دو کشور شد و بر لزوم همکاری‌های نزدیک‌تر برای مبارزه با کرونا تاکید کرد.

شاه محمود قریشی با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، از مذاکرات جاری در قالب این کمیسیون مشترک حمایت کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان با استقبال از افزایش همکاری‌های کنسولی و معاضدت‌های قضایی بین دو کشور تاکید کرد: پاکستان آماده همکاری‌های نزدیک‌تر با جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل کنسولی و وضعیت زندانیان دو کشور است.

به گزارش فارس، وزرای خارجه دو کشور امروز یادداشت تفاهم همکاری در زمینه ایجاد بازارچه‌های مرزی را امضا کردند.

وزیر خارجه پاکستان که عصر دیروز وارد تهران شد، صبح امروز نیز با حسن روحانی رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در توئیتی در این خصوص نوشت که ملاقاتی عالی با همتای خود داشته و درباره گسترش همکاری‌ها و هماهنگی در موضوعات منطقه‌ای از جمله افغانستان و فلسطین گفتگو کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ظریف ثبات پاکستان وزیر امور خارجه پاکستان جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان بین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۹۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو