Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها- محمد غلامحسینی: شرایط کرونایی استان بوشهر تا چند وقت پیش در آستانه رسیدن به آرامش بود با شرایط کرونایی بی‌تفاوتی بخشی از مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌شده و عدم پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و حضور در مراکز خرید، شکل جدید و شتابانی به خود گرفت.

اسب سرکش کرونا در استان بوشهر در حال تاخت‌وتاز است و در این میان کودک، جوان و پیر نمی‌شناسد و هر روز که می‌گذرد بیشتر چهره خشن و بی‌رحم خود را در کشور و استان بوشهر نمایان می‌سازد به‌گونه‌ای که بی‌پروا نفس‌ها را به شماره می‌اندازد و انسان می‌کشد و تلفات بر جای می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گفته مسئولان، پروتکل‌های بهداشتی آن گونه که باید توسط مردم رعایت نمی‌شود و در این میان، مسئولان مختلف حوزه سلامت درباره شرایط کرونایی اظهارنظرهای مختلفی داشته‌اند و جملگی بر موضوع خاص بودن شرایط کرونایی استان بوشهر تأکید کرده‌اند.

شیوع کرونا در استان بوشهر به‌گونه‌ای شده است که رؤسای بیمارستان‌های دانشگاهی از پر بودن درصد بالایی از تخت‌های بیمارستانی خبر می‌دهند.

کارخانه تولید کرونا در استان بوشهر تعطیل شود

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اگر بتوانیم کارخانه تولید بیماری کرونا یعنی بازار، ادارات، تجمعات خانوادگی و مسافرت‌ها را تعطیل بکنیم سیر صعودی ابتلاء به بیماری کرونا فروکش خواهد شد.

سعید کشمیری با اشاره به فرسایشی شدن روند کرونا گفت: در استان بوشهر برای مقابله با کرونا، روزانه دو میلیون لیتر اکسیژن در بیمارستان‌های استان تولید می‌کنیم.

وی بابیان اینکه باید تمام توان استان را برای مهار کرونا پای کار آورد تصریح کرد: هیچ‌چیز در استان مهم‌تر از نجات جان بیماران کرونایی نیست و باید برای نجات جان مردم تمام ظرفیت‌ها را پای کار آورد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه هر بیمار کرونایی در هر دقیقه به ۱۰ لیتر اکسیژن نیاز دارد، افزود: در ۱۴ ماه گذشته ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز در استان، نصب، راه‌اندازی یا تعمیر شده است.

کشمیری تصریح کرد: تنها برای تأمین و تولید اکسیژن موردنیاز بیماران، مبلغی معادل دو میلیارد تومان برای تهیه هر دستگاه اکسیژن ساز لازم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت دقیق بر اجرای آن‌ها نقش بزرگی در کاهش شیوع بیماری ایفا کنند.

باید جوابگوی مردم باشیم

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر بابیان اینکه ما باید از فرصت‌ها برای پیشگیری، مهار و درمان کرونا در استان بوشهر استفاده کنیم خاطرنشان کرد: باید جوابگو مردم باشیم و برای خدمات‌دهی به مردم باید تمام توان و ظرفیت‌ها را به کار بگیریم.

کشمیری با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی استان، ۴۴۰ نفر است اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۶ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۴۵ مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۱۰۵ بیمار نیز با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند که از این تعداد ۷۱ نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

وی با اشاره به افزایش تعداد بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونا افزود: ۵۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه می‌باشند که از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۲۴ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر که تا به امروز اعلام‌شده است، بیان کرد: متأسفانه امروز ۳ مورد فوتی ناشی از ابتلاء به کرونا، آقایی ۷۱ سال سن باسابقه بیماری قلبی، دیالیز و فشارخون و دو خانم با ۷۷ و ۷۶ سال سن باسابقه بیماری تشنج در استان بوشهر به ثبت رسید.

وی افزود: تاکنون ۹۶۳ نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۳۲ هزار و ۲۸۴ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: همچنان در استان شاهد سیر صعودی روند ابتلاء و مرگ هستیم.

بستری روزانه ۱۰۰ بیمار بدحال

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: روزانه ۱۰۰ بیمار بدحال در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری می‌شود و اکنون تعداد بیماران بستری بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر به مرز ۵۰۰ نفر رسیده است.

جعفر زارعی زاده از راه‌اندازی بخش درمان سرپایی بیماری کرونا در بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر خبر داد و افزود: روند بیماران بستری و مبتلایان رو به افزایش است که تنها راه ممکن همکاری مردم در رعایت پروتکل بهداشتی است.

وی تعداد تخت‌های بستری کرونایی استان بوشهر را ۵۰۰ تخت دانست و بیان کرد: اکنون افزون بر ۸۵ درصد این تخت‌ها اشغال است که برای گسترش تخت‌های بستری اقدامات مهمی اجراشده است.

زارعی زاده از افزایش تخت‌های بستری خبر داد و تصریح کرد: با همکاری همه بخش‌ها ظرفیت تخت‌های بستری برای بیماران کرونایی استان بوشهر به ۷۰۰ تخت افزایش یافت.

برنامه‌ریزی برای هزار تخت کرونایی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: با توجه به روند شیوع بیماری کرونا و افزایش بیماران تا ایجاد هزار تخت بستری بخش کرونایی بیمارستانی برنامه‌ریزی‌شده است.

زارعی زاده افزود: با توجه به افزایش مراجعه‌ها و ۲ تا ۳ برابر شدن بستری‌ها تاکنون بالای ۱۵۰ تا ۲۰۰ تخت معادل ۱.۵ تا ۲ برابر ظرفیت بیمارستان‌های دولتی استان تخت مازاد راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: هرچند تلاش شده ظرفیت تخت‌های ویژه در اختیار بیماران کووید قرار گیرد اما در کنار این افراد بیماران دچار سکته حاد قلبی، سکته حاد مغزی و تصادفی که به هر دلیل نیاز به اتاق عمل و آی سی یو دارند هم وجود دارد در این شرایط هماهنگ کردن بیماران کووید با غیر کووید بسیار سخت است.

زارعی زاده اضافه کرد: به ازای هر دو تخت آی سی یو یک نیرو نیاز است هرچند تلاش شده از بیشترین توان کارکنان بخش درمان استفاده شود اما یکی از معضلات اصلی بیمارستان‌ها کمبود نیرو است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده با توان کارکنان طرحی و نیروهای با قراردادهای ۸۹ روزه و سایر شیوه‌های دیگر استفاده شود.

وی یادآور شد: بسیاری از کارکنان بخش درمان به ویژه در اورژانس و بخش مراقبت‌های ویژه کووید مثبت شدند.

واکسیناسیون ۴۲ درصد کادر درمان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: تاکنون ۴۲ درصد از کادر درمان استان بوشهر مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۰۴ هزار بازرسی بهداشتی از اماکن و اصناف در استان انجام‌شده که ۱۷ هزار و ۳۲۸ مورد به دستگاه قضا معرفی‌شده و ۱۴۹۰ مورد هم پلمب شدند.

وی خاطرنشان کرد: سه هزار و ۸۴۳ مورد بازدید در هفته گذشته صورت گرفته که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و صنایع ۸۵ درصد بوده و در همین هفته ۴۵۳ مورد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراکز قضائی معرفی و ۶۴ واحد هم پلمب شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: تا ۲۸ فروردین برای شش هزار و ۳۳۹ نفر واکسن کرونا دریافت کردیم که تاکنون پنج هزار و ۹۰۰ نفر در استان واکسینه شدند.

وی ادامه داد: شش هزار و ۷۹۰ دور واکسن جدید نیز دریافت کردیم که به زودی عملیات واکسیناسیون با جدیت ادامه می‌یابد.

خواجه‌ئیان اضافه کرد: تاکنون ۴۲ درصد کادر درمان و ۳۵ درصد کادر بهداشتی استان در مقابل کرونا واکسینه شدند.

نظام سلامت در طول سال‌ها با بحران‌های مختلفی دست و پنجه نرم کرده، اما بحران کرونا موجب خستگی مطلق کادر بهداشت و درمان شده است.

اسب کرونا در خیابان‌های شهر در حال تاخت‌وتاز است و بی تعارف به جان هرکسی که در مکان‌های شلوغ حاضر می‌شود حمله‌ور می‌شود و تخت‌های بیمارستانی را در همه بیمارستان‌های کشور و استان بوشهر پر می‌کند.

عوامل مختلف از جمله امید به واکسیناسیون باعث شده خیلی از مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیرند، این در حالی است که همه متخصصان گفته‌اند واکسن تنها، برای مهار همه‌گیری کرونا کافی نیست و باید پروتکل‌های بهداشتی را جدی گرفت.

به هر حال وضعیت کرونایی استان بوشهر در شرایط قرمز و نگران‌کننده قرارگرفته و ضرورت توجه بیشتر در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توصیه‌شده و پرهیز از دورهمی‌ها و تجمعات امری بسیار مهم بوده و عدم رعایت آن می‌تواند روزهای وخیم‌تری را برای استان به همراه داشته باشد.

کد خبر 5194955

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بوشهر بیماری کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر زلزله واکسن کرونا گناوه روز ارتش ماه رمضان ۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران ماه مبارك رمضان محدودیت های کرونایی اردبیل بیمارستان های استان بوشهر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا در استان بوشهر کرونایی استان بوشهر کرونایی بیمارستان استان بوشهر مقابله با کرونا بیماران بستری شرایط کرونایی تخت های بستری بیماری کرونا بیمارستان ها کرونایی بی زارعی زاده دبیر ستاد شده اند تخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۹۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد

در آیینی با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور، استاندار بوشهر، معاون اقتصادی استاندار بوشهر، مدیران کل اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری بوشهر، رایزن بازرگانی هند در ایران، معاون سازمان توسعه تجارت، رئیس میز هند در وزارت خارجه و تجار بوشهری و هندی و مدیران حوزه صنعتی و اقتصادی استان بوشهر، مرکز تجاری هند و ایران در محل نمایشگاه ایران اکسپو راه اندازی شد.

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر در این آیین با تقدیر از سازمان توسعه تجارت و سفرای دو کشور ایران و هند اظهار داشت: راه اندازی این مرکز فرصت مناسبی برای گسترش مناسبات دو کشور است.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بوشهر و هند خاطر نشان کرد: بنادر استان بوشهر و هندوستان، سابقه طولانی در تجارت و بازرگانی دارند و اشتراکات فرهنگی زیادی وجود دارد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: بسیاری از اصطلاحات هندی در ادبیات استان بوشهر وجود دارد و جمعیت هندی تبار‌ها هم‌اکنون نیز در استان بوشهر زیاد است.

محمدی زاده با بیان اینکه اکنون لنج‌ها و شناور‌های بوشهری به هندوستان تردد دارند گفت: خلیج فارس و دریای عمان، ارتباط مستقیمی بین بنادر بوشهر و هندوستان ایجاد کرده است.

وی به ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر پرداخت و ابراز داشت: تولید ۷۴ درصد گاز کشور، تولید ۴۹ درصد محصولات پتروشیمی، تولید صد در صد میعانات گازی و صادرات ۹۳ درصد نفت ایران از ظرفیت‌های مهم این استان است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: بوشهر از قطب‌های تولید خرمای کشور است که در هند نیز مصرف بالایی دارد.

محمدی زاده با بیان اینکه ۵۰ درصد میگوی ایران در استان بوشهر تولید می‌شود افزود: مبادلات تولیدات استان بوشهر با هندوستان از اهداف راه اندازی این مرکز تجاری است.

وی گفت: روابط سنتی و قدیمی تجاری بوشهر و هند باید به روابط نوین و جدید تبدیل شود و کیفیت فعالیت‌های تجاری و بازرگانی دو طرف ارتقا یابد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: انتخاب یکی از تاجران باسابقه بوشهری به عنوان مدیر مرکز تجاری ایران و هند امری ارزشمند است و بزودی نخستین نمایندگی این مرکز در بوشهر راه اندازی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • رتبه دوم تردد بین استانی به بوشهر رسید
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان