Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: کشاورزان گندمکار از این تصمیم درست و منطقی دولت مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی خرید تضمینی گندم خرسند هستند و ثبات در تولید و تلاش برای خودکفایی در تولید این محصول راهبردی را به دنبال خواهد داشت.

او افزود: اگر قیمت تضمینی گندم از ابتدای شروع عملیات کاشت اعلام می‌شد انگیزه کشاورزان برای کشت این محصول بیشتر می‌شد، ولی با این حال افزایش کنونی قیمت گندم حمایت عملی دولت از تولید و پشتیبانی از آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تورج نوروزی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز بیان داشت: افزایش قیمت تضمینی گندم به طور قطع گامی اساسی در افزایش ضریب امنیت غذایی کشور وکاهش وابستگی به واردات کالا‌های اساسی است و افزایش قیمت تضمینی گندم ضمن آنکه بهترین عیدی دولت به کشاورزان گندمکار خوزستانی است انگیزه آنان را برای افزایش تولید گندم بالا خواهد برد.

او ادامه داد: قیمت کنونی گندم منصفانه است و کشاورزان گندمکار راضی و مسرور از تصمیم دولت در افزایش قیمت تضمینی گندم هستند و کشاورزان خوزستانی همه توان خود را برای افزایش تولید این محصول در سال آینده زراعی به کار خواهند برد.

نوروزی تصریح کرد: افزایش نهاده‌های کشاورزی در سال زراعی جاری، کشاورزان خوزستان را در وضعیت بغرنجی قرار داده بود و با این وجود مجموعه جهادکشاورزی و مدیران اجرایی خوزستان تلاش کردند سطح زیرکشت گندم در استان کاهش نیابد که این چنین نیز شد.

امید جهان نژادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، تصمیمی منطقی در راستای حفظ تولید این محصول و ایجاد انگیزه برای کشاورزان گندمکار در سال آینده زراعی خواهد بود.

او بیان داشت: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، دست دلالان و واسطه‌ها را تا حدود زیادی کوتاه خواهد کرد و و  با این اقدام دولت نگرانی ما در این خصوص برطرف شده است و با افزایش قیمت تضمینی گندم، روند تحویل این محصول راهبردی به مراکز خرید در خوزستان افزایش یابد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت گندم خرید تضمینی گندم افزایش قیمت تضمینی گندم کشاورزان گندمکار خرید تضمینی گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ طا‌ها دلداده با اعلام خبر بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است. دلداده با بیان اینکه در حال حاضر عملیات خرید تضمینی گندم در استان‌های کرمان، خوزستان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان آغاز شده است، افزود: مدیران کل غله استان‌های مذکور برای راه‌اندازی و بارگذاری اطلاعات خرید در سامانه جامع فناوری، همکاری خوبی با این اداره کل و اداره کل خرید داخلی داشته‌اند.   وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی سامانه مذکور در معاونت برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران، کار کارشناسی و تلاش‌های بسیاری انجام شده است تا مأموریت تحویل گندم از کشاورزان گندمکار به خوبی به پیش برود، اظهار کرد: درج و بارگذاری اطلاعات خرید تضمینی در این سامانه، فرآیند تحویل گندم و پرداخت پول گندم را تسهیل کرده و با رصد آنلاین داده‌های خرید تضمینی گندم، می‌توان برای برنامه‌ریزی این عملیات بزرگ بازرگانی کشور از آن اطلاعات استفاده کرد.   مدیرکل فناوری اطلاعات شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت میزان پول آن را به تفکیک استان، شهرستان و مرکز خرید به صورت آنلاین مشاهده کرده و از کم و کیف آن مطلع شوند.

دیگر خبرها

  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید