Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: برخی‌ با ایجاد دو قطبی‌های کاذب فضای انتخابات را در جهت اهداف جناحی خود ملتهب می‌کنند.

توحید تقی زاده، دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: جریاناتی در پی این هستند که با استفاده از خلاء‌هایی که در فضای سیاسی کشور وجود دارد بتوانند اقبال عمومی را به سوی خود جلب کنند؛ مثلا برخی‌ با رجوع به مسائل قومیتی تلاش می‌کنند تا آراء مردم را به سمت جریان خود سوق بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه ورود به مسائل قومیتی یکی از معیار‌ها و فاکتور‌هایی است که جریانات مختلف به آن می‌پردازند و اگر این فضا به درستی مدیریت نشود و توام با افراط و تفریط باشد، می‌تواند به یک تهدید تبدیل شود، افزود: امروز شاهدیم که برخی با شعار‌هایی در بین اقوام مختلف در نقاط مختلف کشور حضور می‌یابند و با دادن قول‌ها و وعده و وعید‌هایی از مردم می‌خواهند که در انتخابات ریاست جمهوری از آن‌ها حمایت کنند؛ معتقدم این افراد در پی این هستند که با فعال کردن مسائل قومیتی سبد آراء خود را پر کنند.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور در دیدار با جمعی از فعالان حوزه زنان و خانواده مبنی بر اینکه اگر خانم‌ها اراده کنند می‌توانند فرد یا جناحی را که مورد تایید آن‌ها است در مسند قدرت قرار دهند، گفت: این اظهارات آقای روحانی از آن دست حرف‌هایی است که موجب شد تا برخی جریانات دوقطبی‌هایی را در فضای سیاسی کشور فعال کنند. به هر روی اگر آقای روحانی به ظرفیت زنان باور داشت بهتر بود که از این ظرفیت در کابینه خود استفاده می‌کرد.

وی بیان کرد: تناقض گویی در اظهارات رئیس جمهور زمانی پدیدار می‌شود که به گفته مولاوردی معاون سابق رئیس جمهور در امور زنان و خانوده آقای روحانی هر چند ماه یک بار وقت دیدار به آن‌ها اختصاص می‌داده است. معتقدم صحبت کردن از این موضوعات شبیه یک جوک است، چون آقایان در پی این هستند که با ایجاد دو قطبی‌های کاذب، فضای انتخابات را در جهت رسیدن به اهداف جناحی خود ملتهب کنند.

تقی زاده افزود: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ نیز شاهد بودیم که آقایان با طرح برخی دوقطبی‌ها مثل دو قطبی مذاکره یا مقاومت شرایطی را رقم زندند که مردم را پای صندوق‌های رای بیاورند و این در حالی است که پس از گذشت ۸ سال می‌بینیم که این دو قطبی‌ها به هیچ وجه پاسخگوی نیاز‌های کشور نبوده اند، اما با این وجود باز هم در آستانه انتخابات شاهدیم که برخی در پی فعال کردن دو قطبی‌هایی مثل مذاکره یا مقاومت هستند و این همان گفتمانی است که از نظر ما شکست خورده است.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور دولت سیزدهم باید کسی باشد که از یک سو بتواند با همراه کردن مردم و جریانات سیاسی و با تعاملات گسترده کشور را از وضعیت کنونی خارج کند و از سوی دیگر بتواند در گام دوم انقلاب با تاسی به آرمان‌های انقلاب، شرایطی را رقم بزند که هیچ کشوری نتواند ما را تهدید کند.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: کشورمان باید به سطحی از قدرت سیاسی و اقتصادی برسد که هم مردم از وضعیت بد اقتصادی رها شوند و هم اینکه بتوانیم یک کنشگر سیاسی در خارج از کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسائل قومیتی رئیس جمهور ظرفیت های زنان دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دو قطبی رئیس جمهور دو قطبی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد

رئیس‌جمهور گفت: آن‌چه دولت را می تواند بیشتر در دل مردم جای دهد و اعتماد مردم را افزون کند و سرمایه اجتماعی را افزایش دهد، صداقت با مردم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست مشترک اعضای هیئت وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

رئیس جمهور در این نشست مشترک با استانداران اظهار کرد: حرکت بزرگی که ملت ایران انجام دادند و اقتدار آفرینی و امیدآفرینی و نمایش قدرتی که بود، عنایت حضرت حق و اراده ملتی که می‌خواهند آزاد و مستقل زندگی کنند، بود و فقط می‌خواهند اتکای به خدا داشته باشند.

وی افزود: حقیقتاً این یک نقطه عطف در تاریخ زندگی ملت ایران بود؛ ما را جزو باشگاه قدرت‌های منطقه‌ای و در بالاترین نقطه قرار داد و در باشگاه قدرت‌های جهانی، جزو قدرت‌های مطرح جهانی قرار داد. این افتخار، اقتدار و عزت آفریده و این امید ایجاد شد؛ امروز کار همه صاحبان قلم، بیان و سخن آن است که هر جایی کسی تأثیر دارد و چهره است، امیدآفرینی کند؛ دشمن دنبال ایجاد یأس بود و الان هم هست.

آیت الله رئیسی گفت: ما در دولت وظیفه‌مان این است که با عمل و اجرا در ایجاد امید در دل مردم نقش داشته باشیم؛ با عمل و فعالیت و کار و تلاش شبانه‌روزی باید این احساس در مردم ایجاد شود که دولت دارد کار می‌کند و با مردم صداقت دارد؛ آنجایی که موفق شود به مردم گزارش دهد و احیاناً اگر ناکامی‌هایی وجود دارد، علل آن را به مردم اعلام کند و بگوید در این حوزه‌ها نتوانستیم و علل آن هم این بود؛ مردم از صداقت بسیار خوششان می‌آید.

وی تصریح کرد: آن‌چه دولت را می‌تواند بیشتر در دل مردم جای دهد و اعتماد مردم را افزون کند و سرمایه اجتماعی را افزایش دهد، صداقت با مردم است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در انتخابات قبل هم مجریان (وزیر کشور و استانداران) هم ناظران (شورای نگهبان) هم عموم‌مردم همت کردند و انتخاب با شکوهی بر اساس ۴ اصل مورد تاکید رهبر انقلاب برگزار شد.

آیت الله رئیسی گفت: ان‌شاءالله در انتخابات میان دوره‌ای پیش رو با همت استانداران ۴ اصل مورد تاکید رهبری همواره در اولویت باشد و شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم و مجلس شورای اسلامی در زمان خود تشکیل شود.

اقتصاد روستا، مانع مهاجرت / موانع تولید برطرف شوند

رئیس‌جمهور گفت: همه ارکان دولت برای توانمندسازی شرکت‌ها، تولیدی‌ها و کارخانجات تلاش کنند. وقتی برای رفع موانع تولید جلسه‌ای برگزار می‌شود، باید نتیجه این جلسات، رفع موانع تولید باشد.

وی اظهار کرد: یکی از بخش‌های مهمی که می‌تواند در جهش تولید نقش ایفا کند، تعاونی‌ها هستند؛ از همین امروز به تعاونی‌ها نقش داده شود. در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها می‌وانند تولید ثروت کنند. اقتصاد کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد چون می‌تواند از مهاجرت به شهرها جلوگیری کند.

این خبر تکمیل می‌شود...

کد خبر 750765

دیگر خبرها

  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • نباید با ایجاد دوقطبی‌های کاذب دشمن را به طمع بیندازیم
  • اهداف سیاسی و ابعاد رسانه‌ای گزارش اخیر بی بی سی جهانی