Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری مهر، پریسا بیضایی گفت: هنرمندان در طول تاریخ با استفاده از اشعار شعرای به نام کشور در حاشیه فرش‌ها تاثیرپذیری و زیبایی فرش را در ذهن مخاطب دوچندان کرده‌اند.

او اضافه کرد: در این نمایشگاه یک قالی از شهر تهران متعلق به دوره قاجار با طرح لچک و ترنج مرغی با کتیبه اشعار سعدی به خط نستعلیق به نمایش گذشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس موزه ملی فرش ایران گفت: یک قالی تمام ابریشم متعلق به اوایل قرن ۱۴ هجری قمری متعلق به کاشان که نقش محرابی درختی سراسر پوشیده از گل با حاشیه بیرونی ۲۸ کتیبه و حاشیه داخلی با ۲۰ کتیبه از اشعار سعدی به زیبایی طراحی شده به نمایش عموم علاقه‌مندان گذاشته شده است.

وی بیان کرد: برای بازدید از این نمایشگاه مجازی علاقه‌مندان می‌توانند به صفحه مجازی موزه فرش در شبکه‌های اجتماعی به نشانی carpet_museum_iran مراجعه کنند.

کد خبر 5195388 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: فرش نمایشگاه فرش سعدی شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا واکسن کرونا سازمان تامین اجتماعی زلزله بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران شورای شهر روز زمین پاک پرونده قضایی سردار حجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرپرست پژوهشکده هوش مصنوعی دانشگاه اراک در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: در رویداد هوش مصنوعی از ایده تا ثروت، در سه روز در خدمت دانشجویان و علاقه‌مندان به این رویداد هستیم. 
ریحانیان افزود: علاقه‌مندان به حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی در این رویداد می‌توانند ایده پردازی کرده و این طرح‌ها را برای ما ارسال کنند.
او با اشاره به اینکه طرح‌های برتر جوایز نقدی دریافت خواهند کرد، افزود: استفاده از هوش مصنوعی محدود نیست و در هر حوزه‌ای که افراد بتوانند از هوش مصنوعی استفاده کنند می‌توانند ایده ارسال کنند و از طرح‌های آنان استقبال خواهد شد.
در انتهای این همایش تعدادی از دانشجویان با مطرح کردن سؤالات خود در خصوص هوش مصنوعی پرداختند.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در اصفهان
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در عمارت سعدی اصفهان
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک