Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:50:14 GMT

افزایش بهای خرید گندم در راستای حمایت از تولید است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۱۸۵۴

افزایش بهای خرید گندم در راستای حمایت از تولید است

بهنام عسکری پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به نظم نوین بازارها حاصل از تغییر  قیمت نهاده ها، هزینه های نیروی انسانی و خدمات ماشینی، افزایش بهای خرید گندم پیام تعادل در بازارها را دارد.
وی تاکید کرد: در شرایط جدید بازارها و به خصوص بازار محصولات غذایی، افزایش قیمت خرید گندم، حتی با عنوان پاداش، پاسخی مثبت و عملگرایانه به واقعیات بازار و البته قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی تولید روستایی فارس در ادامه از این اقدام مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و شخص وزیر  و همچنین پیگیری های نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان استان فارس قدردانی کرد.
وی همچنین گفت: با توجه به اظهارات اخیر وزیر کشاورزی،  گندم در امنیت غذایی و تامین قوت غالب مردم نقش مهمی دارد.
عسکری اظهار داشت: تامین ۳۸ درصدی از انرژی روزانه افراد جامعه از طریق مصرف گندم و فرآورده‌های آن و تامین ۴۲ درصدی پروتئین مورد نیاز آنها از یک طرف و جایگاه این کشت در الگوی زراعی کشور که بالغ بر ۴۰ درصد کشت آبی سالیانه و ۸۰ درصد زراعت دیم می شود، اتخاذ تصمیم افزایش قیمت خرید گندم در خور تقدیر است.
به گفته وی، در استان فارس ۴۳ درصد از کشتهای آبی و ۶۲ درصد از کشتهای دیم استان به گندم اختصاص می یابد.
عسکری گفت: با توجه به الفت بهره برداران کشاورزی در استان فارس به این محصول، بسیاری از خدمات پائین دستی و بالادستی  تولید همچون تامین و تولید ارقام بذور ، خدمات مکانیزاسیون در کاشت و برداشت و ... توانسته محملی در ایجاد کسب و کارهای وابسته به کشاورزی و ارائه خدمات حتی به خارج استان ایجاد کند.
مدیر عامل اتحادیه شرکتهای تعاونی تولید روستایی فارس گفت: با توجه به کاشت گندم در ۸۹ هزار هکتار اراضی آبی  گندم و ۴۴ هزار هکتار دیم  استان، پیش بینی می گردد حدود ۴۰۰ هزار تن گندم در این اراضی تولید شود.
عسکری یادآور شد: شبکه تعاونی تولید استان موفق به تولید ۲ هزار و ۵۰۰ تن از ارقام و طبقات مختلف بذر گندم و تاًمین و  توزیع ۲۰ هزار تن بذر گندم بین کشاورزان عضو شبکه و توزیع انواع کودها شده است.
وی گفت: امیدواریم با توسعه خدمات فنی و مهندسی در سایر حوزه ها موجبات ارتقای تولید را فراهم کنیم.

سال ۱۴۰۰ به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده است. 

اواخر فروردین ماه امسال اعلام. شد: در راستای تحقق شعار سال در بخش کشاورزی و پشتیبانی از تولید، با موافقت رییس جمهوری و سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد با توجه به کمبود شدید بارندگی و حمایت از کشاورزان گندمکار مبلغ یک هزار تومان علاوه بر قیمت تضمینی گندم (چهارهزار تومان) به عنوان جایزه تحویل تقدیم گندمکاران شود.

بدین ترتیب، دولت برای حمایت از تولید و کمک به خودکفایی در این محصول اساسی ، قیمت تضمینی هرکیلوگرم گندم را از چهار هزار تومان به پنج هزار تومان افزایش داد تا کشاورزان در شروع عملیات برداشت گندم، روحیه امیدوارانه به آینده داشته باشند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها گندم کشاورزی شیراز خرید تضمینی فارس پروندهٔ خبری افزایش ۱۰۰درصدی قیمت خرید تضمینی گندم ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گندم وزارت جهاد کشاورزی سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گندم کشاورزی شیراز خرید تضمینی فارس اخبار کنکور هزار تومان خرید گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۱۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • اقتصاد آلمان شگفتی آفرید
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد