Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@21:20:02 GMT

خطر انتقال کروناویروس از سطوح کم است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۴۰۴۴

خطر انتقال کروناویروس از سطوح کم است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بر اساس دستورالعمل‌های به روز شده مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، خطر انتقال کروناویروس از روی سطوح کم است و ضدعفونی مداوم سطوح ممکن است ضرری بیش از فایده داشته باشد.

انتقال ویروس از طریق هوا عمده ترین تهدید است.

«وینسنت هیل»، رییس بخش پیشگیری از بیماری‌های منتقله از طریق آب در مرکز فوق، در این باره می‌گوید: «ما متوجه شدیدم که خطر انتقال از روی سطوح کم است و مسیرهای اصلی انتقال ویروس از طریق قطرات تماس مستقیم و هوا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گفته هیل: «در بیشتر مواقع، تمیز کردن سطوح با استفاده از صابون یا مواد شوینده، و نه موادضد عفونی، برای کاهش خطر انتقال ویروس از طریق سطوح کافی است. ضد عفونی کردن سطوح معمولاً ضروری نیست، مگر اینکه فرد بیمار یا فرد کووید ۱۹ مثبت، در ۲۴ ساعت گذشته در خانه بوده باشد.»

هیل تاکید می‌کند به هنگام تمیز کردن سطوح، مردم بیشتر بر نواحی با تماس زیاد مانند دستگیره‌های درب و کلیدهای لامپ تمرکز کنند.

پربیننده ترین تلفن همراه را در این مکان‌ها قرار ندهید آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۲/۱) بدن از کجا پیر می‌شود؟ این ادویه سلاحی قدرتمند مقابل کروناست نوع جدید جهش‌یافته ویروس کرونا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا ویروس خطر انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: همچنین بهترین زمان تزریق این واکسن برای زنان در سن ۹ تا ۲۶ سالگی و برای مردان ۹ تا ۲۱ سالگی بیان شده است.

دکتر شیما نصراله‌الحسینی افزود: متقاضیان این واکسن می‌توانند با در دست داشتن نسخۀ متخصصین بیماری‌های عفونی یا زنان به واحد امور دارویی مدیریت غذا و دارو مراجعه نمایند و پس از دریافت حواله، به داروخانه‌های مشخص شده جهت خرید و دریافت واکسن مراجعه نمایند.

او گفت: ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV، از طریق تماس بین پوست افراد انتقال می‌یابد و معمولا آلودگی در مردان و زنان، علائمی از قبیل سوزش، درد و یا خارش ایجاد نمی‌کند و به همین دلیلی اکثر افراد نسبت به آلودگی خود بی‌اطلاع هستند.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: برخی از گونه‌های ویروس می‌توانند منجر به ایجاد زگیل تناسلی و گونه‌های پرخطر عامل ایجاد کننده سرطان دهانه رحم، مقعد و سرطان‌های سر و گردن (خصوصا دهان و حلق) هستند که نیاز به پیشگیری و انجام آزمایش‌های غربال‌گری را ضروری می‌سازد.

دیگر خبرها

  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور