Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، چاک شومر، رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنای آمریکا گفت: محکومیت افسر پلیس در پرونده قتل جورج فلوید به معنای حل مسئله طولانی مدت بدرفتاری پلیس در این کشور نیست.

وی افزود: این افسر پلیس به خاطر قتل جورج فلوید مقصر شناخته شد و این آنچه را که میلیون‌ها آمریکایی قتل او را دیدند‏، تایید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نه و نیم دقیقه طاقت فرسا، سندی بر از دست رفتن بی جهت و بی رحمانه جان یک مرد در روز روشن است. کشور ما با فیلم وحشتناک از دریک شووین که در حال کشتن جورج فلوید بود‏، کاملا تغییر کرد. او (جورج فلوید) به سختی حرف‌های آخرش را می‌گفت و فریاد می‌زد و این در یاد ما ماند. این حکم گناهکار شناخته شدن به معنای تایید رسمی آن چیزی بود که بسیاری از ما تقریبا یک سال است‏، می‌دانستیم. جورج فلوید بدست افسری به قتل رسید که برای نجات و حفظ جان شهروندان سوگند خورده بود، اما این کار را نکرد.

این سناتور دموکرات تصریح کرد: قتل بی رحمانه جورج فلوید یکی از فاجعه‌های ظاهرا بی پایان است و منجر به تظاهراتی شد که ما در تاریخ آمریکا نمونه آن را ندیده ایم و موجب ایجاد جنبش طولانی مدت برای عدالت بیشتر درباره پلیس شد. امریکایی‌ها از همه سنین، نژاد‌ها و مسلکی برای برگزاری تظاهرات صلح آمیز از مینیاپولیس تا لس آنجلس و آتلانتا و از جمله شهر من نیویورک به خیابان‌ها رفتند. جامعه شهروندان جهانی سریعا در رم‏، پاریس، لندن تا آمستردام‏، برلین و مکزیکوسیتی در تظاهرات به آن‌ها ملحق شدند و آن‌ها در میدان‌های عمومی نام جورج فلوید را صدا زدند.

این موضوع فقط مبارزه برای عدالت نیست بلکه مبارزه علیه بدرفتاری‏، تبعیض و تعصب آشکار است که زنان و مردان سیاه پوست از دست پلیس در امریکا و سراسر جهان رنج می‌بینند. مرگ جورج فلوید با چنین واکنشی روبرو شد، زیرا افراد در این جوامع افرادی شبیه جورج فلوید در جامعه خودشان را می‌شناختند. آن‌ها اسامی دوستان و همکارانی را می‌شناختند که به صورت فجیعی کشته شدند یا این که اسیر نیش نژادپرستی بی رحمانه شدند و همچنان می‌شوند.

ما مطمئنا نباید با حکم محکومیت در این پرونده دچار اشتباه شویم و آن را شاهدی بر حل این مسئله طولانی مدت بدرفتاری پلیس بدانیم یا فکر کنیم شکاف بین ضابطان قانون و بسیاری از جوامع حل شده است. چنین نیست. ما باید به تلاش‌های خود برای تغییر اساسی در اداره پلیس در سراسر کشور ادامه دهیم تا رفتار‌ها و آموزش و حمایت‌های قانونی را که سپری بزرگ برای محافظت از افسران پلیس در برابر محکومیت به خاطر بدرفتاری است‏، اصلاح کنیم. ما همچنین باید به تلاش برای ریشه کن کردن ‎غرض ورزی نژادپرستانه در جامعه ما‏، در سیستم سلامت ما، مشاغل و مسکن، در اقتصاد، هیئت مدیره و صندوق رای و خیابان‌ها و مدارس ما ادامه دهیم.

چاک شومر گفت: این فراتر از حزب یا احزاب سیاسی است. نژادپرستی در هر گوشه از این کشور رسوخ کرده است. تا ما سم قدیمی نژاد پرستی را از روح آمریکایی دور نکنیم، عدالت واقعی بدست نخواهد آمد. سنا به تلاش در این زمینه و همچنین تلاش برای اطمینان از به هدر نرفتن مرگ فاجعه آمیز جورج فلوید ادامه می‌دهد. ما تا زمانی که مجلس سنا قانونی قوی برای پایان دادن به غرض ورزی سیستماتیک در بین ضابطان قانون تصویب نکند، از تلاش باز نخواهیم ایستاد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چاک شومر جورج فلوید نژادپرستی در امریکا جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۰۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت این رفتارهای وحشیانه را داشت؟

رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران حج: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ با مباشر قتل و پشتیبان قتل نمی‌شود با روی خوش و ملایمت رفتار کرد.

دریافت 21 MB

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر انقلاب: با مباشر قتل و پشتیبان قتل نمی‌شود با روی خوش و ملایمت رفتار کرد
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت این رفتارهای وحشیانه را داشت؟
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • سی‌ان‌ان: سرکوب اعتراضات و حمایت از صهیونیست‌ها آرای بایدن را می‌خورد
  • تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین