Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:17:56 GMT

توزیع نهاده‌های دامی در گراش فارس ۲۲۰ درصد رشد یافت

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۳۱۰۶

توزیع نهاده‌های دامی در گراش فارس ۲۲۰ درصد رشد یافت

حسن مرادی شنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از افزایش چشمگیر میزان توزیع نهاده های دامی در فروردین ماه امسال در این شهرستان را حمایت از دامداران در شرایط خشکسالی امسال عنوان کرد.

وی تصریح کرد: به دلیل کاهش نزولات جوی و بروز شرایط خشکسالی وضعیت مراتع و برداشت محصولات زراعی در این شهرستان خوب نیست دامداران نیز برای تهیه و تامین تغذیه دام‌های خود دچار مشکل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با تدابیر اندیشیده شده میزان جو ، سبوس و خوراک دام  تامین شده برای فروردین امسال در مقایسه  با سال قبل  از ۴۰ تن به ۱۲۸ تن رسیده و این میزان، جوابگوی نیاز دامداران است.

وی گفت: پارسال نیز در مجموع افزون بر یک هزار و ۵۰۰ تن نهاده دامی با قیمت مصوب بین مرغداران و دامداران این منطقه توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: همچنین در صورت عدم مدیریت این موضوع  در  شرایط خشکسالی ،دامداران علاوه بر فروش دام های پرواری اقدام به فروش دام‌های مولد نیز می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود دام‌های مولد از چرخه تولید خارج شوند و ذخایر و سرمایه‌های دامی نیز در معرض خطر جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی گراش در تلاش است که با ارایه تسهیلات کم بهره و همچنین اقدامات حمایتی بتواند با  تامین علوفه و آب شرب مورد نیاز در این اوضاع  بد خشکسالی شرایط  بهتری را برای دامداران فراهم کند.

مرادی افزود: شهرستان گراش با داشتن ۷۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه به طور متوسط ظرفیت تولید بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تن گوشت و سایر محصولات دامی را دارد. 

کاهش محسوس بارندگی ها و بروز پدیده خشکسالی شرایط سختی را برای کشاورزان و دامداران در مناطق جنوبی استان فارس در سال زراعی جاری رقم زده است .

میزان بارش سال زراعی جاری در شهرها و مناطق جنوبی فارس حدود ۱۶.۲ میلی متر گزارش شده که این میزان اندک بارش در طول ۳۰ و حتی ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری شیراز واقع است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گراش دام و طيور لارستان فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گراش دام و طيور وزارت جهاد کشاورزی گراش دام و طيور لارستان فارس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۳۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مهدی نیا عصر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: به جز انسولین با نام تجاری «نوومیکس» که دارویی کاملاً وارداتی است، در هفته‌های اخیر با کمبود واردات مواجه بودیم و سایر اقلام تولید داخل را به میزان بیشتری در داروخانه‌ها توزیع شده است.

وی با اشاره به تاکید وزارت بهداشت بر استفاده از انسولین‌های تولید داخل افزود: در حال حاضر فقط در زمینه محصول خارجی دچار کمبود هستیم و سایر محصولات به میزان کافی وجود دارد و مصرف‌کنندگان باید برای مصرف با پزشک معالج خود مشورت کنند.

مهدوی نیا خبر داد: محصول وارداتی نوومیکس در روزهای گذشته وارد خوزستان شده است و در سه روز آینده با توزیع در داروخانه‌های استان، وضعیت موجودی به روال عادی بر می‌گردد.

کد خبر 6093604

دیگر خبرها

  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران