Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شهردار کرمان گفت: چهارمین سمپوزیوم مجسمه سازی استان کرمان به‌صورت ملی برگزار شد و تلاش می‌کنیم این سمپوزیوم هر ساله در کرمان برگزار شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، آیین اختتامیه چهارمین سمپوزیوم مجسمه سازی کرمان صبح امروز با حضور علی زینی‌وند استاندار کرمان، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آیین علی زینی‌وند استاندار کرمان از دست‌اندرکاران برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی کرمان تشکر کرد و اظهار داشت: این سمپوزیوم کار بسیار سختی بود، هنر مجسمه‌سازی زیبایی‌های خاصی دارد و امروز یکی از زیباترین کارهای شهرداری به ثمر رسید.

سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان نیز در این آیین با بیان اینکه 43 هفته است که شهرداری کرمان برنامه‌های عمرانی و فرهنگی را افتتاح و به بهره‌برداری می‌رساند گفت: در شهرداری کرمان پویش افتتاح پروژه‌ها راه اندازی شده است و یک رقابت بسیار خوبی در بخش‌های مختلف شهرداری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شهر کرمان سابقه و پیشینه بزرگی در هنر مجسمه سازی دارد و به‌عنوان یک رکن در کشور محسوب می‌شود گفت: تلاش می‌کنیم سمپوزیوم مجسمه‌سازی در کرمان هر ساله برگزار شود.

شهردار کرمان با بیان اینکه خلق آثار هنری بسیار ارزشمند بوده و در ارتقای فرهنگی بسیار اثرگذار است عنوان کرد: چهارمین سمپوزیوم مجسمه سازی استان کرمان به‌صورت ملی در مجموعه پریسان جنگل قائم (عج) شهر کرمان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی در کرمان بعد از اعلام فراخوان، 110 هنرمند از سراسر کشور شرکت کردند و 224 اثر را به دبیرخانه سمپوزیوم تحویل دادند گفت: در دوره چهارم سمپوزیوم مجسمه‌سازی 12 اثر تولید شد که در محیط شهر کرمان قرار خواهد گرفت.

عالم‌زاده با اشاره به اینکه همان طور که برای خانه خودمان ارزش قائل هستیم به شهر نیز باید اهمیت داده و شهر را مزین به آثار هنری کنیم گفت: خلق آثار مجسمه‌سازی با استفاده از سنگ و مس انجام شد که در استان کرمان سنگ و مس به فراوانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه قرار بود که این دوره با حضور هنرمندان بین‌المللی مجسمه سازی برگزار شود اما شیوع بیماری کرونا باعث محدودیت‌هایی شد افزود: امیدواریم در سال آینده این رویداد فرهنگی هنری به دور از کرونا و باشکوه بیشتر برگزار شود.

هنرنمایی هنرمندان کشوری در سمپوزیوم ملی مجسمه سازی استان کرمان به روایت تصویرپیاده‌راه سازی میدان تاریخی ارگ شهر کرمان آغاز شدزیرساخت‌های شهر کرمان متناسب با حضور میلیونی زائران شهید سلیمانی احداث شود

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این آیین اظهار داشت: سیدمجتبی حسینی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در پیامی چهارمین دوره سمپوزیوم مجسمه سازی کرمان را گرامی داشتند.

در بخشی از این پیام آمده است که اینجا کرمان است. دیار کریمان. همانجایی که در تندترین آفتاب تموز، سایه‌هایش خنک است و جانبخش، نظیر سایه علی‌اکبرخان، همایون خان، سیدعلی‌اکبر، مرحوم رضایی مجسمه‌ساز و خیلی مشاهیر دیگر.

اینجا فاصله دو باغش از باغ سنگی تا باغ شاهزاده ماهان، تمامی سنگ‌ها و درختان خشکیده و سبز کویر نماد زندگی‌اند. نشان صلح و شرافت و تجسم انسانیت یک شهر که آوازه‌اش چونان عطر زیره کرمان به دورترین نقطه جهان رسیده است.

انتهای پیام/511/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجسمه سازی استان کرمان مجسمه سازی استان کرمان سمپوزیوم مجسمه سازی شهردار کرمان استان کرمان برگزار شود شهر کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم

نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم به منظور تبادل تجربیات فنی، فرهنگی و سرمایه‌گذاری و تعاملات بین‌المللی در دیپلماسی شهری، میان شهرها برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم به منظور تبادل تجربیات فنی، فرهنگی و سرمایه گذاری و تعاملات بین‌المللی در دیپلماسی شهری بین شهرها فردا _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ به صورت وبینار برگزار می‌شود.

این سلسله نشست‌ها به ابتکار شهرداری تبریز برگزار می‌شود و در ماه های آینده به صورت مستمر بین شهرداران شهرهای جاده ابریشم ادامه خواهد یافت.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز در این نشست که در قالب وبینار برگزار خواهد شد به ارائه ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی و توریستی شهر تبریز و تبیین جایگاه ژئوپلتیک این شهر در مسیر جاده ابریشم می پردازد.

نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با حضور موتونوبو ناکاگاوا شهردار نارا (از شهرهای ژاپن)، فضل‌الدین عمراف شهردار سمرقند (از شهرهای ازبکستان) و یعقوب هوشیار شهردار تبریز برپا خواهد شد.

معرفی شهر نارا، جایگاه بین المللی و نقش آن در مسیر جاده ابریشم و همچنین معرفی شهر سمرقند توسط شهردار این شهر از دیگر بخش‌های این وبینار خواهد بود.

رویداد دوجانبه «مجمع ژاپن و ایران در زمینه معماری و مسائل شهری» که در ژاپن بین فوریه و می در سال ۲۰۱۸ برگزار شد، بستر این تبادل فرهنگی را تشکیل داده است. در این راستا و در ادامه فعالیت‌های دیپلماسی شهری و پس از ارایه نامه رسمی شهردار تبریز به شهردار نارا، گفتگو های مابین دو شهر برای اولین بار آغاز شده و امید است گفت‌وگوی شهرداران نتایج خوب و ملموسی را برای شهروندان طرفین داشته باشد.

این نشست به عنوان پیش زمینه‌ای برای نشست دوم که همزمان با همایش فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز در سال جاری برگزار می‌شود، خواهد بود.

از نتایج پیش‌بینی شده برای این نشست می‌توان به برگزاری هفته‌های فرهنگی در شهرهای جاده ابریشم، مفاهیم مدرن و بروز در حوزه تعاملات بین المللی در دیپلماسی شهری بین شهرها، توسعه شهری شهرهای تاریخی حول محور تاریخی، تبیین سیاست‌های جاده ابریشم در حوزه‌های تبادلات فرهنگی، گردشگری و احیای بافت‌های تاریخی و توسعه و گسترش تعاملات علمی بین شهرهای جاده ابریشم از طریق برگزاری جلسات و کنفرانس‌ها و بسترسازی توسعه این ارتباطات اشاره کرد.

کد خبر 749269

دیگر خبرها

  • یک کشته و یک مجروح در تصادف رخ به رخِ محور زرند ـ رفسنجان
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا ۴ سال یک بار می‌شود؟
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد