Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشنهاد وزارت ارتباطات برای جریمه روزانه ۵۰ میلیارد تومانی اپراتورهایی که در کلاب‌هاوس اختلال ایجاد کرده‌اند، به تصویب هیات دولت رسید.

۲۹ فروردین ماه پس از گذشت ۱۰ روز از ایجاد اختلال اولیه در دسترسی به اپلیکیشن کلاب‌هاوس، وزارت ارتباطات پیشنهادی مبنی بر جریمه روزانه ۵۰ میلیارد تومانی اپراتورها برای ایجاد اختلال خودسرانه در این اپلیکیشن به هیات وزیران ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت حدود ۵ روز این پیشنهاد به تصویب رسید و ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه ۲۹ فروردین ماه به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی و اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد ماده واحده قانون، اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیر دولتی در زمینه پست و مخابرات –تعیین شده قانونی، مصوب ۱۳۹۲– تصویب کرد:

به منظور حفظ حق دسترسی شهروندان و کاربران به خدمات فضای مجازی در صورتی که کارورها خارج از ترتیبات تعین شده قانونی، محدودیت، اختلال یا انسداد در نرم افزار، تارنماها (وب‌گاه‌ها)، برنامه‌های کاربردی وسایر خدمات مبتنی بر فضای مجازی به وجود آورند، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) اقدامات زیر را به عمل می‌آورد.

بر اساس این مصوبه، سازمان تنظیم مقررات موظف است با جمع آوری مستندات فنی، ظرف ۲۴ ساعت محدودیت، اختلال یا انسداد را به کارورها (اپراتورها) اعلام و هم‌زمان مراتب محدودیت، اختلال یا انسداد را در پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر کند.

در صورتی که کارورها ظرف ۲۴ ساعت از زمان اعلام سازمان نسبت به رفع محدودیت، اختلال یا انسداد اقدام نکنند، سازمان موظف است تا زمان رفع تخلف روزانه تا سقف ۵۰ میلیارد تومان کارور متخلف را جریمه کند. کارور موظف است با اعلام سازمان تنظیم مقررات مبالغ را به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

در صورتی که پس از یک هفته از اعلام سازمان تنظیم مقررات، کارور نسبت به رفع محدویت، اختلال یا انسداد اقدام نکرد، سازمان تنظیم مقررات مجاز است با رعایت وظایف و اختیارات مقرر در اساسنامه و دیگر قوانین و مقررات مربوط، علاوه بر جریمه تعیین شده در بند ۲ این تصویب‌نامه، نسبت به تعلیق (لغو موقت) یا کاهش مدت اعتبار پروانه کارور حداکثر به مدت دو سال اقدام کند.

به گزارش ایرنا ۱۹ فروردین‌ماه شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس دچار اختلال شد. وزیر ارتباطات درباره فیلتر این شبکه اجتماعی گفت: چنین حکمی صادر و حتی مطرح نشده است،  اما اختلال از سوی اپراتورها همچنان برقرار بود هرچند آن‌ها نیز اعلام کردند هیچ دستور قضایی مبنی بر فیلتر این شبکه اجتماعی صادر نشده است.

پس از آن روابط‌عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد با پایان ضرب‌العجل ۲۴ ساعته این وزارتخانه به اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و مخابرات برای ایجاد اختلال عمدی در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از این اپراتورها شکایت کرد.

شکایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز با موضوع اختلال عمدی اپراتورهای مذکور در سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی و با استناد به ماده ۷۳۷ قانون مجازات اسلامی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران تسلیم شد. بر اساس ماده ۷۳۷ قانون مجازات اسلامی ایجاد هرگونه اختلال در ارتباطات کشور جرم تلقی می‌شود./ایرنا

بیشتر بخوانیم:

جریمه روزانه۵۰ میلیارد تومان در انتظار اپراتورهای مختل کننده "کلاب هاوس"

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان تنظیم مقررات اختلال یا انسداد وزارت ارتباطات شبکه اجتماعی جریمه روزانه ۵۰ میلیارد کلاب هاوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۳۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته انضباطی جریمه ۲ میلیاردی عبدالله ویسی را گردن نمی‌گیرد!+ عکس

گویا جریمه عبدالله ویسی از سوی سازمان لیگ انجام شده است!

طرفداری | سازمان لیگ در حالی حکم بر جریمه دو میلیارد تومانی سرمربی فولاد خوزستان داده است که جزو ارکان قضایی فوتبال نیست تا اساسنامه فدراسیون فوتبال و استقلال ارکان قضایی این فدراسیون زیر سؤال برود.

به نقل از تسنیم، سازمان لیگ فوتبال ایران دیروز (یکشنبه - 16 اردیبهشت ماه سال جاری) خبر از جریمه دو میلیاردی عبدالله ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی خبر داد. این در حالی است که آرای انضباطی در فوتبال باید توسط ارکان قضایی آن (کمیته‌های انضباطی، استیناف و اخلاق) اعلام شود. ماده پنج مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال و ماده 61 اساسنامه فدراسیون فوتبال تعریف رکن قضایی را مشخص کردند. با این اوصاف سازمان لیگ با نقض اساسنامه فدراسیون فوتبال، مرتکب امری غیرقانونی شده است. 

جریمه میلیاردی سرمربی فولاد در حالی توسط سازمان لیگ اعلام شد که با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار بود ویسی بعد از بازی مقابل تراکتور در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر، در جلسه کمیته انضباطی حاضر شود. سازمان لیگ تأکید کرده است که «مبلغ جریمه نقدی باید ظرف مدت یک هفته پرداخت شود، وگرنه ادامه فعالیت این مربی در لیگ برتر منوط به پرداخت جریمه است».

برای پیگیری همین قضیه خبرنگار تسنیم با حسین عبداللهی عضو کمیته انضباطی فدراسیون تماس گرفت. وی در پاسخ به سؤال تسنیم که آیا حکم مذکور ارتباطی با کمیته انضباطی دارد، تصریح کرد:

احکام کمیته انضباطی از طریق سایت فدراسیون فوتبال اعلام می‌شود.

اگر چه پاسخ کوتاه و کلی بود، اما کاملاً مشخص است که حکم مذکور زیر نظر هیچکدام از مراجع قضایی فدراسیون فوتبال صادر نشده است، وگرنه نام آن مرجع قضایی در متن خبر منتشر می‌شد. در چنین حالتی استقلال ارکان قضایی فدراسیون فوتبال زیر سؤال رفته است تا رعایت ماده شش مقررات انضباطی فدراسیون توسط سازمان برگزاری مسابقات فوتبال با علامت سؤال روبه‌رو شود.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • کمیته انضباطی جریمه ۲ میلیاردی عبدالله ویسی را گردن نمی‌گیرد!+ عکس
  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات
  • واگذاری ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی به سازمان تنظیم مقررات
  • اولین واکنش عبدالله ویسی به جریمه ۲ میلیاردی سازمان لیگ
  • سرمربی لیگ برتری جریمه میلیاردی شد
  • واکنش عبدالله ویسی به جریمه 2 میلیاردی سازمان لیگ
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران