Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:39:15 GMT

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۳۶۴۰

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

فرمانده انتظامی سردشت روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تلاش ماموران مبارزه با کالای قاچاق و ارز این شهرستان یک محموله چای خارجی قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ موسی بهاری افزود: تیم‌های عملیاتی پلیس در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل جاده‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو وانت مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بازرسی از خودرو، ۶۵۰ کیلوگرم انواع چای خارچی قاچاق کشف و ضبط شد.

سرهنگ بهاری اضافه کرد: در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر نیز دستگیر شود که برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان معرفی شد.

فرمانده انتظامی سردشت اضافه کرد: قاچاقچیان اقتصاد داخلی و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند و پلیس با تمام توان خود با این افراد و اخلال‌گران اقتصادی برخورد می‌کند.

شکارچی سابقه دار سردشتی با شکار خداحافظی کرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: یک شکارچی سابقه دار سردشتی برای همیشه با شکار خداحافظی و با محیط زیست آشتی کرد.

خالد بایزیدی افزود: این فرد با حضور در اداره حفاظت محیط زیست سردشت و تحویل ادوات شکار و یک قطعه کبک، تصمیم خویش را مبنی بر ترک هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان اعلام کرد.

وی بیان کرد: شکارچی نادم با اذعان به شکار غیرمجاز و زنده‌گیری بی رویه پرندگان در طول سالیان متمادی، عمل خود را خلاف موازین اخلاقی، انسانی و محیط زیستی دانست و ضمن اظهار ندامت و پشیمانی، تصمیم خویش برای ترک شکار را اعلام کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت افزود: در طول سال گذشته چهار مورد در شهرستان سردشت اقدام به ترک شکار کرده و در همین راستا ۱۱ قطعه کبک به دامان طبیعت بازگردانده شده است.

بایزیدی اظهار داشت: اشاعه و اعتلای فرهنگ محیط زیستی باید در میان مردم نهادینه شده که این مهم از اهداف و برنامه‌های کاربردی در راستای حفاظت از محیط زیست کشور محسوب می‌شود.

بیش از ۲۴ کیلوگرم مواد مخدر در شاهین‌دژ کشف شد

فرمانده انتظامی شاهین‌دژ گفت: ۲۴ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان کشف و سه متهم نیز دستگیر شدند.

سرهنگ مجید عمران‌زاده افزود: در پی کسب گزارشی مبنی بر فعالیت فردی در امر حمل مواد مخدر در یکی از محورهای مهاباد، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، یک دستگاه خودرو پژو پارس شناسایی و پس از هماهنگی با عوامل انتظامی در یک عملیات غافلگیرانه متوقف شد.

فرمانده انتظامی شاهین‌دژ با بیان اینکه در این رابطه بیش از ۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و ۲ متهم هم دستگیر شدند، اضافه کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ عمران زاده از همکاری و تعامل مردم با عوامل انتظامی در این شهرستان قدردانی کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده افراد مشکوک و توزیع‌کنندگان مواد مخدر با شماره تلفن ۱۱۰ تماس و عوامل انتظامی را مطلع سازند تا نیروهای انتظامی بتوانند با ورود به موقع خود با سوداگران مرگ مقابله کنند.

مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌های اجتماعی و کاهش تصادف‌ها از اولویت‌های پنج‌گانه انتظامی این استان در سال جاری است.

شهرستان شاهین‌دژ با ۹۲ هزار نفر جمعیت و ۲ کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد آذربایجان غربی مواد مخدر سردشت انتظامی شاهین دژ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد آذربایجان غربی سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد آذربایجان غربی مواد مخدر سردشت انتظامی شاهین دژ اخبار کنکور فرمانده انتظامی حفاظت محیط زیست مواد مخدر شاهین دژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدقاسم رحیمی گفت: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی شهرستان اندیمشک با رصد اطلاعاتی ۲ دستگاه خودروی را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آنها را توقیف کردند.

رئیس پلیس مواد مخدر خوزستان افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از خودروهای توقیف شده مقدار ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر را از نوع تریاک کشف کردند.

سرهنگ رحیمی تصریح کرد: در این ارتباط نیز سه نفر سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 6087005

دیگر خبرها

  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود