Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین یزد ، ابوالقاسم فلاحتی در خصوص سرمازدگی به بخش باغبانی شهرستان اظهار داشت: در تاریخ های ۱۶و ۱۷ فروردین سالجاری به دلیل سرمای تشعشعی و افت شدید دما ، سرمازدگی شدید محصولات زراعی و باغی، خسارت میلیاردی به کشاورزان منطقه خاتم وارد شد.

وی با اشاره به شرایط نامساعد جوی شامل سرمازدگی، گرمازدگی،طوفان،خشکسالی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..که باعث خسارت به  25 هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی شهرستان شده واوج این خسارت متوجه محصول پسته با سطح 18 هزار  هکتار از اراضی منطقه است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم با اعلام خسارت حدود 3 هزارو 700 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی گفت: این حجم از خسارت اقتصاد ومعیشت بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان خاتم را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

فلاحتی از تمام متولیان امر درخواست نمود تلاشهای خود را بویژه در راستای امهال تسهیلات بانکی بهره برداران، پرداخت خسارت حداکثری توسط صندوق بیمه، اعطای تسهیلات بلاعوض یا کم بهره معطوف دارند.

این مسئول سرمازدگی را از مهمترین عوامل خسارت زا به بخش باغبانی و زراعت برشمرد و افزود: با شرکت های دانش بنیان داخلی در ارتباط هستیم تا از دانش و فن آوری نوین در باغات و مزارع جهت پیشگیری از پدیده سرمازدگی استفاده نماییم.

وی تصریح کرد: تاکنون اقدامات متعددی شامل تشکیل جلسه مدیریت بحران و پیگیری های زیادی از طریق مسئولان شهرستانی و استانی و نماینده محترم مجلس صورت گرفته و قائم مقام صندوق بیمه مرکزی از منطقه نیز بازدید و در این بازدید پرداخت غرامت حداکثری توسط صندوق بیمه قول مساعد داده شده است

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سرمازدگی شهرستان خاتم یزد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، بارش'باران و وقوع سیل در شرق استان کرمان بویژه شهرستان بم خسارت زیادی به مردم منطقه وارد کرده است جهاد گران بسیجی در حال امداد رسانی و کمک به سیل زدگان هستند .
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بم‌گفت : بارش باران و سیل در شرق استان شهرستان بم باعث آب گرفتگی منازل و خسارت به مردم شده است و تعداد ۳۰ گروه جهادی با بیش از ۳۰۰نفر از بسیجیان ۳ روز  است که در حال امداد رسانی و کمک به مردم منطقه سیل زده شهرستان بم هستند .
سرهنگ دهقانیان گفت سیل در بم به کشاورزان و منازل مسکونی قنوات باغات کشاورزی راهای روستایی خسارت زیادی وارد کرده است دستگاه‌های اجرایی در حال برآورد خسارت در منطقه هستند .

فرمانده ناحیه بسیج سپاه بم گفت : گروه‌های جهادی در حال لایه روبی سیل از منازل و شستشوی لوازم مردم و تخلیه گل  آب از منازل هستند کار امداد رسانی بسیجیان کمک‌به مردم ادامه دارد .

دیگر خبرها

  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم