Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران ۴۰ کشور سراسر جهان امروز (پنج‌شنبه) در نشست مجازی تغییرات اقلیمی که از سوی ایالات متحده برنامه‌ریزی شده است، شرکت می‌کنند.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه به خبرنگاران گفت: تایید می‌کنم که تمامی ۴۰ کشوری که نامشان چند هفته پیش طی اطلاعیه‌ای منتشر شد، در این نشست رهبران برای گفت‌وگو درباره تغییرات آب و هوایی شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده این نشست  را نقطه آغازی برای تشکیل ائتلاف جهانی آب و هوایی و فرصتی برای مذاکرات با کشورهای کلیدی در این رابطه می‌داند.

در اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: این نشست نقطه عطفی مهم در مسیر کنفرانس تغییر آب و هوایی سازمان ملل متحد است که نوامبر امسال در گلاسکو برگزار می‌شود و به منظور افزایش فرصت‌ها برای نتایج معنادار در زمینه اقدام جهانی اقلیمی در گلاسکو برنامه‌ریزی شده است.

به دلیل مشکلات فنی ، هیچ نشست رسمی دو جانبه‌ای در این اجلاس برگزار نخواهد شد. دلیل دیگر برای جلوگیری از جلسات دوجانبه اختلاف زمان بین کشورها است.

آمریکا  متعهد به قطع انتشار گازهای گلخانه‌ای شده است. انتظار می رود کاخ سفید کاهش ۵۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ را اعلام کند. مقامات دولت از تأیید رسمی آن خودداری کرده‌اند ، اما روزنامه واشنگتن پست روز سه شنبه فاش کرد که بایدن روز پنجشنبه تعهد خود را برای این هدف اعلام خواهد کرد. این مرحله امکان دو برابر شدن کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را که در اصل در توافق نامه آب و هوای پاریس آمده است ، فراهم می کند.

کارشناسان آمریکایی پیشنهاد کرده‌اند که ایالات متحده گام های تعیین کننده‌ای در زمینه تغییرات اقلیمی بردارد تا به تعهدات قبلی خود عمل کند و عدم پیشرفت در دولت ترامپ را جبران کند.

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه گفته است که در این اجلاس شرکت خواهد کرد و رویکردهای کشورش در مورد تغییرات اقلیمی را توضیح خواهد داد.

پوتین روز چهارشنبه در سخنرانی خود در مجمع فدرال بر تعهد روسیه برای توسعه رویکردهای جدید در تولید انرژی و انطباق اقتصاد با چالش‌های تغییرات اقلیمی تأکید کرد.

دولت بایدن همچنین شادمانی خود را از اینکه شی جینپینگ، دعوت برای شرکت در این نشست را پذیرفته اعلام کرد . یکی از مقامات به خبرنگاران گفت: ما امیدواریم که رئیس جمهور شی به جلسه بیاید و در مورد اقدامات چین بیشتر توضیح دهد. واشنگتن و پکن در مورد تغییر آب و هوا موضع مشترک دارند. هر دو کشور این را یک بحران می دانند ، هر دو کشور اقدام در دهه ۲۰۲۰ را یک نیاز می‌بینند.

دولت چین روز چهارشنبه تأیید کرد که شی در اجلاس سخنرانی خواهد کرد. هوآ چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: به دعوت رئیس جمهور آمریکا جو بایدن ، شی جینپینگ رئیس جمهور چین در قالب یک کنفرانس ویدیویی در اجلاس اقلیم شرکت خواهد کرد و در آنجا سخنرانی خواهد کرد."

توافق نامه آب و هوایی پاریس ، که در کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد درباره تغییرات آب و هوایی در سال ۲۰۱۵ منعقد شده است ، شامل هدف بلند مدت محدود کردن متوسط ​​افزایش جهانی دما به ۲ درجه سانتیگراد است.

دولت ترامپ ۲۰۱۷ اعلام کرد که ایالات متحده ، یکی از بازیگران اصلی ، را از توافق خارج خواهد کرد ، اما مجبور شد تا سال ۲۰۱۹ صبر کند تا به طور رسمی این کار را انجام دهد. بایدن در اولین روز حضور خود در کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده به این توافق خواهد پیوست و در ماه فوریه رسماً بازگشت. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تغییرات اقلیمی ایالات متحده رئیس جمهور آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود

دبی از آغاز پروژه گسترش فرودگاه آل مکتوم خود خبر داد که آن را به بزرگ‌ترین فرودگاه جهانی تبدیل خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دبی در حال اجرای یک پروژه جدید است که توسعه مستمر و پایدار این شهر را تضمین می‌کند و دبی را به فرودگاه، بندر، کلان‌شهر و مرکز فرهنگی جدید جهان تبدیل می‌کند. در این راستا ساخت ترمینال مسافربری جدید در فرودگاه بین‌المللی آل‌مکتوم این شهر آغاز شده است.

حاکم دبی اعلام کرد تمام عملیات فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB) که در حال حاضر شلوغ‌ترین فرودگاه جهان از نظر ترافیک بین‌المللی مسافران است، طی ۱۰ سال آینده به آل‌مکتوم منتقل خواهد شد. فرودگاه ۷۰ کیلومتر مربعی جدید دارای ۴۰۰ گیت هواپیمایی و پنج باند موازی خواهد بود و در زمان تکمیل پنج برابر DXB وسعت خواهد داشت. DXB که به‌طور کامل توسط محله‌های مسکونی و دو بزرگراه اصلی احاطه شده، به اندازه فعلی خود محدود است و امکان رشد ندارد.

آل مکتوم که در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد، در حدود ۴۵ کیلومتری DXB قرار دارد و می‌توان آن را به صحرای خالی اطراف آن گسترش داد. خبر این پروژه ۳۵ میلیارد دلاری در حالی منتشر شد که دبی از سنگین‌ترین بارندگی ثبت‌شده در امارات متحده عربی عبور کرد که هواپیماها را در آب شناور و پروازها را تا چند روز مختل کرد.

فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم بزرگ‌ترین فرودگاه جهان با ظرفیت نهایی تا ۲۶۰ میلیون مسافر خواهد بود و طراحی‌های کامپیوتری برای آن نشان‌دهنده فضاهای سفید وسیع با سقف‌های بلند و فضای سبز فراوان است.

دبی در حال آماده شدن برای مرحله جدیدی در رشد بخش هوانوردی جهانی است و قصد دارد طی چهل سال آینده رهبری بخش هوانوردی بین‌المللی را در اختیار خود بگیرد، بنابراین فن‌آوری‌های جدیدی که پیش از این در بخش هوانوردی استفاده نشده بود نیز در آل مکتوم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در حال حاضر طرح‌هایی برای ایجاد «شهر فرودگاهی» در جنوب دبی طراحی شده است که میزبان یک میلیون ساکن و شرکت‌های پیشرو جهان در بخش‌های لجستیک و حمل‌ونقل هوایی باشد.

دبی و خطوط هوایی امارات، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی خاورمیانه و چهارمین شرکت هواپیمایی بزرگ در جهان، پس از همه‌گیری کووید -۱۹ با سرعت و قدرت به صحنه رقابت بازگشتند، تا آنجا که DXB سال گذشته حدود ۸۶.۹ میلیون مسافر را جابه‌جا کرد. این رقم در سال ۲۰۱۹ برابر با ۸۶.۳ میلیون و در سال ۲۰۱۸، که شلوغ‌ترین سال آن بود، ۸۹.۱ میلیون نفر بود.

دبی اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۳ میزبان ۱۷.۱۵ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی شبانه بوده است که میانگین پر بودن هتل‌ها در این شهر را به حدود ۷۷ درصد رسانده است.

کد خبر 749081

دیگر خبرها

  • بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد