Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@02:58:31 GMT

معرفی فیلم هایی که قبل از مرگ باید دید

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۳۲۲۲

این روزها انگار همه در حال نوشتن مقاله یا کتاب هایی هستند که با عنوان "شما باید انجام دهید" یا "قبل مرگ انجام دهید" به همین علت هم من فکر کردم چرا فیلمهایی که واقعا روی کسانی که اونها رو دیدن تاثیر زیادی گذاشتن این عنوان رو انتخاب نکنم ، پس با ما همراه باشید با این لیست جذاب فیلم

1 مهاجمان صندوق گمشده

مهاجمان صندوق گمشده (به انگلیسی: Raiders of the Lost Ark) دانلود فیلم سینمایی از گونه ماجراجویانه به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که در سال ۱۹۸۱ میلادی بر پرده سینماها به نمایش درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۱۹۳۶ سرویس‌های امنیتی به باستان‌شناس آمریکایی، ایندیانا جونز ماجراجو مأموریت می‌دهند، مدال «را» را که در اختیار میخانه‌داری به نام «ماریون راون وود»، معشوقه پیشین ایندی (ایندیانا جونز)، در نپال است، به چنگ آورد. این اثر هنری مصر باستان، نخستین گام در دستیابی به صندوق عهد گمشده‌ای است که موسی پیامبر یهودیان، لوح ده فرمان را در آن گذاشته بوده و اکنون این صندوقچه در تانیس مدفون است. از بخت بد نازی‌ها نیز به دنبال آن هستند، چرا که دربردارنده قدرتی است که پیروزی بزرگ را برایشان به ارمغان می‌آورد. درگیری با نازی‌ها برای دستیابی به لوح، ماجراهای پرتنشی در پی دارد. ایندی که از مار به شدت بدش می‌آید، با صدها مار کبرای سمی در معبد محل دفن لوح، روبرو می‌شود.

2 انگل

انگل (به کره‌ای: 기생충) (به هانجا:寄生蟲) (به انگلیسی: Parasite) فیلمی محصول کره جنوبی در ژانر کمدی سیاه دلهره‌آور به نویسندگی و کارگردانی بونگ جون-هو است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به سونگ کانگ-هو، لی سون-کیون، چو یئو جئونگ، چوی وو-شیک و پارک سو-دام اشاره کرد. این فیلم در بخش اصلی جشنواره کن ۲۰۱۹ حضور داشت و برنده نخل طلای جشنواره شد. انگل برای نخستین‌بار، نامزد جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه، بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان در هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب در سال ۲۰۲۰ (میلادی) شد و توانست جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان را از آن خود کند.سونگ کانگ-هو بخاطر بازی در این فیلم مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. این فیلم همچنین نامزد دریافت شش جایزه در آکادمی اسکار بود که از بین آنها برندهٔ جوایز بهترین فیلمنامه اورجینال، بهترین فیلم، بهترین فیلم بین‌المللی《 در دوره‌های قبل در مراسم اسکار از اسم بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان استفاده می‌شد 》و بهترین کارگردان شد. انگل نخستین فیلم غیر انگلیسی زبان است که برندهٔ جایزه بهترین فیلم آکادمی اسکار شده‌است. این فیلم با نمره ۸/۶ هم‌اکنون جزو ۲۵۰ فیلم برتر IMDB است.

3 تایتانیک

تایتانیک (به انگلیسی: Titanic) فیلمی حماسی-عاشقانه و فاجعه‌ای به نویسندگی و کارگردانی جیمز کامرون در سال ۱۹۹۷، از کمپانی‌های پارامونت پیکچرز و فاکس قرن بیستم است. داستان فیلم، دربارهٔ غرق شدن تایتانیک، بزرگ‌ترین کشتی دوران خود در سال ۱۹۱۲ است. فیلم‌نامهٔ تایتانیک، آمیزه‌ای از واقعیت و افسانه است. برخی شخصیت‌های این فیلم در کشتی تایتانیک حضور نداشته‌اند. همچنین برخی صحنه‌های به تصویر کشیده شده در فیلم نیز وجود خارجی ندارند. این فیلم با بودجه تولید ۲۰۰ میلیون دلار گرانترین فیلم ساخته شده در آن زمان بود.

4 کازابلانکا

کازابلانکا (به انگلیسی: Casablanca) فیلم اکشن از سینمای آمریکا است  که دنباله دانلود سریال با همین نام میباشد که بر مبنای نمایش‌نامه‌ای بر روی صحنه نرفته از مورای بورنت و جان آلیسون به نام همه به کافه ریک می‌آیند و با کارگردانی مایکل کورتیز در سال ۱۹۴۲ تولید شده‌است. ستارگان این فیلم هامفری بوگارت، اینگرید برگمن و پل هنراید هستند و کلود رینس، کنراد وایت، سیدنی گرین‌استریت، پیتر لوری و دولی ویلسون نیز در این فیلم بازی کردند. کازابلانکا ماجرای عاشقانه‌ای را در گیرودار جنگ دوم جهانی و دربارهٔ بحران پناهجویان به تصویر می‌کشد و در یک کلام، داستان مردی است که میان «عشق و انسان خوب بودن» در حال در هم شکستن است. او باید بین «عشق به زن مورد علاقه‌اش» و «کمک به فرار مبارز چکی از دست حاکمیت وابسته به فرانسه ویشی در جهت مبارزه با نازی‌ها» تنها یکی را انتخاب کند.

5 شهر اشباح

شهر اشباح[۱] (به ژاپنی: 千と千尋の神隠し Sen to Chihiro no Kamikakushi، به معنی غیب‌شدن سِن و چیهیرو) یک انیمه ژاپنی در سبک خیال‌پردازی درام، محصول سال ۲۰۰۱، به نویسندگی و کارگردانی هایائو میازاکی و یکی از محصولات استودیو جیبلی است. از صداپیشگان این فیلم می‌توان به رومی هیراگی، ماری ناتسوکی، میو ایرینو، تاکشی نایتو و بونتا سوگاوارا اشاره کرد. شهر اشباح به عنوان یکی از برترین فیلم های پویانمایی تمام دوران به حساب می‌آید[۲] که توانسته در هفتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار برنده جایزه اسکار بهترین فیلم پویانمایی بهترین فیلم پویانمایی، و همچنین برنده جایزه خرس طلایی در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین سال ۲۰۰۲، در کنار فیلم «یکشنبه خونین» شود. این انیمه پیش از اکران انیمه نام تو پر فروش ترین انیمه جهان بود (نام تو با فروشی معادل ۳۵۵ میلیون دلار آمریکا از این انیمه پیشی گرفت و به چهارمین فیلم پر فروش تاریخ ژاپن تبدیل شد).

6 شیطان پرادا می‌پوشد

شیطان پرادا می‌پوشد (به انگلیسی: The Devil Wears Prada) فیلمی کمدی-درام به کارگردانی دیوید فرانکل است بر اساس رمانی به‌همین نام از لورن ویزبرگر که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. فیلم موفقیت تجاری و نقدهایی مثبت کسب کرد به‌ویژه برای بازیگری مریل استریپ در نقش میراندا پریسلی یک سردبیر مجله مد.

7 داماد عاشق عروس را می‌برد

داماد عاشق عروس را می‌برد با نام اصلی دل‌شکستهٔ عاشق عروس را می‌برد (به هندی:दिलवाले दुल्हनिया ले जायेंगे) یک ( دانلود سریال ) فیلم سینمایی هندی در ژانر رمانتیک کمدی موزیکال به کارگردانی و نویسندگی آدیتیا چوپرا و با حضور بازیگرانی چون: شاهرخ خان، کاجول، آمریش پوری، فریده جلال و انوپم کهیر محصول سال ۱۹۹۵ است. این فیلم در هند، انگلیس و سوئیس فیلم‌برداری شده‌است. این فیلم در لیست ۲۵ فیلم هندی که باید دید قرار دارد؛ و همچنین یکی ازآن دوفیلم هندی است که همرا با مادر هند در لیست ۱۰۰۱ فیلمی که پیش از مرگ باید دید جای دارد. این فیلم همچنین در رتبهٔ ۱۲ لیست British Film Institute بهترین فیلم‌های تاریخ هند قراردارد.

 8وداع

وداع (انگلیسی: The Farewell‎) یک فیلم در ژانر درام و کمدی-درام است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به آکوافینا و تزی ما اشاره کرد.

این هشت فیلم اول لیستی هست که شامل صد ها فیلم برتر میباشد که بدون شک با دیدن هر کدام از این فیلمها لذت خواهید برد لیست کامل به همراه لینک دانلود فیلم ها رو میتونید در سایت آپنود دریافت کنید.

منبع: فردا

کلیدواژه: رپورتاژ آگهی فیلم اکشن دانلود سریال دانلود فیلم سینمایی فیلم غیر انگلیسی زبان بهترین فیلم فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»

پویانمایی «در سایه سرو» جایزه بخش آثار انیمیشن با عنوان «جوزفه ماستری» بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کورتی دا سوگنی» کشور ایتالیا را دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، این پویانمایی ساخته مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی که تاکنون حضور درخشانی در جشنواره‌های بین‌المللی داشته، از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی در حالی به پایان رسید که امسال صاحبان بیش از ۱۰۰۰ فیلم کوتاه، تقاضای حضور در این جشنواره را داشتند و از این میان ۶۴ فیلم از ۱۹ کشور جهان به مرحله پایانی رسید.

بر همین اساس، بیشترین نماینده را کشورهای ایتالیا با ۱۸ فیلم کوتاه، پس از آن فرانسه با ۹ فیلم، اسپانیا با ۷ فیلم، ایران با ۶ فیلم و آلمان با ۴ فیلم به خود اختصاص دادند.

جایزه رویاهای شیرین «سوگنی دو رو» به بهترین فیلم‌های کوتاه داستانی غیراروپایی، جایزه رویاهای اروپایی «سوگنی» به بهترین فیلم‌ کوتاه داستانی اروپایی غیرایتالیایی، جایزه «جوزفه ماستری» به بهترین فیلم کوتاه انیمیشن، جایزه بهترین فیلم کوتاه ایتالیایی، جایزه بخش دانشجویی، جایزه منتقدان نوجوان، جایزه «ایوانو مارسکوتی» به بهترین بازیگر زن فیلم کوتاه و جایزه «سیاره سبز» به بهترین فیلم محیط زیستی، این دوره از جشنواره تعلق گرفت.

بیست‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی از ۲۷ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ (۱۶ تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۴) در شهر راونا کشور ایتالیا برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیل فودن: بلینگام هدیه ای از جانب خدا دارد
  • ورزش ایران بهترین های خود را شناخت
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شد!
  • انتخاب بهترین‌های ورزش ایران
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • نامزدهای بهترین بازیکن ماه آوریل 2024 لالیگا
  • چگونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران