Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبری‌پور روز جهانی زمین پاک را فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ حفاظت و صیانت از محیط‌زیست خواند و گفت: مراسم روز جهانی زمین پاک در پارک ملی بوجاق کیاشهر به وسعت سه هزار و ۲۶۱ هکتار برگزار شد.

«ساسان اکبری‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اظهار داشت: مراسم روز جهانی زمین پاک امروز به دعوت یگان حفاظت محیطزیست استان گیلان و با حضور شهردار، بخشدار و جمعی از طرفداران محیطزیست در محل پارک ملی بوجاق کیاشهر به وسعت سه هزار و 261 هکتار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان با تاکید بر اینکه روز جهانی زمین پاک فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط‌زیست، زیست‌بوم و زیستگاهی که در آن زندگی بشری به رشد و بالندگی می‌رسد محسوب می‌شود عنوان کرد: باید همگان از اهمیت زمین و گام‌هایی که می‌توانند برای حفظ آن بردارند آگاه شوند.

 

اکبری‌پور مشارکت مردم در جهت صیانت از طبیعت و محیط‌زیست را از یک سو بسیار سازنده و از سویی دیگر امری ضروری دانست و ابراز داشت:‌ ما تنها یک زمین برای زندگی همه موجودات و مخلوقات خداوند بزرگ داریم بنابراین باید در نگهداری این نعمت بزرگ الهی همه با هم تلاش و کوشش کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه گیلان از جمله استان‌هایی با جاذبه‌های طبیعی و خدادادی متعدد است یادآور شد:‌ در حال حاضر ریخت و پاش زباله و مواد پلاستیکی و جریان شیرابه‌های عفونی و خطرناک که بدون رعایت الزامات زیست محیطی وارد رودخانه‌ها و سواحل و مناطق تحت مدیریت محیطزیست می‌شود موجبات نابودی خاک حاصلخیز که بسیار پر ارزش می‌باشد را فراهم می‌کند.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان ساماندهی زباله‌ها و پسماند و فرهنگ‌سازی برای تفکیک زباله از مبدأ با همکاری آحاد مردم را برای داشتن محیط‌زیستی سالم لازم و ضروری خواند و گفت: متاسفانه سرانه تولید زباله با توجه به عدم رعایت مردم در حال حاضر به نزدیک هر نفر یک کیلو‌گرم رسیده و این آمار بسیار نگران کننده است. 

 

اکبری‌پور با بیان این نکته که ما باید رویکرد تفکیک زباله از مبدا و مدیریت زباله در مقصد را با جدیت در دستور کار خود قرار دهیم اظهار داشت: باید با انجام این دست از اقدامات جلوی فاجعه زیست‌محیطی و نابودی زمین را بگیریم و این مهم با همراهی همه اقشار مردم ممکن می‌شود.

 

وی نهادینه شدن یک فرهنگ، خاصه در حوزه مسائل محیط زیستی‌ از طریق ‌ارائه آموزش‌های پایه‌ای جهت تقویت روحیه مشارکت افراد را در کشورهای توسعه‌یافته مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: زمین مادر ماست و باید با مادر خود مهربان باشیم و از کودکی به فرزندان خود حفاظت از محیطزیست را آموزش دهیم.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: پارک بوجاق روز زمین پاک حفاظت از محیط زیست روز جهانی زمین پاک محیط زیست اکبری پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۳۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت

یاسر ریاضی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: به منظور حفظ حقوق بیت المال و برخورد با تصرفات اراضی ملی، مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی در محدوده منطقه حفاظت شده سیاهمزگی و دستور مقام قضایی اقدام به رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی جنگلی کردند.

به گفته او، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل در راستای حراست و صیانت از اراضی ملی در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت تصریح کرد: دوستداران محیط زیست می‌توانند گزارش‌های خود را در خصوص تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست برسانند و محیط بانان و حافظان طبیعت را یاری کنند تا با سودجویان مطابق قانون برخورد قاطع صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه