Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دور رفت مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید و هر تیم 3 بازی انجام داد.
به گزارش آریا، نیمی از بازی های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و حالا می توانیم تصور بهتر و واضح تری برای مسابقات یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان داشته باشیم. البته هنوز هر تیم 3 بازی باید انجام دهد اما در اینجا تنها نحوه برخورد تیم ها با هم در مرحله یک هشتم را توضیح می دهیم و کمی هم سعی می کنیم که این بازی ها را پیش بینی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بین نمایندگان ایران نتایج خوبی گرفتند و تا این لحظه هر 4 تیم ایرانی شانس این را دارند که صدرنشین گروه خود باشند یا حداقل به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کنند. با توجه به اینکه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا امسال 40 تیمی شده اند، نحوه برگزاری مسابقات و صعود تیم ها به مرحله یک هشتم نهایی نیز عوض شده است. ما قبلا 8 گروه داشتیم که از هر گروه 2 تیم صعود می کردند، اما حالا 10 گروه داریم که 5 گروه مربوط به غرب هستند و 5 گروه هم مربوط به شرق. از هر دو سوی، 8 تیم صعود می کنند. تیم های صدرنشین هر گروه و 3 تیم برتر از میان 5 تیمی که در جایگاه دوم قرار گرفتند.
نکته مهم این‌که از بین 20 تیم حاضر در مرحله گروهی (پنج گروه چهار تیمی)، 8 تیم راهی دور حذفی خواهند شد؛ تیم‌های صدرنشین و بهترین تیم‌های دوم. استقلال با شکست مقابل الدحیل به جدول تیم‌های دوم راه یافت و حالا به همراه فولاد خوزستان (از گروه D) و آلمالیق ازبکستان (گروه A) جایگاه بهتری نسبت به دیگر تیم‌ها دارند.
از طرف دیگر باید توجه کرد که برخلاف فصول گذشته، دور حذفی بر اساس قرعه کشی نخواهد بود و همچنین امکان رویارویی تیم‌های اول با تیم‌های دوم گروه بعدی وجود ندارد و ای اف سی از یک جدول جدید و معادلاتی دشوار، برای تعیین چهار مسابقه دور اول حذفی استفاده می‌کند. الهلال (گروه A)، الشارجه (گروه B)، الدحیل (گروه C)، النصر (گروه D) و پرسپولیس (گروه E) صدرنشینان فعلی هستند که اگر در مرحله برگشت، نتایج به همین شکل پیش بروند، به همراه استقلال ایران، آلمالیق ازبکستان و فولاد ایران تیم‌های مرحله حذفی را تشکیل می‌دهند.
با این حساب، بازی‌های حساس و جالبی در مرحله یک هشتم نهایی رقم خواهد خورد. صدرنشین گروه اول با صدرنشین گروه سوم یعنی الدحیل دیدار می‌کند. میزبان این بازی تیم الدحیل خواهد بود و قطری‌ها فرصت برگزاری بازی و استفاده از امکان میزبانی را خواهند داشت. نکته جالب همین که در لیگ قهرمانان این فصل، تیم های صدرنشین نیز امکان رویارویی بایکدیگر را خواهند داشت. فولاد خوزستان با یک قرعه مناسب، به مصاف الشارجه امارات می‌رود. این دیدار باید در امارات برگزار شود و فولاد مثل بازی رفت، میهمان خواهد بود. البته باید توجه کرد که شاگردان نکونام سه بازی دشوار را در مرحله برگشت خواهند داشت.
با جداول فعلی، بازی دیگر، تقابل النصر عربستان با آلمالیق ازبکستان خواهد بود. نماینده ازبک که به استقلال تاجیکستان باخته بود، باتوجه به شکست نماینده تاجیک و پیروزی برابر شباب الاهلی، حالا به رتبه دوم صعود کرده و با گل زده بیشتر، در جایگاه بهتر نسبت به الوحده امارات قرار دارد. اما جذاب ترین بدون تردید، تقابل پرسپولیس با استقلال است که برای اولین بار، امکان برگزاری دربی آسیایی را پیش می‌آورد. پرسپولیس در صورتی که صدرنشین گروه خود شود و استقلال نتواند از پس الدحیل بر بیاید، روی کاغذ 40% امکان رویارویی با پرسپولیس را خواهد داشت و باتوجه به نتایج فعلی، در عمل این احتمال بیشتر و بیشتر هم شده است. میزبان این بازی پرسپولیس و در واقع ایران است اما مشخص نیست که ای اف سی در صورت وقوع این اتفاق، چه تصمیمی بگیرد.
در مرحله یک هشتم نهایی از هر منطقه 5 تیم صدرنشین و 3 تیم دوم داریم و برخورد این ها به هم نه با قرعه کشی انجام می شود و نه با فرمول همیشگی که طبق یک قاعده تیم های اول با تیم های دوم برخورد کنند. با توجه به تعداد تیم ها، قطعا 2 تیم صدرنشین به هم برخورد می کنند و 3 تیم دیگر، با 3 تیم رده دومی دیدار می کنند. اما نحوه برخورد این تیم ها چگونه است؟ باید گفت که تا روز آخر مشخص نیست که دقیقا بازی های یک هشتم چگونه برگزار می شوند. چون تیم های دوم تعیین کننده خواهند بود که به چه صورت در یک هشتم نهایی تیم ها برابر حریف خود قرار بگیرند. قرار است 3 تیم برتر دوم از 5 گروه به مرحله بعد راه پیدا کنند، این یعنی 10 احتمال ممکن. حال طبق جدول زیر، در سمت چپ، 10 احتمال ممکن را می بینید و در ستون های بعدی، می بینید که در هر احتمال، هر تیمی مقابل چه حریفی قرار خواهد گرفت.
همانطور که مشخص است، فاصله زیادی بین بازی های گروهی و حذفی برقرار است و تیم های ایرانی و رقبایشان می توانند در پنجره نقل و انتقالات تابستانی فعالیت کنند و قوی تر یا ضعیف تر شوند و تیم ها از مرحله گروهی تا مراحل حذفی مطمئنا تغییرات زیادی خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دربی تهران لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان آسیا مرحله یک هشتم یک هشتم نهایی صدرنشین گروه مرحله گروهی تیم های دوم بازی ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۳۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، سی و دومین دوره رقابت های تنیس روی میز لیگ برتر باشگاه های کشور که از دی سال گذشته با حضور هشت تیم آغاز شد، از ۳۱ اردیبهشت با برگزاری مرحله سوم این رقابت ها پیگیری می شود. این مرحله از مسابقات تا ۵ خرداد ادامه خواهد داشت.

پتروشیمی بندرامام، نفت آبادان، رعد پدافند هوایی، پاک نژاد اسپورت، عقاب نهاجا، فراسنج تهران، شهرداری کرج و مناطق نفت خیز جنوب برگزارکننده این فصل از مسابقات هستند. نفت آبادان مدافع عنوان قهرمانی است ضمن اینکه پتروشیمی هم پرافتخارترین تیم لیگ تنیس روی میز ایران است که پس از چندسال غیبت در این فصل از مسابقات شرکت خواهد داشت.

دیدارهای مرحله سوم در حالی برگزار می شود که پتروشیمی در پایان مرحله دوم صدرنشین جدول رده بندی شد. در این مرحله که اسفند سال گذشته برگزار شد، تیم فراسنج حضور نداشت. چهار دیدار عقب افتاده این تیم در مرحله دوم، در جریان مرحله سوم مسابقات برگزار می شود.

مرحله سوم لیگ تنیس روی طی پنج دور پیگیری می شود. در پایان و بر اساس رده بندی نهایی تیم ها، چهار تیم وارد مرحله پلی آف (نیمه نهایی) می شوند.

دیدارهای نیمه نهایی ۲۰ و ۲۴ خرداد به صورت رفت و برگشت برگزار می شود. ۲۷ و ۳۱ خرداد هم زمان مصوب برای برگزاری دیدارهای رفت و برگشت فینال است.

کد خبر 6087578

دیگر خبرها

  • جام حذفی عجیب: هوادار، تنها تهرانی یک چهارم!
  • آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی
  • مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال (عکس)
  • مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی|کابوس حذف پرسپولیس مقابل گربه سیاه
  • به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم
  • برنامه دیدارهای نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا + نتایج بازی‌ها
  • آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان
  • زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد
  • اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی