Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@13:24:19 GMT

شهید حق بین عصاره غیرت و شجاعت مردم گیلان بود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۳۴۷۱

شهید حق بین عصاره غیرت و شجاعت مردم گیلان بود

پورجمشیدیان شهید محمد علی حق بین را عصاره غیرت و شجاعت مردم شریف کشور، استان گیلان و لنگرود دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، « علی اکبر پورجمشیدیان » در مراسم تشییع سردار محمد علی حق بین که امروز ( پنج شنبه، ۲ اردیبهشت) در لنگرود برگزار شد، گفت: سردار حق بین فرمانده قهرمان و نامدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی آرزوی ائمه و بزرگان و علما در طول تاریخ انقلاب اسلامی است و همواره آرزو داشتند شرایطی فراهم شود که احکام انقلاب و اسلام را پیاده کنند، افزود:  بعد از حکومت امیر المومنین (ع) این شرایط علی رغم مجاهدت ها و تلاش های امت اسلامی، فراهم نشد و در طول این سال ها مستکبران و ظالمان روی کار بوده و چیزی جز ظلم و ستم بر مردم مظلوم در طول تاریخ روا نداشتند.

 

پورجمشیدیان ادامه داد: انقلاب اسلامی به برکت مجاهدت ها و فداکاری های مرد بزرگی از روحانیت و مرجعیت شیعه " امام خمینی(ره)" محقق شد و به پشتوانه ملت بزرگ ‌ما موفق شدند این انقلاب را محقق کنند.


 

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه کشور با بیان اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی همه اقشار نقش داشتند، تصریح کرد: بعضی از اقشار این ملت بزرگ، سنگین ترین مسئولیت را در تحقق انقلاب اسلامی بر عهده گرفتند و مجموعه نیروهای مسلح، ارتش، نیروی های نظامی و انتظامی و مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با این نیت آمدند و همه هستی خود را تقدیم نظام و انقلاب کرده و جان خود را فدای اسلام عزیز کردند.

 

وی شهید حق بین را عصاره غیرت و شجاعت مردم شریف کشور، استان گیلان و لنگرود دانست و اذعان کرد: شهید حق بین از جوانان بود که در دوران نوجوانی به مجموعه سپاه پیوست و از همان روزهای اولیه تاریخ زندگی ایشان سرشار از مجاهدت در راه خدا بود و قریب چهل سال فداکاری و مجاهدت در پرونده زندگی شهید حق بین وجود دارد و در دوران دفاع مقدس با وجود سن کم اما به عنوان فرمانده ارزشمند فداکاری می کرد. 

 

پورجمشیدیان با اشاره با اینکه مردان قهرمان در کنار ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی در رفع محرومیت زدایی از مناطق نیز تلاش کردند، تصریح کرد: شهید حق بین و همرزمان گرانقدر او سال ها فداکاری کردند و در عرصه ایجاد سازندگی برای کشور و محرومیت زدایی تلاش های بسیار داشتند.


 
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه کشور با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی بارها شهید حق بین را در آغوش خود می گرفت، اذعان کرد: شهید حق بین از کسانی است که حاج قاسم انگشتر خود را در مقابل رزمندگان لشکر قدس گیلان به ایشان داد.

 

وی خاطرنشان کرد: در عملیات موفق نبل و الزهرا که جزو عملیات های بی‌نظیر جبهه مقاومت است، با بیش از ۷۰ هزار جمعیت شیعه امیر المومنین(ع) که چهار سال در محاصره داعش و نیروهای تکفیری بودند، شهید حق بین از فرماندهان نام آوری بود که حاج قاسم در وصف ایشان گفت "فرمانده شجاع، مقتدر، خیبرشکن " و اعطای نشان فتح مقام معظم رهبری که بی‌نظیرترین نشان شجاعت و قهرمانی است به معنای رضایت نائب امام زمان(عج) است.

 

مراسم تشییع این سردار بزرگ اسلام و از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت خودرویی از مزار شهدای گمنام شهرستان لنگرود به سمت روستای صیقل بنه( زادگاه شهید) برگزار شده و در جوار برادر شهیدش، مسلم حق بین آرام گرفت.

  پایان پیام/167

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهید حق بین تشییع پیکر شهید انقلاب اسلامی شهید حق بین حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۳۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی ظهر شنبه در دیدار با جمعی از کارکنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در محل سپاه استان، گفت: عنایت خداوند متعال و فکر و اندیشه بلند امام راحل سبب تشکیل و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی اظهار کرد: تشکیل نهاد نمایندگی در سپاه خردمندانه و هوشیارانه بو د و فلسفه وجودی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، ساخت یک سپاه معنوی با روحیه جهادی و انقلابی است. نماینده ولی فقیه در استان زنجان، گفت: سپاه مولود انقلاب و بسیج مولود سپاه است و این نهاد به دلیل عملکرد فکری و بصیرتی، نزدیک‌ترین نهادها به نظرات مقام معظم رهبری است.

خاتمی، به اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، موجب عزت و سربلندی می‌شود اما عقب نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.

وی افزود: سپاه یک نهاد انقلابی همه جانبه برای حراست و حفاظت از دستاوردهای انقلاب است و پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مقدس است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه امروز بالاترین سطح اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در کنار سایر نیروهای مسلح شاهد هستیم، تصریح کرد: سپاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن خوش درخشیده و تمامی این فعالیت‌ها و خدمات رسانی می‌بایست برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.

کد خبر 6089860

دیگر خبرها

  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • جراحت جوان با غیرت برای دفاع از ۳دختر نوجوان
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود