Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری عکا در گزارشی به بررسی سر در گمی نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در مورد منشأ انفجار نزدیک نیروگاه هسته‌ای دیمونا خبر داد.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های اسرائیلی روز پنجشنبه از به صدا درآمدن آژیر خطر در جنوب منطقه النقب خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه‌ها افزودند شمار زیادی از شهروندان اسرائیلی صدای انفجار‌های متعددی را در چند شهر از جمله در اسدود، قدس و جفعات زئیف شنیدند.

«الموگ بوکر» خبرنگار شبکه ۱۳ اسرائیل گفت یکی از ساکنان منطقه ابو قرینات نزدیک دیمونا که صدای آژیر خطر در آن شنیده شد، گفت صدای انفجاری بسیار قوی، خانه‌های آنان را لرزاند و هم زمان صدای آژیر خطر شنیده شد.

در همین حال «تألیف رام» خبرنگار روزنامه اسرائیلی معاریو هم گفت تا این لحظه هیچ گزارشی در این مورد منتشر نشده است که موشکی از نوار غزه شلیک شده باشد.

هم زمان پایگاه عبری زبان ۰۴۰۴ اعلام کرد ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که یک فروند موشک از سوریه شلیک شده و در منطقه‌ای باز در شرق منطقه النقب فرود آمده است.

اور هیلر، روزنامه نگار اسرائیلی هم در توئیتی نوشت: حدود ساعت یک و ۴۵ دقیقه بامداد، آژیر خطر در دیمونا به صدا درآمد و پس از آن صدای چند انفجار در مرکز اسرائیل شنیده شد و پس از آن بود که گزارش‌هایی در سوریه منتشر شد که نیروی هوایی اسرائیل چند حمله در سوریه انجام داده است. دستگاه امنیتی اسرائیل به زودی بیانیه‌ای منتشر خواهد کرد و درباره این اتفاق غیر معمول توضیح خواهد داد.

گفتنی است اگر خبر‌های منابع اسرائیلی صحت داشته باشد، اتفاقی غیر معمول رخ داده است؛ زیرا صدای انفجاری نزدیک روستای ابوقرینات نزدیک به نیروگاه هسته‌ای دیمونا شنیده و سامانه پاتریوت نزدیک این نیروگاه فعال شده است.

آنچه موجب شگفتی است، این است که سامانه پاتریوت فعال شده است و نه سامانه گنبد آهنین,، زیرا سامانه پاتریوت، ضد موشک‌های بالستیک با برد بالا به کار می‌رود در حالی که گنبد آهنین در اصل برای مقابله با موشک‌هایی با برد کوتاه و متوسط است.

این در حالی است که ارتش اسرائیل اعلام کرد شلیک هیچ موشکی را از غزه رصد نکرده است و هم اکنون در پی این است که بفهمد موشک از کجا شلیک شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی شلیک موشک گنبد آهنین آژیر خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۱۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات

یک هیات شامل نیروهای امنیتی مصر عصر امروز (جمعه) به منظور میانجیگری مذاکراتِ رژیم اسرائیل و حماس بر سر تبادل اسیران، وارد تل‌آویو شد.

به گزارش مشرق، منابع صهیونیستی اعلام کردند که هیات مصری پس از ورود به تل‌آویو دیدارهای خود را با مقامات ارشد امنیتی رژیم اسرائیل در خصوص ابتکار قاهره برای دستیابی به توافق آتش‌بس و آزادی اسرای صهیونیست از نوار غزه آغاز کرد.

منابع رژیم صهیونیستی افزودند که هیات مصری، یک تیم کاری است و «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر در آن حضور ندارد.

سفر هیات مصری به تل‌آویو در حالی صورت می‌گیرد که قرار است «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفر به عربستان سعودی، سه شنبه آینده وارد تل آویو شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری معا، بلینکن در سفر یک روزه خود به تل‌آویو با مقامات رژیم اسرائیل درباره تبادل اسیران صهیونیست در غزه و تحولات جنگ غزه گفت و گو خواهد کرد.

در این پیوند، پایگاه خبری «مصراوی» بامداد امروز (جمعه) به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که تل‌آویو مایل است در صورت توافق با حماس بر سر آزادی اسرا و آتش‌بس در خصوص قصد خود برای حمله به رفح تجدید نظر کند.

بر اساس این گزارش، این به معنای پایان جنگ نیست و رژیم صهیونیستی در خصوص اتمام جنگ کوتاه نخواهد آمد.

در همین رابطه رسانه‌های عربی گزارش دادند که مصر به رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده که حاضر است در ازای عدم حمله به رفح، مذاکرات آتش بس برای توافق با حماس را با میانجیگری خود از سر بگیرد.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با طرح‌های ارتش برای حمله به رفح موافقت کرده اما هنوز برای اجرای آن چراغ سبز نشان نداده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • شلیک به اسرائیل، شلیک به آمریکا است
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • (ویدیو) ژنرال سابق اسرائیلی: فکر نمی‌کردیم ایران با موشک‌هایش به ما حمله کند
  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • ویدئویی جدید از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل و عبور پرتابه‌های ایران از فراز دیوار ندبه + فیلم
  • صدای کارشناس اسرائیلی نیز از جنایات صهیونیست‌ها در غزه در آمد
  • شهرک «مرگلیوت» با دهها موشک حزب‌الله هدف قرار گرفت