Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:34:19 GMT

آغاز دوره آموزشی «شکوه تلاوت رضوی» ویژه فصل بهار

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۲۳۴۵

آغاز دوره آموزشی «شکوه تلاوت رضوی» ویژه فصل بهار

ایسنا/خراسان رضوی مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از آغاز دوره آموزشی طرح «شکوه تلاوت رضوی» ویژه روزهای بهار به صورت مجازی خبر داد.

حجت الاسلام سیدمسعود میریان اظهار کرد: دوره آموزشی شکوه تلاوت رضوی با هدف گسترش آموزش‌های قرآنی طراحی شد که در مدت تعیین شده برای ثبت نام، ۱۰۲۰ نفر در دو گروه خواهران و برادران جهت حضور در این دوره ثبت نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از تعداد ۱۰۲۰ نفر ثبت نام شده در ترم بهاری این دوره آموزشی، حضور تعداد ۳۳۰ نفر از خواهران و ۲۰۰ نفراز برادران پس از تعیین سطح تایید قطعی شده و در حال حاضر ۳۴ کلاس برای خواهران در رشته تجوید تکمیلی و ۱۰ کلاس برای برادران در رشته روخوانی تا تجوید تکمیلی در حال برگزاری است.

میریان با اشاره به اینکه این دوره آموزشی برای مقاطع سنی ۸ سال به بالا برنامه‌ریزی و به صورت مجازی و رایگان توسط مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در حال اجراست، افزود: کلاس‌های این دوره آموزشی از ۲۸ فروردین شروع شده و تا نیمه خرداد ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

بر اساس گزارش آستان نیوز، وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و جهت حفظ سلامتی مخاطبین ترم بهار کلاس‌های آموزش قرآن کریم (طرح شکوه تلاوت رضوی) به صورت غیرحضوری برپا می‌شود، گفت: روخوانی، روانخوانی و تجوید مقدماتی از جمله رشته‌هایی است که در این دوره آموزشی در مدت تعیین شده توسط اساتید مجرب آستان قدس رضوی به مخاطبین ارائه و در پایان به قرآن آموزان گواهینامه اعطا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آستان قدس رضوی تلاوت قرآن آموزش قرآن دوره آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این پروژه دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

کد خبر 6088407 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا