Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:41:16 GMT

ضرورت تدوین برنامه جامع پیشگیری از افت تحصیلی

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۴۵۸۷

ضرورت تدوین برنامه جامع پیشگیری از افت تحصیلی

ایسنا/تهران فرماندار قرچک گفت: در سال ۱۴۰۰ یکی از اولویت‌های شورای آموزش و پرورش موضوع توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی است که بایستی این مهم با جدیت پیگیری شود. 

بهمن خطیبی ظهر پنجشنبه ۲ اردیبهشت ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قرچک بیان کرد: مطابق ماده ۱۶ قانون شورای آموزش و پرورش، بایستی این اداره با همکاری شهرداری برای توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا، همه حوزه‌ها به ویژه حوزه آموزشی و مدارس تحت تأثیر مستقیم این بحران قرار گرفت، اما با مدیریت صحیح و هوشمندانه‌، آموزش تعطیل نشد و با همت و تلاش معلمان و کادر تعلیم و تربیت روند آموزش و یادگیری در بین دانش‌آموزان تداوم داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک یادآور شد: افت تحصیلی دانش آموزان در این شرایط کرونایی غیرقابل انکار است که در این خصوص باید برنامه جامعی تدوین شود و این از درخواست‌های مهم شورای آموزش و پرورش در کل کشور است.

خطیبی عنوان کرد: با توجه به فرارسیدن هفته معلم، ارج نهادن به مقام شامخ این قشر تنها معطوف به یک زمان خاص نیست و باید برای تجلیل و ارزش‌گذاری به جایگاه معلمان یک برنامه راهبردی مدنظر باشد که در آن چشم‌انداز واقعی تحقق شأن و منزلت حقیقی این عزیزان مشخص شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: فرصت‌هایی که فضای مجازی ایجاد کرد و برای انجام رسالت آموزش و پرورش به کمک این نهاد فرهنگی آمد، بر کسی پوشیده نیست، بنابراین باید تلاش شود از فرصت‌های فضای مجازی بیشتر و بهینه‌تر استفاده کرد که قطعا این تجربیات راهکارهای مؤثری پیش‌ روی آیندگان قرار خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افت تحصیلی شورای آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۴۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حجرگشت صبح چهارشنبه در نشست ستاد بزرگداشت مقام معلم استان البرز با اشاره به در پیش بودن هفته معلم گفت: آخرین هماهنگی‌ها برای گرامیداشت هفته معلم ۱۴۰۳ انجام شده و از جمله برنامه‌های این هفته می‌توان به دیدار معلمان برگزیده استان با مقام معظم رهبری، دیدار با رئیس جمهور، رؤسای مجلس و قوه قضائیه، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار البرز اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اهمیت تکریم معلمان مدارس استثنایی استان مطرح کرد: ابتکاری که امسال برای اولین بار به کار رفته این است که با توجه به اهمیت آموزش و پرورش استثنایی و جنس خاص زحمات این همکاران، دو معلم شاغل در مدارس استثنایی به صورت جداگانه تحت عنوان معلم نمونه مدارس استثنایی تقدیر خواهند شد.

وی استفاده از خدمات رفاهی، ورزشی و اقامتی را از دیگر برنامه‌های هفته معلم برشمرد و عنوان کرد: از دهم تا بیستم اردیبهشت ماه استفاده از تمامی فضاهای ورزشی، اقامتی و رفاهی استان برای همکاران به صورت رایگان است. همه مناطق آموزش و پرورش البرز مکلف شده اند تقدیر شایسته ای از همکاران به ویژه معلمان نمونه شهرستان‌ها داشته باشند.

حجرگشت در پایان تصریح کرد: تقدیر از مقام معلم در سطح استان البرز، استفاده از تبلیغات محیطی، تقدیر از مقام معلم در رسانه ملی استان و برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه در زمینه بزرگداشت مقام معلم از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان البرز در این هفته خواهد بود.

کد خبر 6087453

دیگر خبرها

  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه