Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@03:03:18 GMT

فرهاد مجیدی و چالش خط دفاعی استقلال

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۲۱۴۶

فرهاد مجیدی و چالش خط دفاعی استقلال

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مجتبی احسانی؛ تیم فوتبال استقلال تهران در پایان هفته ی سوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با دو پیروزی و یک شکست در رده ی دوم جدول رده بندی گروه خود قرار گرفته است.

استقلال تا به اینجای کار با ۱۱ گل زده بهترین خط حمله جام را در اختیار دارد اما نکته ای بیش از پیش به این تیم ضربه زده است خوردن ۶ گل در سه بازی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضعف خط دفاعی استقلال مسئله ای است که پیش از این نیز بارها در موردش صحبت شده بود و حتی خود فرهاد مجیدی نیز در کنفرانس خبری بعد از بازی مقابل الدحیل به این مسئله اشاره کرد و گفت: روی اشتباهات فردی مدافعان بازی را به الدحیل واگذار کردیم، قول می‌دهم روی اشتباهات دفاعی کار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در خط دفاعی اشتباهات فردی بسیار زیادی داشتیم. ولی مطمئنا این مشکلات را برطرف می‌کنیم.

استقلال تنها در بازی مقابل الشرطه‌ای که از دقیقه ی ۱۰ با اخراج بازیکنش با یک بار کمتر بازی می کرد موفق به بسته نگه داشتن دروازه اش شده است.

ایجاد تغییرات برای رفع مشکلات

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال تهران در نخستین بازی خود در مقابل الاهلی میزبان با ترکیب سیاوش یزدانی و عارف غلامی خط دفاع خود را روانه بازی کرد که عملکرد انتقاد آمیز این زوج بخصوص عارف غلامی سبب شد مجیدی در بازی دوم مقابل الشرطه دیگر به او بازی ندهد و اینبار زوج مرادمند و یزدانی را امتحان کند.

ترکیب جدید خط دفاعی استقلال در این دیدار کار سختی را در پیش نداشت و در مقابل الشرطه که با اخراج بازیکنش بی خطر نشان می داد با سربلندی زمین بازی را ترک کردند. همین عامل باعث شد تا کادرفنی استقلال در مهم ترین بازی خود در مرحله ی گروهی در مقابل الدحیل قطر که خط حمله قدرتمندی را نیز در اختیار دارد باز هم به زوج محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی اعتماد کند و آنها را برای حفاظت از دروازه استقلال در برابر مهاجمان خطرناک الدحیل روانه میدان کند. تصمیمی که برای استقلال گران تمام شد و در شبی که خط حمله استقلال باز هم عملکردی بی نظیر را از خود به جای گذاشت عملکرد فاجعه بار خط دفاعی این تیم باعث شد که استقلال در سومین بازی خود در مرحله گروهی طعم نخستین شکست را بچشد و کام هواداران خود که بسیار امیدوار به برد در این دیدار بودند را تلخ کند.

حالا فرهاد مجیدی و کادرفنی استقلال ماموریتی سخت را جلوی پای خود می‌بینند و آن هم ترمیم خط دفاع آسیب پذیر استقلال است چرا که در دیدار آینده‌ی خود نیز بار دیگر باید به مصاف خط حمله پرقدرت الدحیل بروند.

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا فرهاد مجیدی باز هم به محمد حسین مرادمند در کنار سیاوش یزدانی اعتماد خواهد کرد یا اینکه عارف غلامی را به ترکیب برمی‌گرداند؟

چپ و راست پایین تر از حد انتظار

کادرفنی تیم فوتبال استقلال تهران در بازی مقابل الدحیل قطر طبق روال دو بازی قبل از محمد نادری به عنوان مدافع چپ خود استفاده کرد انتخابی که بر خلاف دو بازی قبل اینبار موفقیت آمیز نبود و محمد نادری نتوانست انتظارات را برآورده کند به همین خاطر در لحظات ابتدایی نیمه دوم جای خود را به هرویه میلیچ داد.

سمت راست خط دفاعی استقلال که اینبار دیگر کاپیتان وریا غفوری را به خود نمی‌دید و احمد موسوی به جای او در ترکیب قرار گرفته بود تبدیل به نقطه ضعف تیم شده بود. پاس گلی که موسوی در دقیقه ی ۴ بازی برای ارسلان مطهری ارسال کرد نوید یک شب رویایی را برای او می داد اما هرچقدر او در فاز هجومی خوب عمل کرد در خط دفاعی عملکرد فاجعه باری را از خود به جای گذاشت و مهاجمان الدحیل بارها در پشت سر او صاحب موقعیت شدند. او نیز به مانند محمد نادری نتوانست تا پایان در بازی دوام بیاورد و جای خود را به وریا غفوری داد.

فرهاد مجیدی بهتر از هرکسی می داند که اگر فکری به حال خط دفاع آسیب پذیر استقلال نکند ممکن است در بازی آینده ی خود گل های بیشتری را از مهاجمان حرفه ای حریف قطری دریافت کند.

انتهای پیام/

هومن جعفری کد خبر: 1093800 برچسب‌ها استقلال تهران فرهاد مجیدی لیگ قهرمانان آسیا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: استقلال تهران فرهاد مجیدی لیگ قهرمانان آسیا خط دفاعی استقلال استقلال تهران فرهاد مجیدی خط حمله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۲۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریت سخت نکونام در تبریز: دبل کردن تراکتور

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر تراکتور و استقلال در تبریز با یکدیگر رودررو خواهند شد که شاگردان جواد نکونام برای پیروزی در این دیدار بسیار انگیزه دارند تا بتوانند از این دیدار دست پر خارج شوند و فاصله امتیازی خودشان با پرسپولیس را حفظ کنند. البته این مسئله با حضور حمید مطهری به‌عنوان سرمربی تراکتور با تغییرات حائز اهمیتی همراه شده اما نکونام امیدوار است چهارمین سرمربی تاریخ استقلال باشد که می‌تواند تی‌تی‎‌ها را در رفت و برگشت شکست بدهد.

استقلال نخستین‌بار در لیگ اول توانست با حضور منصور پورحیدری تراکتور را به‌صورت رفت و برگشت شکست دهد ولی برای این اتفاق سال‌های زیادی صبر کرد. در هفته یازدهم لیگ بیستم بود که ابتدا شاگردان محمود فکری با نتیجه 3 بر یک برابر تراکتور پیروز شدند و در بازی برگشت، فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی استقلال پیروزی 2 بر یک تیمش مقابل تی‌تی‌ها را جشن گرفت تا بدین ترتیب استقلال پس از سال‌ها موفق شود که تراکتور را در هر دو بازی لیگ برتر شکست بدهد. این اتفاق در لیگ بیست و یکم با حضور مجیدی مجدد تراکتور شد و استقلالی‎‌ها در این لیگ هم توانستند با کسب دو پیروزی 1 بر صفر برابر سرخپوشان تبریزی، فصل خوبی داشته باشند و اکنون نکونام امیدوار است به‌مانند مجیدی و مرحوم پورحیدری فقید این اتفاق را در تبریز تکرار کند.

دیگر خبرها

  • سلیمی تراکتور را رفت و برگشت کرد!(عکس)
  • فرصت ویژه جواد نکونام برای شکستن رکورد فرهاد مجیدی
  • فوتبالیستی که 90 دقیقه برای تراکتور دوید (عکس)
  • مطهری و استفاده بهینه از مطهری!
  • قلب خط دفاعی پرسپولیس بدون تغییر مقابل سپاهان
  • ترکیب استقلال مقابل تراکتور (احتمالی)
  • چرخابی: مشکل سپاهان در پرسپولیس هم وجود دارد
  • ماموریت سخت نکونام در تبریز: دبل کردن تراکتور
  • استقلال برای قهرمانی باید خیلی خوش شانس باشد/ تیم نکونام اصلا فریب پرسپولیس را نخورد
  • صدرنشینی استقلال بی دلیل نبوده/ ساختار دفاعی پرسپولیس ایراد دارد