Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:54:10 GMT

۱۵ برند در حوزه مشاغل خانگی خراسان جنوبی معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۳۲۲۴

۱۵ برند در حوزه مشاغل خانگی خراسان جنوبی معرفی شد

مجتبی ابراهیمی روز پنجشنبه در نشست خبری آنلاین که از طریق اینستاگرام برگزار شد افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به عنوان نهاد توسعه‌ای و مداخله‌گر در حوزه اشتغال با کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و توسط جهاد دانشگاهی در حال انجام است.

وی گفت: براساس این الگو و با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی قرار است برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: سهم استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد بستر اشتغال برای ۴۰۰ نفر است که بیش از ۹۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند.

وی اظهار داشت: برای اینکه نارضایتی عمومی ایجاد نشود با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بقیه افراد ثبت نام شده هم از مزایای طرح استفاده خواهند کرد.

ابراهیمی افزود: متقاضیان مشاغل خانگی باید متناسب با نوع فعالیت مورد نظر و علاقه‌مندی خود در یکی از بخش‌های مستقل و پیشران ثبت‌نام کنند و از مهارت و تخصص کافی برای انجام شغل خانگی خود برخوردار باشند.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی گفت: هدف این طرح این است که با انجام فعالیت‌های شبکه‌ای تمامی اجزای زنجیره ارزشِ هر یک از مشاغل مزیت‌دار خانگی استان که در این طرح هستند، نقشی را ایفا کرده و دلال و واسطه‌ها از این حوزه حذف شوند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های شبکه‌ای به توسعه بازار کمک شایانی می‌کند افزود: چون تولید کنندگان متفاوتی که به عنوان پیشران در شبکه مشغول به فعالیت هستند به نوعی فعالیت یکدیگر را پشتیبانی می‌کنند و ممکن است یک نفر پیشران، خریدار محصول یا خروجی پیشران دیگری باشد.

ابراهیمی بیان کرد: از طرف دیگر فروشگاه‌هایی که به صورت مجازی فعالیت می‌کنند در این شبکه‌ها دیده و نقش آنها مشخص شده است که برخی خریدار توافقی محصولات تولیدی هر کدام از شبکه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: شبکه‌ها به تعاونی‌هایی ختم می‌شوند که خود نمود بارز کسب و کارهای شبکه‌ای هستند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اضافه کرد: تعاونی‌ها نیز نمود بارز فعالیت‌های شبکه ای هستند که به صورت منسجم با حمایت‌های کارفرمای طرح و دستگاه‌های تخصصی مرتبط با مشاغل خانگی در این طرح شکل می‌گیرند.

اهمیت شبکه‌سازی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

رییس دبیرخانه اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم گفت: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هدف‌گذاری کمک به توسعه بازار تولیدکنندگان محصولات خانگی بوده که این مهم با تلاش‌های جهاد دانشگاهی به عنوان مجری و کمک دستگاه‌های تخصصی محقق شده است.

سیده فاطمه حسینی افزود: متقاضیان در این طرح با مفاهیم کسب و کار و اینکه کالای خود را به گونه‌ای تولید کنند که از حیث بسته بندی و چه از نظر برندسازی مشتری پسند باشند، آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و تجربه نشان داده که انجام این فعالیت‌ها زمانی که به صورت شبکه‌ای انجام می‌شود درصد موفقیت آن بالاتر است.

وی بیان کرد: اجرای این طرح باعث حل مشکلات حوزه مشاغل خانگی ما در بحث برندسازی شد و علاوه بر بازارهای فیزیکی، تولیدکنندگان با ادبیات فروش حرفه‌ای در فضای مجازی نیز آشنا شدند و این موضوع رونق کسب و کار آنها را بیش از پیش رقم زد.

رییس دبیرخانه اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: نقطه قوت این طرح اتصال به بازار متقاضیان در یک فرآیند کاملا مدون و با نظارت جهاددانشگاهی است.

وی گفت: تمام این فرآیندها برای افراد ثبت‌نام شده در طرح به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود.

برچسب‌ها بیرجند توسعه ایران خراسان جنوبی ثبت مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند توسعه ایران خراسان جنوبی بیرجند توسعه ایران خراسان جنوبی ثبت مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی اخبار کنکور طرح ملی توسعه مشاغل خانگی کار و رفاه اجتماعی اداره کل تعاون جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی شبکه ای فعالیت ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی از عصر امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  کارشناس هواشناسی گفت: براساس الگوی نقشه های پیش یابی هواشناسی ، از بعدازظهر امروز با نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار به جو استان علاوه بر وزش باد شدید، گردو خاک، وقوع رگبار ، رعدو برق، بارش تگرگ ، برخورد صاعقه و در ارتفاع تشکیل مه تا روز شنبه پیش بینی می شود.

زارعی با بیان اینکه با توجه به بارش گسترده در اکثر نقاط استان وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و طغیان رودخانه های فصلی قابل پیش بینی است، افزود: احتمال خسارت تگرگ به بخش کشاورزی و احتمال خسارت به قنوات و تاسیسات زیربنایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای شرایط موجود هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده گفت: براین اساس خودداری از سفرهای غیر ضرور، عدم استقرار و صعود به مناطق مرتفع ، خودداری از اتراق، چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیلها، پرهیز از فعالیتهای کوهنوردی، اطمینان از استحکام سازه های موقت و لایروبی کانالها و آبراهها و دهانه پلها، انتقال نهاده های کشاورزی به مکانهای مسقف و آمادگی نهادهای خدمت رسان مرتبط با مدیریت بحران توصیه می شود.


در شبانه روز گذشته سربیشه و خضری دشت بیاض با حداقل دمای 11 درجه سلسیوس بالای صفر خنک ترین و نهبندان با حداکثر دمای 35 درجه سلسیوس بالای صفر گرمترین نقاط استان گزارش شدند. 
تغییرات دمای مرکز استان در این مدت بین 16 و 28 درجه سلسیوس بالای صفر بود. 

دیگر خبرها

  • دومین دور مناظرات شنبه ۱۵ اردیبهشت روی آنتن شبکه خاوران
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • پیشنهاد تماشای «افعی تهران» در تلویزیون
  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی از عصر امروز
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه