Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم شهردار قم از تکمیل و بهره‌برداری بخش عظیمی از بوستان 1000 هکتاری قم در سال 1400 خبر داد.

دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به آخرین وضعیت احداث پارک ۱۰۰۰ هکتاری شهر قم اظهارکرد: این پارک چندمنظوره از شهرک قدس، دانشگاه مفید و موزه دفاع مقدس تا کوه خضر و پشت جمکران بوده که بسیار وسیع است.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد درختکاری این پارک انجام و بیش از ۵۰ درصد پارک سازی شده که امیدواریم بخش زیادی از این پروژه در ۱۴۰۰ تکمیل شود، عنوان کرد: حدود ۵۰ درصد نیاز به پارک سازی دارد، که بوستان خضر بالای ۷۰ هکتار است که تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار قم خاطرنشان کرد: این ۱۰۰۰ هکتاری، ۹ بوستان و یک باغ پرندگان و باغ دفاع مقدس دارد و پل طبیعت در این پارک احداث می‌شود و محیط زیبایی برای گردشگری ایجاد می‌کند، اقلیم دارای پست و بلندی است که تله سیژ و تله‌کابین نیز برای آن پیش‌بینی‌شده است که یک انقلاب تفریحی در قم به شمار می‌رود.
سقائیان نژاد با تأکید بر اینکه در اجرای پروژه، ۵ پیمانکار همزمان فعال هستند تا رقابت ایجاد شود و در دو سال دیگر پارک کامل می‌شود تصریح کرد: برای آبیاری فضای سبز تصفیه‌خانه ۳۰ لیتر در ثانیه پساب را برای آب فضای سبز در نظر گرفته‌شده است.
وی با اشاره به اینکه سیستم آبیاری تحت‌فشار در سال ۹۹ در سطح قم انجام‌شده است یادآور شد: در سطح شهر به علت آلودگی‌های زیست‌محیطی کمتر درخت مثمر به کار گرفته می‌شود، اما اطراف شهر همه درختان مثمر است، که در این حوزه حرکت‌های خوبی شده است.
شهردار قم توسعه عدالت محور در شهر را موردتوجه قرار داد و افزود: بحث توازن بخشیدن به مناطق هشت‌گانه اولویت است و منطقه ۲ و ۶ ازنظر محرومیت دچار مشکل هستند، هرچند امروز منطقه دو محروم نبوده ولی هنوز محرومیت‌هایی برای منطقه ۶ وجود دارد.
وی اضافه کرد: منابع مازاد مناطق به مناطق دیگر تزریق می‌شود تا در طولانی‌مدت محرومیت‌زدایی شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۳۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه

شهردار منطقه ۲۱ از احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳ و احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه خبر داد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا پوریافر گفت: عملیات نصب، مرمت و بازسازی سرویس بهداشتی در راستای تأمین رفاه حال شهروندان و به منظور خدمات رسانی بهینه به شهروندان و بازپیرایی و افزایش بهداشت عمومی از ابتدای سال جاری در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

وی افزود: احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های گلها، لاله، عبیدی، گلزار، یاس که در جهت رفاه حال شهروندان از اقدامات سال ۱۴۰۳ برشمرد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: در سال جاری علاوه بر موارد فوق، در بوستان سطح منطقه، ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی مرمت و بهسازی خواهد شد که شامل (تعمیر و تعویض شیرآلات داخلی و روشویی، تعبیه لوله‌کشی آب سرد و گرم، تعویض آیینه‌های مستهلک، رفع نواقص سیستم‌های روشنایی، تعمیر و تعویض سیستم‌های تهویه، تعویض درب‌های مستهلک و فرسوده، بازسازی نما‌های داخلی و خارجی و ...) است.

پوریافر در این رابطه بیان کرد: با توجه به لزوم ارتقای سطح کیفی خدمات‌رسانی به شهروندان و طرح رفع فوری نواقص و ایرادات و نیز ایمن‌سازی مخازن ژئوممبران، ۵ مخزن در بوستان‌های استقلال، سروناز، طبیعت، حضرت خدیجه، زیتون در دستور کار این معاونت در سال ۱۴۰۳ قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: مواردی از قبیل: نظافت، ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی، شارژ مخازن مایع دستشویی و .. به‌طور مستمر و روزانه و با هدف رضایتمندی شهروندان توسط عوامل اجرایی این اداره انجام می‌شود.

پوریافر یادآور شد؛ مرمت و بازسازی ۵ آبنما در بوستان‌های سطح منطقه و احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در موتوری سنگین و جنگل کاری دستواره از اقدامات اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست در سال ۱۴۰۳ برشمرد.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود