Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@13:22:34 GMT

سقف نرخ اجاره 25درصد ماند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۳۴۰۲

رئیس اتحادیه مشاور املاک گفت: امسال هم مانند سال گذشته مالکان حق افزایش نرخ اجاره تا سقف ۲۵ درصد را دارند. ناطقان: مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری با بیان اینکه امسال هم همانند سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی برای نرخ اجاره تعیین شده است، گفت: طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تا سه ماه بعد از پایان کرونا مالکان باید قراردادهای اجاره مستاجران را تمدید کنند و حق تخلیه ملک را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: امسال بازار اجاره گیج است و هنوز وضعیت کنونی بازار اجاره، خرید و فروش برای مردم و اصناف هم مشخص نشده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه بسیاری از خریداران معتقد هستند که بازار مسکن به سمت کاهش قیمت حرکت می‌کند، افزود: بسیاری از فروشندگان اعلام می‎کنند که در آستانه انتخابات بازار مسکن دچار افزایش قیمت خواهد شد؛ بنابراین تمایلی به خرید و فروش و یا معامله ندارند.

خسروی تصریح کرد: بررسی‌های صورت گرفته و پیش بینی‌ها نشان دهنده آن است که قیمت‌ها روندی کاهشی دارند و بازار اجاره و همچنین بازار خرید و فروش به سمت آرامش و کاهش قیمت حرکت می‌کند.

او با بیان اینکه تمامی معاملات مسکن که در مشاوران املاک انجام می‌شوند باید از طریق کد رهگیری صورت گیرند و هیچ مشاور املاکی حق ندارد بدون کد رهگیری اقدام به انجام معامله کند، افزود: به گفته مشاوران املاک  بازار آرام است و به سمت ثبات قیمتی حرکت می‌کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پایان تصریح کرد: طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی مشاوران املاک از هفته گذشته تعطیل هستند و هیچ مشاوری حق ندارد در این ایام فعالیت صنفی داشته باشد.

چندی پیش محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بودند که تمامی قراردادهای اجاره به دلیل  تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا امسال تمدید شد می‌شود، اما هنوز سقف نرخ برای بازار اجاره  تعیین نشده و همزمان با شروع فصل نقل و انتقال، ستاد ملی مقابله با کرونا سقف نرخ اجاره بها را اعلام خواهد کرد.
افزایش بیش از ۳۸ درصدی اجاره بها در زمستان ۹۹

گفتنی است، متوسط افزایش هزینه اجاره بها برای خانوارهای واحدهای مسکونی که تمدید قرارداد داشته‌اند، در فصل زمستان ۱۳۹۹ برابر با ۳۸.۶ درصد بوده است. نرخ تورم چهار فصل منتهی به فصل زمستان ۱۳۹۹ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره بها، برابر با ۲۷.۵ درصد است.

همچنین مرکز آمار از افزایش ۴.۴ درصدی شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری در فصل زمستان سال ۹۹ خبر داده است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: سقف ، نرخ اجاره ، مسکن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سقف نرخ اجاره مسکن ستاد ملی مقابله با کرونا مشاوران املاک رئیس اتحادیه بازار اجاره اجاره بها نرخ اجاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: طرح نهضت ملی مسکن اقدام دولت برای خانه دار شدن جوانان است که روند اجرای خوبی در استان یزد داشته و امید می‌رود بر کاهش نرخ معامله و رهن و اجاره مسکن تاثیر مثبتی داشته باشد.

اما بیم آن می‌رود که پای دلالان به میان باز شود و دست به دست هم دهند تا با ایجاد بازار سیاه، هم روند ساخت و هم روند خانه‌دار شدن افراد فاقد مسکن را مختل کنند چرا که معامله این واحدها در حالی که هنوز ساخته و تحویل نشده، دردسرهای زیادی به همراه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار مهر نسبت به ممنوعیت خرید و فروش امتیاز اراضی طرح جوانی جمعیت در پردیس زندگی یزد هشدار و به خریداران و فروشندگان اخطار داد.

احسان خواجه رضایی اعلام کرد: هرگونه خرید و فروش امتیاز اراضی طرح جوانی جمعیت و سایر طرح‌های حمایتی حوزه مسکن ممنوع است.

وی با اشاره به گزارشات مردمی و مراجع نظارتی و گزارش برخی از کانال ها در فضای مجازی، اظهار کرد: تعدادی از مشاورین املاک فعال در سطح شهر یزد و سایر شهرستان های استان اقدام به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز مربوط به اراضی طرح جوانی جمعیت می کنند که این امر با توجه به ناآگاهی خریداران و نیز عدم انجام تکمیل فرایند واگذاری اراضی مذکور و انعقاد قرارداد واگذاری منجر به سوء استفاده و تضییع حقوق خریداران امتیازها و در نهایت درگیری با پرونده‌های حقوقی و قضایی ناشی از این تخلفات و جرایم خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی تاکید کرد: هرگونه خرید و فروش امتیاز اراضی طرح جوانی جمعیت و سایر طرح‌های حمایتی تامین مسکن وزارت راه و شهرسازی از طریق ثبت‌نام کنندگان در طرح‌ها، مشاورین املاک، افراد و طرق مختلف ممنوع بوده و منجر به ابطال ثبت‌نام اولیه و حذف از طرح جوانی جمعیت در هر مرحله از ثبت نام خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر خودداری از هرگونه خرید و فروش امتیاز، تصریح کرد: که اداره کل راه و شهرسازی استان یزد هیچگونه مسئولیت و پاسخگویی در برابر خریداران امتیازها نداشته و در صورت احراز فروش امتیاز توسط افراد، نامبردگان از طرح جوانی جمعیت حذف شده و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

کد خبر 6092447

دیگر خبرها

  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن