Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برخی رسانه‌های آمریکایی به نقل از یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا مدعی شده اند که گفتگو‌های حاشیه کمیسیون برجم در وین بسیار آهسته صورت گرفته و دلیل آن نیز مستقیم نبودن مذاکرات میان مقامات ایران و آمریکا بوده است.

براساس این ادعا به برگزاری دور سوم گفتگو‌های برجامی با ایران در وین، اشاره کرد گفت: آمریکا پیش و پس از هر دور از جلسات مذاکرات بسیاری را با اسرائیل انجام می‌دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آمریکامجبور است تا تحریم‌های ایران را لغو کند، گفت: ما این موضوع را به اسرائیل اطلاع داده ایم که ممکن است به توافق هسته‌ای بازگردیم.

این مقام آمریکایی بر تداوم اختلافات مهم میان واشنگتن و تهران در وین، اشاره کرد و گفت: شاهد پیشرفت‌هایی در دور دوم مذاکرات در وین بودیم و اوضاع نسبت به یک هفته گذشته تغییر نیافته است.

وی با بیان اینکه ایران بخوبی می‌داند برای بازگشت به اجرای کامل برجام باید چه اقداماتی انجام دهد، گفت: برای بازگشت آمریکا به برجام در حال حاضر شفافیت بیشتری به اجرای کامل توافق هسته‌ای وجود دارد، اما این موضوع بدان معنا نیست که تهران و واشنگتن با یکدیگر اتفاق نظ دارند. مسیری طولانی‌تر از گذشته درجلوی روی ما قرار دارد.

خبرگزاری رویترز، به نقل از این منبع آمریکایی اعلام کرده است که، واشنگتن برخی از تحریم‌هایی که به عقیده آمریکا باید برای بازگشت به برجام برداشته شود را به به تیم مذاکره کننده ایرانی ارائه داده است.

وی افزود: از سوی دیگر آمریکا مصادیق تحریم‌هایی را که باید به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای لازم نیست حذف شود را نیز ارائه کرده است.

این مقامم آمریکایی ادامه داد: با توجه به این موارد ما باید یک به یک آن‌ها را بررسی کنیم تا ببینیم اعمال این تحریم‌ها توجیهی دارد و یا از طرفی دیگر امکان رفع آن‌ها وجود دارد یا خیر.

وی در ادامه موضوع درخواست ایران برای رفع تحریم‌ها و سپس بازگشت به برجام، را رد کرد و گفت: آمریکا این موضوع را برای ایران روشن کرده است که آمریکا تمام تحریم‌ها را رفع نخواهد کرد. نه تنها ما بلکه سایر کشور‌ها نیز چنین موضوعی را نمی‌پذیرند.

این مقام آمریکایی با تاکید بر عدم رفع تحریم‌های بیشتر در چارچوب برنامه هسته‌ای علیه ایران، گفت: احتمال دستیابی به توافق با ایران تا اواسط ماه می‌وجود دارد، اما این موضوع کاملا به پیشرفت حاصل شده در آن زمان بستگی دارد.

وی تاکید کرد: آمریکا به هیچ عنوان عقب نمی‌نشیند. ما می‌خواهیم در زمانی مناسب به توافق دست یابیم، اما نه با هر هزینه‌ای که خواسته ما را عملی نکند.

ساعاتی پیش، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه مدعی شد که دولت بایدن چراغ سبز را برای رفع برخی تحریم‌های مهم اقتصادی و نفتی داده است.

این منابع می‌گویند آمریکا آماده رفع تحریم‌های اعمال‌شده علیه بانک مرکزی ایران و شرکت‌های نفتی و نفتکش این کشور به بهانه «تروریسم» و چند بخش دیگر اقتصاد ایران از جمله فولاد و آلومینیوم است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با تاکید بر تداوم اقدامات خصمانه این کشور علیه ایران  گفت: آنچه ما اکنون در حال بررسی آن هستیم، رفع تحریم‌های متناقض با توافق هسته‌ای است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برجام مذاکرات وین توافق هسته ای رفع تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است

به گزارش جماران؛ حسین امیرعبداللهیان نوشت: ‌سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسراییل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.

در پی نسل‌کشی دهها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسراییل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

 

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق