Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان گفت: سال گذشته سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای مرمت دو اثر تاریخی در این شهرستان هزینه شد.

«میثم زارع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: سال گذشته سه میلیارد و 100 میلیون ریال برای مرمت دو اثر تاریخی حمام خزینه پیرشهید واقع در بخش مرکزی و چهارطاقی تیموری شهر زیارت شیروان هزینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان بیان کرد:  حمام خزینه روستای پیرشهید شهرستان شیروان بنای تاریخی دوره قاجاریه که با معماری ویژه اسلامی ایرانی ساخته شده که در سال 82 با شماره ۸۹۴۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید که دو میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای آن هزینه شد.

 

 

زارع عنوان کرد: ارزش بنای تاریخی حمام پیرشهید به عنوان الگوی معماری اسلامی ایرانی، توجه مسئولان به این اثر و نیز اعطای کاربری متناسب و متجانس با اثر می‌تواند در حفظ و نگهداری از آن مؤثر باشد.

 

 

وی تصریح کرد: همچنین برای چهارطاقی تیموری شهر زیارت شیروان 600 میلیون ریال اعتبار هزینه شد که ادامه مرمت این همچنان امسال انجام خواهد شد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: بنای چهارتاقی یا مقبره تیموری که در امام زاده حمزه رضا (ع) شهر زیارت واقع شده را به مربوط به اوایل دوران تیموریان می‌دانند و براساس تاریخی که بر روی سنگ قبر داخل مقبره حک شده بود تاریخ آن را 785 ه. ق ذکر کرده‌اند.

 

 

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان گفت: فاصله بنای چهار تاقی تیموری یا بنای امام زاده حمزه رضا در حدود 50 متر است که مقبره در جهت شمال شرقی آن واقع شده که این بنا با شماره 4808 در 19 بهمن ماه سال 80 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرمت آثار تاریخی شیروان میراث فرهنگی میلیون ریال هزینه شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۲۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود

 مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور ضمن بازدید از محدوده عمارت خسروآباد سنندج اظهار کرد: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بنا‌های تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است.

علیرضا ایزدی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری سنندج در خصوص بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج عنوان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، عرصه و حریم قانونی آثار حفظ شود.

عمارت قاجاری خسروآباد در سنندج که با شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بنایی واجد ارزش‌های معمارانه است که به دلیل باغ و بنا در کنار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود