Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران احمدی بلوطکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آب روستایی اهواز با مشکل اساسی مواجه است، افزود: ما مرتب این موضوع را به آب و فاضلاب استان اعلام می کنیم و منطقه ملاشیه نیز از این موضوع مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه تاسیسات آب روستایی خیلی قدیمی بوده و سالها لایربی نشده‌اند افزود: بعضی مواقع دستگاه های کلرزنی در منابع آب روستایی خراب شده‌اند که این موضوع باعث بروز مشکل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: مراکز بهداشتی ما در روستاها هر هفته آب آشامیدنی را از نظر کلرسنجی و کدورت آب و آلودگی میکروبی نمونه برداری کرده و جواب آن را در اختیار آب و فاضلاب قرار می دهند.

وی افزود: تا این لحظه گزارشی در خصوص اسهال یا اسهال خونی از مرکز بهداشت ملاشیه دریافت نکردیم و در صورت بروز این موضوع اقدامات لازم را انجام می دهیم.

احمدی بلوطکی اظهارداشت: اگر در طول یک روز، ۲ نفر که از یک منبع آب استفاده کرده‌اند به یک بیماری مشابه مبتلا شوند در واقع با یک طغیان بیماری روده ای ناشی از آب رو به رو هستیم.

وی به آلودگی های میکروبی در منابع آب روستایی اشاره کرد و افزود: آب روستایی در غرب اهواز از گذشته تا به امروز با مشکلات متعدد و آلودگی‌ در زمینه کلرزنی و کدورت مواجه بوده اگرچه میزان آلودگی کمتر از گذشته است که این موارد را بارها به آب و فاضلاب گزارش داده ایم.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: زمانی اقدامات آب و فاضلاب در تاسیسات منابع آب روستایی موثر است که آب موجود در آن مناطق کدر و آلوده نباشد و میزان کلر آب کافی باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در پیک بهاره بیماری التور (وبا) هستیم امکان شیوع این بیماری بیشتر است لذا رصدها و بازرسی های ما در خصوص آب آشامیدنی تشدید یافته است.

احمدی بلوطکی بیان کرد: در این زمینه مرتب به آب و فاضلاب و شهرداری تذکر می دهیم همچنین میزان نمونه برداری های ما در این پیک، ۲ برابر می شود.

گفتنی است بیش از ۸۰ پایگاه بهداشت شهری و روستایی در غرب اهواز فعالیت می کنند.

برچسب‌ها خوزستان آب آشامیدنی اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان آب آشامیدنی اهواز خوزستان آب آشامیدنی اهواز اخبار کنکور آب و فاضلاب آب روستایی غرب اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با هفته ملی سلامت با حضور مسؤولان تالش صبح پنجشنبه ۲ خانه بهداشت در روستاهای مسجد قاباقی چوبر و بره پشت و تنگاب افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

«ایرج مؤذن» فرماندار تالش به تشریح جزئیات این طرح‌ها اشاره کرد و افزود: این خانه‌های بهداشت به مساحت ۱۴۴ متر مربع با اعتبار هر خانه ۴۶ میلیارد ریال افتتاح شد تا به مردم و خانوارهای تحت پوشش این مناطق خدمات رسانی کند.

حضور پزشکان عمومی برای ویزیت رایگان در خانه‌های بهداشت

«سعید رستمی» مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش با بیان اینکه امکانات اولیه برای ارائه خدمات کنترل بهداشت و سلامت مادران باردار و امکانات لازم برای واکسیناسیون اطفال نیز در این خانه‌های بهداشت قرار دارد، گفت: یک روز در هفته پزشکان عمومی برای ویزیت رایگان اهالی روستا نیز در خانه بهداشت مستقر هستند.

کد خبر 6088304

دیگر خبرها

  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد