Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که متاسفانه جدول زمانی خروج نیروهای آمریکایی از کشور در دور سوم مذاکرات راهبردی مورد توجه قرار نگرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شفق نیوز، کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق روز گذشته درباره مذاکرات استراتژیک میان این کشور و ایالات متحده اظهار داشت، اطلاعات نشان می‌دهد که محتوای این گفتگوها شامل برنامه‌ریزی برای خروج آمریکا از عراق نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«علی الغانمی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق در این زمینه اظهار داشت، متاسفانه در دور سوم گفتگوهای راهبردی میان عراق و آمریکا مسئله زمانبندی خروج آمریکایی ها از خاک عراق بر خلاف دور قبلی مذاکرات مورد بررسی قرار نگرفت.

وی افزود، این در حالی است که قرار بود موضوع خروج آمریکایی ها از خاک عراق جزء اولین مسائل و اولویت گفتگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن باشد اما برعکس شد و توجهی به این مسئله در مذاکرات مذکور صورت نگرفت.

عصائب اهل الحق: نیروهای خارجی حامی تروریسم هستند/ تنها راه توقف حملات اخراج آمریکایی‌ها از عراق استعراق| بمب‌گذاری سلاح جدید داعش/ عملیات امنیتی در جنوب سامراء

وی در پایان گفت، دور سوم گفتگوی استراتژیک میان عراق و آمریکا مبتنی بر مسائل اقتصادی و تجاری و آموزشی بود و نکته اصلی و مهمی که عراقی ها در نظر داشتند یعنی اخراج نیروهای آمریکایی از کشور، مورد توجه واقع نشد.

پیش از این «منصور البعیجی» عضومستقل پارلمان عراق اظهار داشت که پارلمان مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از خاک کشور را صادر کرده و جایی برای ماندن این نیروها در عراق نیست و اخراج آنها تنها راه برای ثبات کشورمان است.

وی با تاکید بر اینکه ماندن نظامیان بیگانه در خاک عراق هیچ فایده ای برای این کشور ندارد گفت، این نیروها از روز اول عامل خرابی و ویرانی کشور ما بودند و اکنون زمان اخراج آنها فرا رسیده است. ما به نیروهای خارجی نیازی نداریم؛ به ویژه اینکه فرزندان قهرمان ما از نیروهای حشد شعبی و سایر نیروهای امنیتی به همه جهان ثابت کردند که آنها تنها کسانی هستند که سرزمین خود را از دست گروه تروریستی داعش نجات دادند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس پارلمان عراق آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۲۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امیرعبداللهیان از "سرکوب دانشجویان آمریکایی"

به گزارش صدای ایران از تسنیم،امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین توسط پلیس این کشور در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسراییل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

وی تصریح کرد: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین نوشت: در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گور‌های دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

امیرعبداللهیان خاطر نشان کرد: کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسراییل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

دانشجویان دانشگاه شهر تگزاس امروز (پنج شنبه) به وقت محلی در اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه و در حمایت از مردم فلسطین تجمع کرده و شعار دادند که به دخالت نیرو‌های پلیس انجامید.

به گزارش شبکه‌ای بی سی آمریکا، حداقل ۲۰ دانشجو به دست نیرو‌های پلیس بازداشت شده‌اند. دانشجویان در شعار‌های خود ارتش اسرائیل را یک سازمان تروریستی نامیدند.

در این راستا «گرگ ابت» فرمانده تگزاس گفته است که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند. او اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

او گفت: دانشجویانی که در اعتراضات مملو از نفرت و یهودی ستیزی شرکت می‌کنند باید از هر دانشگاهی در ایالت اخراج شوند.

همزمان دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ایالت نیویورک نیز با نیرو‌های پلیس درگیر شدند. در پی بروز درگیری، مدیریت دانشگاه در‌های ورودی را بسته و دانشگاه را تعطیل اعلام کرد و قرار است کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

دیگر خبرها

  • انتقاد امیرعبداللهیان از "سرکوب دانشجویان آمریکایی"
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد
  • نماینده ارشد پارلمان فرانسه به دلیل انتقاد از اسراییل احضار شد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا